بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۱۱۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷
دختر فرمانده اس‌اس هاینریش هیملر که لقبش "پرنسس نازی" بود و هیتلر را ستایش می‌کرد در 88 سالگی جان خود را از دست داد.

تدبیر24»گودران بورویتز، دختر فرمانده مخوف ارتش اس‌اس هیتلر علاوه بر پرنسس نازی به پاپی به معنای عروسک هم ملقب بود. ولی این برای زنی که در تمام طول عمرش نهایت تلاشش را می‌کرد تا شعله رایش سوم را روشن نگه دارد لقب مناسبی نبود. بورویتز که مرگ یک ماه قبلش در مونیخ دیروز اعلام شد طرفدار پرو پاقرص نازیسم بود و همیشه اصرار داشت علیرغم تصور عمومی که پدرش هاینریش هیملر، دست راست هیتلر خودکشی کرده ، او به دست انگلیسی‌ها به قتل رسیده است. او آنقدر در اعتقادش به مکتب هیتلر راسخ بود که تشکیلاتی زیرزمینی برای حمایت از نازی‌هایی که به جنایات وحشتناک محکوم شده‌اند راه انداخت. تشکیلاتی که هنوز هم فعال است. یکی از این افراد آنتون ماللوث بود که علیرغم محکومیت غیابی‌اش در دادگاهی در چک به جرم قتل بیش از 100 نفر تمام عمر آزادانه در آلمان و ایتالیا زندگی کرد. بورویتز که برای او خانه‌ امن مهیا کرده بود مکررا به دیدارش می‌رفت و برای مرد محکوم شکلات و میوه برده و سعی می‌کرد روحیه‌اش را بازسازی کند.

یکی دیگر از این افراد سورن کام افسر اس‌اس بود که یکی از افراد صدر لیست تحت تعقیب‌ها به شمار می‌آمد. کام که مسئول مرگ بیش از 500 نفر بود با کمک بورویتز تا زمان مرگش در سال 2015 با هویتی جعلی در آلمان غربی زندگی کرد.

تشکیلات مخفی بورویتز برای کمک به نازی‌ها در روند دادگاهشان بیش از صدها هزار مارک آلمان و یورو جمع‌آوری کرده بود. چیزی که بورویتز را از این هم منفورتر می‌کرد عشق‌ورزی بی‌حدش به این جنایتکارها و سادیست‌ها بود. او که در دوران کودکی همراه با پدرش هیملر از اردوگاه هولناک داخائو بازدید کرده بود در این مورد در کتاب خاطرات خود نوشته بود: امروز ما به اردوگاه کار داخائو رفتیم. ما همه چیز را دیدیم، باغچه‌ها، درختان گلابی، نقاشی‌هایی که زندانی‌ها کشیده بودند، عالی بود. بعد از آن کلی غذا خوردیم. خیلی خوش گذشت.

البته برویتز "همه چیز" را در داخائو ندیده بود. تپه‌ای متشکل از 30هزار جسد منتظر سوزانده شدن و آزمایش‌های دهشت انگیز روی انسان‌های زنده که با دستور مستقیم پدرش انجام می‌شد از دیده او پنهان شده بود. او آخرین بار پدرش را در سال 1944، یک سال قبل از مرگش دید. آنها در این مدت همیشه با هم تلفنی حرف می‌زدند ولی به قول برویتز نه در مورد مسائل سیاسی. بعد از پایان جنگ او و مادرش به شمال ایتالیا فرار کردند ولی چندماه بعد توسط آمریکایی‌ها دستگیر شدند. او مرگ پدرش را از زبان یک خبرنگار در زندان شنید. ولی هیچگاه باور نکرد که مردی مانند او دست به خودکشی با سیانور زده باشد و اصرار داشت که او توسط انگلیسی‌ها کشته شده است. برویتز از سال 1952 تا ماه قبل در مونیخ مقر اصلی هیتلر در سال‌های قبل زندگی می‌کرد و همانجا از دنیا رفت. او هرگز دست از حمایت بی‌دریغ از نازی‌ها و نئونازی‌ها و دفاع از کارهای پدرش نکشید. آرزوی همیشگی این زن مقتدر ولی مخوف دوباره زنده کردن رایش سوم و حکومت نازی‌ها بود.

0C4E2325000005DC-5903065-Heinrich_Himmler_pictured_with_his_daughter_Gudrun_Burwitz_who_d-a-40_1530319560837

4DC0E15500000578-5900491-Heinrich_Himmler_in_Valepp_Bavaria_with_his_wife_Marga_back_righ-m-33_1530272661140


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها