بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۰۹۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
فضاپیمای دراگون در 25 مه سال 2012 برای نخستین بار به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید.
تدبیر24»فضاپیمای "دراگون" (Dragon)، یک فضاپیمای تجاری قابل استفاده مجدد ساخت شرکت "اسپیس‌ایکس" (SpaceX) است.

این فضاپیما که برای نخستین بار، با موشک فالکون 9 این شرکت به فضا پرتاب شد، در اصل برای سفر انسان طراحی شده اما تاکنون فقط برای رساندن فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی مورد استفاده قرار گرفته است.

اسپیس‌ایکس، ابداع فضاپیمای دراگون را در اواخر سال 2004 آغاز کرد و در سال 2006، بیانیه‌ای مبنی بر این کار و در سال 2009، نقشه سرویس داخلی را منتشر کرد. این شرکت در سال 2006، قرارد استفاده از دراگون را برای ارسال خدمات ذخیره‌سازی تجاری به ایستگاه فضایی بین‌المللی، با ناسا منعقد کرد.

دراگون طی پرواز سال 2010 خود، به نخستین فضاپیمای تجاری تبدیل شد که با موفقیت به مدار رسید. در 25 مه سال 2012 نیز دراگون، نخستین فضاپیمای تجاری بود که توانست با موفقیت، سرنشینان خود را به ایستگاه فضایی بین‌المللی برساند.

هدف از این پروازها که برای فرستادن فضانوردان ناسا به ایستگاه فضایی، آغاز شده است، افزایش شراکت ناسا و اسپیس‌ایکس در راستای طرح هواپیمایی تجاری و صنعت هوایی ناسا است. 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها