بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۰۹۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی با اعلام خبر دیدار رییس‌جمهور این کشور با مدیرکل آژانس، گفت که مسکو آمادگی خود را برای ادامه اجرای برجام مورد تاکید قرار می‌دهد.
تدبیر24»ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه و یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه با یکدیگر دیدار کردند.

میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین پس از این دیدار به خبرنگاران گفت که مسکو آماده است تا به اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ادامه دهد.

اولیانوف افزود: تا زمانی که به ایران  مربوط است، رییس‌جمهور آمادگی روسیه برای ادامه اجرای برجام را فارغ از تصمیم آمریکا برای خروج از این توافق مورد تاکید قرار داده است.

وی همچنین گفت که مدیرکل آژانس نیز تاکید کرده است که دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل آماده است تا در چارچوب وظایفش طبق منشور و قوانینی که از سوی نهادهای حاکم خود همچون شورای حکام آژانس تعیین شده عمل کند.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی افزود: موضوع مهمی که آمانو آن را مورد تاکید قرار داده این است که ایران کماکان به اجرای کامل تعهدات خود ذیل برجام ادامه می‌دهد.

وی در ادامه گفت که مسکو بر ضرورت خلع سلاح کامل شبه جزیره کره تاکید دارد.

اولیانوف تصریح کرد: دیدار میان رییس‌جمهور روسیه و یوکیا آمانو مدیرکل آژانس به دلایل کاملا آشکاری روی مسائل منطقه‌ای به علاوه کره شمالی و ایران متمرکز بود و رییس‌جمهور روسیه از مدیرکل آژانس خواست تا در حد امکان رویکرد حرفه‌ای و عادلانه‌ای در قبال این مساله اتخاذ کند.

به گفته این دیپلمات روس، تحلیلگران بر این باورند که خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای با ایران تاثیری منفی روی تلاش‌ها برای یافتن راه‌حلی جهت حل مساله هسته‌ای شبه جزیره کره خواهد داشت هر چند آمانو و پوتین در گفت‌وگوهای خود به این مساله نپرداختند.

دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه گذشته خروج این کشور از توافق هسته‌ای را علیرغم مخالفت طرف‌های دیگر توافق اعلام کرد. دیگر کشورهای عضو توافق هسته‌ای یعنی روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان به علاوه ایران تاکید کرده‌اند که به ادامه اجرای برجام ادامه خواهند داد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها