بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۰۹۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴
وزیر آموزش و پرورش با معلمان مدارس ایرانی شهر العین ابوظبی که در سال ۱۳۹۴ به دلیل مسائل دیپلماتیک مدتی فعالیتشان در این کشور دچار مشکل شده بود دیدار و‌ گفت‌وگو کرد.
تدبیر24»در این دیدار که روز یکشنبه، 6 خرداد ماه با حضور غلامرضا کریمی، قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل و محمد حاجی‌بابایی، معاون مدارس خارج از کشور این مرکز و 6 نفر از معلمان مدارس ایرانی شهر العین در سالن جلسات دفتر وزارتی برگزار شد، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و‌پرورش ضمن ابراز تاسف از اتفاق پیش آمده برای این معلمان عزیز در سال ۹۴، از تلاش وزارتخانه تحت امر خود برای جلوگیری از بروز مجدد این اتفاقات خبر داد.

او ضمن دلجویی و تکریم این معلمان بر رسیدگی به درخواست این عزیزان با مشورت کریمی قائم مقام خود در امور بین الملل تاکید کرد..

بطحایی در پایان با اهدا لوح تقدیر از این عزیزان و خانواده آنان قدردانی کرد.

۹ معلم ایرانی که در سال ۹۴ در مدارس ایرانی در امارات تدریس می‌کردند با وجود داشتن مجوز کار و اقامت در امارات بازداشت شدند. در اولین ساعات بروز این اتفاق وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با فراخواندن کاردار امارات در تهران نسبت به دستگیری معلمان ایرانی در آن کشور با وجود چند سال کار قانونی و فعالیت مدرسه ایرانی در آن منطقه ابراز نگرانی کرد و خواستار حل مشکل به وجود آمده و آزادی هر چه زود تر معلمان شد.

این در حالی بود که این معلمان از سال‌های گذشته با مجوز کار و اقامت مربوط به دبی به صورت متعارف در ابوظبی نیز تدریس می‌کردند و مشکلی در این زمینه نداشتند. ولی دولت امارات مجوز کار این معلمان را برای اشتغال در ابوظبی نامعتبر دانسته و دست به این اقدام زده بود که با پیگیری وزارت آموزش و پرورش و تلاش دستگاه دیپلماسی این مشکل بعد از ۱۲ روز حل شد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها