بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۱۰۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت اظهار کرد: اظهار نظر و انتقاد دانشجویان موجب تعالی دانشگاه‌ها و قوام امنیت کشور می‌شود اما متاسفانه این دیدگاه برای برخی صاحبان قدرت جا نیفتاده است.

تدبیر24»دکتر محمدرضا فراهانی در گفت و گو با ایسنا، ضمن اشاره به اینکه بر اساس آیین‌نامه جدید شوراهای صنفی، دستیاران تخصصی پزشکی که تعداد زیادی از جمعیت دانشگاه های علوم پزشکی را نیز تشکیل می‌دهند و مشکلات صنفی زیادی دارند می‌توانند دارای شورای صنفی مستقل شوند، تاکید کرد: جمعیت دستیاران تا کنون شورای صنفی مستقل نداشتند و باید در شوراهای صنفی دانشجویی دانشگاه‌ها عضو می شدند که معمولا این کار را نمی‌کردند و در این شوراها وارد نمی شدند. اما در حال حاضر شورای صنفی مستقل دستیاران پزشکی در آیین نامه جدید تعریف شده است. 

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت با بیان اینکه دستیاران در هر دانشگاهی می‌توانند شورای صنفی مستقل داشته باشند، افزود: ویژگی این شورا آن است که برای آن شبکه ملی ایجاد شده است به این معنی که دبیران شوراهای صنفی دانشگاه‌ها، مجمع دبیران صنفی کل کشور را تشکیل می‌دهند و سپس یک شورای مرکزی انتخاب می‌کنند که این شورا یک دبیر دارد و نقش سخنگوی آن شورا را ایفا می‌کند.

ابلاغ آیین نامه شوراهای صنفی به دانشگاه‌های علوم پزشکی

فراهانی با اشاره به اینکه آیین نامه جدید شوراهای صنفی به امضای وزیر بهداشت رسیده طی هفته‌های اخیر به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده است، گفت: آیین‌نامه جدید در واقع شکل مدرنی از شوراهای صنفی را ایجاد می‌کند که می‌توانند ساختار منسجم و قوی داشته باشند و خواست های اعضاء خود را پیگیری کنند.  

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت تصریح کرد: خواسته‌های دانشجویان را در راستای اهداف وزارت بهداشت میدانیم و سعی می‌کنیم نوع عملکرد و ارزیابی عملکر ما طوری باشد که گیرندگان خدمت که همان دانشجویان هستند از ما راضی باشند و اگر راضی نباشند نشان می‌دهد ما عملکرد خود را درست انجام نداده‌ایم. بنابراین وقتی شوراهای صنفی وجود داشته باشند و عملکرد ما را به ما منعکس کنند ما می‌توانیم به صورت سازمان یافته متوجه شویم که مطالبات دانشجویان در چه مواردی است و در حد توان و مقدورات وزارت بهداشت و دولت آن ها را پیگیری می‌کنیم.

وی تاکید کرد: معاونت فرهنگی وزارت بهداشت، فعالیت شوراهای صنفی را در جهت بهبود عملکرد خود می‌داند و برعکس تفکری که در گذشته وجود داشت و شوراهای صنفی را مزاحم می دانست ما آن ها را یاور و کمک حال سیستم می دانیم و در آیین نامه جدید اختیارات و ساختار مدرن تر و قوی‌تری به آن ها داده‌ایم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت گفت: هیچ نهاد دانشجویی را مشروع‌تر و مقبول تر از شوراهای صنفی نمی‌دانم اما شورای صنفی باید مطالبات را به طور قانونی پیگیری کند و نباید با مزاحمت برای حقوق دیگران و بر هم زدن نظم دانشگاه این حقوق پیگیری شود.

وی ادامه داد: متاسفانه هنوز فرهنگ اینکه مشارکت دانشجویان در دانشگاه ها در زمینه امور صنفی، آموزشی، پژوهشی، اجتماعی و سیاسی کشور می‌تواند مطلوب ارزیابی شود برای کانون‌های قدرت خارج از دانشگاه جا نیفتاده و برخی تصور می‌کنند دانشجویان تا زمانی خوب هستند که حاکمیت را تایید کنند، اما وقتی نقد می‌کنند خوب نیستند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت تصریح کرد: متاسفانه این دیدگاه که اظهار نظر و انتقاد دانشجویان موجب تعالی دانشگاه‌ها و قوام امنیت کشور می‌شود، برای برخی صاحبان قدرت جا نیفتاده است.  

فراهانی در پایان خاطرنشان کرد: معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در 4 سال اخیر ظرفیت بالایی از انتقاد از خود و تقویت منتقدین خود را نشان داده و شعار زنده باد مخالف من را در همه وجوه خود نشان داده است. ولی اینکه این فرهنگ کاملا در دانشگاه‌ها به صورت صد درصد به وجود نیامده و برای اینکه کاملا ساری و جاری شود نیاز به زمان دارد.

برچسب ها: تدبیر24 ، دانشجویان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها