بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۰۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۶
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا عصر سه شنبه به وقت محلی با حضور در کنگره ی آمریکا و در پاسخ به سوالات متعدد نمایندگان مخالف و موافق توافقنامه هسته ای ژنو ...
ساعاتی پس از حضور جان کری در کنگره و دفاع او در مقابل انتقاد برخی از نمایندگان مجلس در خصوص توافق هسته ای با تهران، سنای آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد باراک اوباما و جان کری دلایل محکمی برای توقف تحریم های جدید علیه ایران مطرح کردند.
به گزارش تدبیر24 به نقل از  ایرنا، این بیانیه که توسط سناتور دمکرات تیم جانسون رییس کمیته بانکی سنا قرائت شد، آمده است این کمیته به طور موقت موضوع تشدید تحریم های جدید علیه ایران را متوقف می‌کند.
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا عصر سه شنبه به وقت محلی با حضور در کنگره ی آمریکا و در پاسخ به سوالات متعدد نمایندگان مخالف و موافق توافقنامه هسته ای ژنو با صراحت اعلام کرد که ایران به دنبال ساخت سلاح هسته ای نیست.
وی اظهار داشت تهران به دنبال ساخت سلاح هسته ای نیست، زیرا مسوولان ایرانی می‌دانند در آن صورت شاهد یک رقابت هسته ای درکل منطقه خواهند بود، به همین دلیل به این سمت حرکت نمی کنند. جان کری در پاسخ به سوال یکی دیگر از نمایندگان در خصوص نقش تحریم‌ها برای وادار کردن ایران به مذاکره اظهار داشت تحریم‌ها ایران را وادار به تسلیم نمی کند و ادامه این وضعیت موجب تفرقه بین آمریکا و شرکای اروپایی خواهد شد.
وزیر خارجه آمریکا با انتقاد از کسانی که همواره از تشدید تحریم‌ها سخن می‌گویند، تصریح کرد ما در شرایط خوبی هستیم و باید منتظر باشیم که نتیجه توافق در آینده چه خواهد شد. وی خاطر نشان کرد اگر به دنبال تندروی باشیم و پروسه گفت وگو‌ها را به عقب بیندازیم، ممکن است که برنامه های هسته ای ایران پیشرفت بیشتری داشته باشد.
در ادامه نماینده دیگری با اشاره به حوادث بنغازی، اوباما را به عدم مسوولیت پذیری متهم کرد و گفت: اگر ایران به سمت ساخت سلاح هسته ای حرکت کرد چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ وزیر خارجه آمریکا در پاسخ گفت: یقین دارم که شما مرا مسوول خواهید دانست و به عنوان وزیر خارجه پاسخگوی این مسئله خواهم بود.
وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا شما دلایل و اسنادی در دست دارید که نشان دهد، روشی که در پیش گرفته اید، منجر به نتیجه خواهد شد، گفت نمی دانم چه نوع داوری در ذهن شما هست، ما به دنبال توقف غنی سازی ۲۰ درصدی در ایران هستیم تا نگرانی‌ها در خصوص ساخت سلاح هسته ای از بین برود.
وزیر امور خارجه آمریکا خطاب به مخالفان گفت: شما به یاد دارید در سال ۲۰۰۵ که قرار بود با ایرانی‌ها وارد گفت وگو شویم، تعداد ۸۰۰ سانتریفیوژ در تاسیسات هسته ای ایران فعال بود، اما اکنون به ۱۹ هزار رسیده است و با ادامه تشدید تحریم‌ها تعداد سانتریفیوژها افزایش خواهد یافت.
نماینده دیگری پرسید با توجه به اینکه ایران در فهرست کشورهای حامی تروریست می‌باشد و می‌دانیم که همچنان ازحزب الله حمایت می‌کند، شما چه طور به این کشور اعتماد می‌کنید؟ جان کری گفت: چه کسی از اعتماد حرف زد، من در طول این تاکید کرده ام که با احتیاط عمل می‌کنیم، اعتماد نکرده ایم و فقط در حال آزمون هستیم تا به نتیجه برسیم.
کری در دفاع از توافق هسته ای با ایران گفت: خیلی‌ها تصور می‌کنند که باید فشارها بر ایران افزایش یابد اما آیا به این فکر کرده اید که چین و روسیه در ادامه از این ایده حمایت نمی کنند و در نهایت اروپایی‌ها هم کم کم خود را از این موضوع کنار می‌کشند و به گفت وگو و تعامل با ایران روی خواهند آورد. وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد در آن صورت ما اهرم فشار به وسیله تحریم را از دست خواهیم داد.
کری افزود: به خاطر داشته باشید در ایران نیز به این توافق نگاه های متفاوتی وجود دارد و تندروها در آن کشور بسیار خوشحال خواهند شد که اگر آمریکا به آن کشور حمله نظامی کند زیرا در آن صورت مقاومت ایرانی‌ها مضاعف خواهد شد. وی افزود: تردید ندارم اگر مذاکرات بی نتیجه با ایرانی‌ها ادامه پیدا می‌کرد ما به نقطه ای می‌رسیدیم که آنها به تولید سلاح هسته ای نزدیکتر می‌شدند. سوال من این است در چنین شرایطی کدام روش بهتر است؟
در همین حال و در پی درخواست وزیر خارجه و رئیس جمهور امریکا از کنگره مبنی بر خودداری از بررسی تحریم‌های تازه علیه ایران٬ «تیم جانسون» رئیس دموکرات کمیته بانکی سنا اعلام کرد که مایل است فعلاً تلاش‌‌ها در این زمینه را متوقف کند. تیم جانسون، عصر سه‌شنبه، در بیانیه‌ای گفت: «رئیس‌ جمهور و وزیر خارجه، دلایل محکمی برای توقف تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران مطرح کرده‌اند».

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها