بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۱۰۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱
پس از حضور موفق تیم ملی فوتبال کشورمان در جریان اولین بازی در جریان رقابت‌های جام جهانی، بعضا انتقاد از عملکرد تیم ملی با واکنش‌های زیادی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه می‌شود. در این میان این پرسش مطرح است که وظیفه اصلی رسانه‌های رسمی در انعکاس واقعیت‌ها و در عین حال انتشار نقدهای کارشناسی‌شده باید به چه صورت باشد؟
علی جوادی ـ روزنامه‌نگار ورزشی که تجربه دبیری روزنامه‌هایی چون «جام جم» و مدیریت روابط عمومی فدراسیون فوتبال را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد ـ در گفت‌وگویی با ایسنا درباره عملکرد رسانه‌ها در پوشش اخبار جام‌جهانی اظهار کرد: می‌توان گفت تا زمان سفر تیم ملی به روسیه، عملکرد رسانه‌ها چندان قابل قبول نبود. در واقع از زمانی که کمپ تیم ملی در روسیه آغاز شد، نگاه رسانه‌ها به صورت جدی به سمت تیم ملی چرخید.

او ادامه داد: ما ۲۲ خرداد سال ۹۶ به جام‌جهانی رسیدیم و ۲۵ خرداد ۹۷ اولین بازی را انجام دادیم. این در حالی است که تمام این مدت را به دعواهای خودساخته گذراندیم و در این شرایط رسانه‌ها هم از حاشیه‌هایی که پیرامون تیم ملی ساخته می‌شد، بدشان نمی‌آمد. اما خوشبختانه در این چند روز اخیر و با حضور تیم ملی در روسیه رسانه‌ها نقش خودشان را به درستی ایفا کردند و توانستند تیم ملی را به خوبی حمایت کنند. در این میان از ته دل آرزو می‌کنم که بتوانیم دعواهای داخلی خودمان در فوتبال را به تیم ملی تسری ندهیم؛ چراکه وقتی بحث موفقیت تیم ملی و شادی مردم در میان است، باید از مصالح شخصی چشم‌پوشی کرد و نباید آنها را به شادی ملت ارجح دانست. به شخصه معتقدم بلای فوتبال ما همین نگاه است که برخی علایق و مصالح شخصی را بالاتر از منافع ملی می‌دانند.

این روزنامه‌نگار ورزشی درباره چرایی گرایش برخی از رسانه‌های رسمی به پوشش اخبار حاشیه‌ای تیم ملی‌، یادآور شد: به هر حال نمی‌توان منکر این قضیه شد که اخبار حاشیه‌ای برای مخاطب جذاب و بازدید آنها زیاد است. این نکته کلیدی باعث می‌شود که رسانه‌ها نسبت به انعکاس اخبار حاشیه‌ای مشتاق باشند.

جوادی همچنین درباره حضور بازیکن‌های تیم ملی در فضای مجازی در حین برگزاری مسابقات، بیان کرد: فکر نمی‌کنم که پیام گذاشتن بازیکنان تیم ملی پیش از مسابقه و ابراز احساسات پس از بازی اشکالی داشته باشد. زمانی مبریان حرفه‌ای فوتبال حضور بازیکنان در رسانه‌های اجتماعی را منع می‌کنند که احساس کتنند ذهن و وقت آنها را درگیر کرده یا باعث بی‌خوابی آنها شده است. اما اینکه بازیکنی بعد از بُرد فضای شادی درون رختکن را به نمایش بگذارد یا قبل از بازی فضا را تهییج و مردم را همراه تیم کند، هیچ اشکالی ندارد.   

دبیر ورزشی سابق روزنامه «جام جم» درباره فضای انتقاد از تیم ملی، گفت: هر زمانی برای انتقاد از تیم ملی مناسب است، به شرط آنکه این انتقادها شخصی نباشد. در حال حاضر برخی می‌گویند الان اصلا زمان مناسبی برای انتقاد از تیم ملی نیست، اما به محض پایان رقابت‌ها آنچنان انتقاد می‌کنند که کمر تیم و تمام تلاش‌هایی که کرد می‌شکند. به شخصه معتقدم هر زمانی برای طرح انتقاد مناسب است، به شرط آنکه نگاهمان ملی باشد.

او یادآور شد: امیدوارم بعد از جام‌جهانی هر نقدی که در رسانه‌ها مطرح می‌شود دلسوزانه باشد و منافع ملی در آن در نظر گرفته شود. همچینین باید به این نکته نیز توجه کرد که این انتقادها تخریبی و شخصی نباشد و بغضی در آن دیده نشود. یادمان نرود که تیم ملی بعد از مسابقات جام‌جهانی باید برای جام ملت‌ها که بسیار  مهم است، آماده شود.    

برچسب ها: تدبیر24 ، مصالح شخصی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها