بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۱۰۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۰
انجمن موتورسیکلت ایران از درخواست وزیران صنعت و کشور نسبت به شماره گذاری ۱۰ هزار موتورسیکلت کاربراتوری اظهار بی اطلاعی کرد.
تدبیر24»مصوبه اولیه دولت مبنی بر توقف شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری از ابتدای مهرماه سال ۱۳۹۵، امید حذف کامل این وسیله دودزا را به ارمغان آورده بود که ناگهان انتشار ادعایی در مورد ثبت سفارش  ۴۳۰ هزار موتورسیکلت کاربراتوری همچون پتکی بر سر مصوبه اولیه دولت فرود آمد تا متاسفانه تبصره‌ای بر مصوبه اولیه مبنی بر ارائه مجوز پلاک‌گذاری به موتورسیکلت هایی که engine (موتور) آن‌ها، قبل از تاریخ ابلاغ مصوبه ثبت سفارش شده، اضافه شود.  

اسفندماه سال ۱۳۹۴ هیات وزیران در مصوبه‌ای اعلام کرد از تاریخ ابتدای مهرماه سال ۱۳۹۵ تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری ممنوع است. مصوبه‌ای که در دوم تیرماه همان سال با اضافه شدن تبصره‌ای دچار تغییر و در نهایت اعلام شد که اگر ثبت سفارشی قبل از دوم تیرماه سال ۱۳۹۵ صورت گرفته این فرصت فراهم است که تا پایان این سال تولید مدنظر قرار گیرد. در نهایت از ابتدای فروردین‌ماه سال ۱۳۹۶ به طور کلی تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری ممنوع شد تا صرفا تولید موتورسیکلت‌های انژکتوری مجاز شمرده شود.

بنابراین بر اساس این قانون از ابتدای سال ۱۳۹۶ تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری ممنوع شد تا به جای آن تولید موتورسیکلت انژکتوری در دستور کار قرار گیرد که در این راستا سازمان ملی استاندارد نیز به موتورسیکلت کاربراتوری گواهی تاییدیه نوع نداد و علاوه بر این شماره‌گذاری این موتورسیکلت توسط پلیس انجام نمی‌شود.

با این وجود به تازگی درخواستی برای پلاک‌گذاری حدود ۱۰ هزار موتورسیکلت کاربراتوری از سوی وزارتخانه‌های صنعت و کشور به دولت ارسال شده است؛ آن‌هم در شرایطی که طبق مصوبه تیرماه سال ۱۳۹۵ هیئت وزیران، تولید موتورسیکلت کاربراتوری ممنوع شده بود.

در همین رابطه ابوالفضل حجازی – عضو هیات رییسه انجمن موتورسیکلت ایران - در ارتباط  با درخواست شماره گذاری ۱۰ هزار موتورسیکلت کاربراتوری که  از سوی وزیر صنعت و معدن و تجارت و وزیر کشور به معاون اول رییس جمهوری ارسال شده است، به ایسنا گفت: انجمن موتورسیکلت ایران از این درخواست بی اطلاع بوده و این اقدام از سوی وزرای مربوطه صورت گرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که شماره گذاری موتورسیکلت کاربراتوری از ابتدای سال ۱۳۹۶ ممنوع شده بود پس به چه دلیلی این اقدام صورت گرفته است؟ تصریح کرد: هر تصمیمی که به صورت قانون در آمده باشد، همگی باید به آن احترام بگذارند و در رابطه با این تصمیم نیز مسئولانی که درخواستی را به دولت ارسال کرده‌اند باید نسبت به اجرای آن پاسخگو باشند.

حجازی افزود: در سال ۱۳۹۵ دو لیست از موتورسیکلت‌های کاربراتوری تهیه شد و در نهایت در دو مرحله حدود ۳۵۰ هزار دستگاه موتورسیکلت کاربراتوری را شماره گذاری کردند که این اقدام از سوی انجمن موتورسیکلت ایران صورت گرفت، اما در ارتباط با این ۱۰ هزار موتور سیکلت اطلاعی نداریم.

عضو هیات رییسه انجمن موتورسیکلت ایران، ادامه‌ داد: پرونده شماره گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری در سال ۱۳۹۵ بسته شده است و انجمن موتورسیکلت‌ ایران حمایتی از تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری ندارد و به طور کامل قانون را در این‌ راستا رعایت کرده است؛ بنابراین افراد و یا نهادهایی که این درخواست را داشته‌اند باید خودشان نسبت به آن پاسخگو باشند.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها