بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۱۲۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از مهلت سه ماهه به آموزش و پرورش برای تهیه دستورالعمل اجرایی تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریس و نهضتی خبر داد.
تدبیر24»سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  در مورد آخرین تغییرات ایجاد شده در طرح بکارگیری و تعیین تکلیف نیروهای حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، گفت: این طرح توسط اعضای کمیسیون تصویب و هم اکنون در نوبت بررسی در صحن علنی قرار دارد.

نماینده گرمی در مجلس شورای اسلامی افزود: در این طرح پیشنهاداتی مطرح شد که بر اساس آن میزان نیروی مورد نیاز را سازمان امور استخدامی با هماهنگی آموزش و پرورش بر اساس جنس، رشته و دوره مشخص می‌کند.

وی ادامه داد: نیروهای حق‌التدریس با ورود به دانشگاه فرهنگیان، دوره و مهارت‌های لازم را کسب کرده و سرانجام از آنان آزمون گرفته می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: نیروهایی که بر اساس نیازها پذیرش شوند به کارگیری خواهند شد و به عنوان همکار فرهنگی و معلم خدمت می‌کنند.

میرزاده ادامه داد: البته تعداد آموزشیاران نهضت سواد آموزی بسیار زیاد است و آمار آنها نیز در اختیار قرار نگرفته است؛ از سویی موضوع تعریف "تجمیعی" و "غیرتجمیعی" نیز همچنان مورد بحث است بنابراین باید از این افراد آزمون گرفته شود و افراد پذیرفته شده وارد دانشگاه فرهنگیان شده و پس از گذراندن دوره‌های آموزشی وارد آموزش و پرورش شوند.

نماینده گرمی در مجلس شورای اسلامی افزود: سه ماه زمان برای تهیه دستورالعمل اجرایی برای وزارت آموزش و پرورش تعیین شده و دو نفر از کمیسیون آموزش نیز برای نظارت بر این امر انتخاب شده‌اند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: پیشنهادهای مذکور برای ساماندهی نیروها از طرف اعضای کمیسیون به صحن علنی ارائه شد و باید منتظر نظر نمایندگان در صحن علنی باشیم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها