بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۱۳۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳
رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور گفته است: کسانی که در بحث قاچاق ذینفع هستند و سودهای کلان به دست می‌آورند، می‌خواهند جوی ایجاد کنند که جلوی مجوز رسمی، واردات قانونی و در نهایت تولید برند فیلیپ‌موریس در کشور را بگیرند.
تدبیر24»اخیرا تفاهم نامه‌ای میان دخانیات ایران و نماینده شرکت فیلیپ موریس در ایران به امضا رسیده است که محصولات شرکت فیلیپ موریس در ایران به صورت مشترک تولید شود. به گفته بسیاری از کارشناسان این موضوع اتفاق نادری بود که دولت پس از سال‌ها پیگیری به سرانجام رساند و اجرایی شدن آن به نوعی پایانی بر 40 سال قاچاق «مارلبرو» در کشور خواهد بود. با این وجود درحالی که از سوی مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور دستورالعمل‌هایی درباره اعطای مجوز برای تولید مشترک، ظرف زمان کوتاهی وجود دارد، اما صدور این مجوز به فرایندی طولانی تبدیل شده و حتی پس از گذشت چندماه و استعلامات  چندین باره رمزی رییس سابق مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات ایران از امضای تفاهمنامه همچنان معطل مانده است. 

در همین رابطه، عطاالله معروف‌خانی رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور با اعلام اینکه این موضوع به زمان تصدی رئیس قبلی مرکز برمی‌گردد، گفت: درباره این تفاهم نامه و فرایند صدور مجوز آن، یک سری مراحل به انجام رسیده اما مراحل استعلامی آن طی نشده است و منتظریم جواب استعلام‌ها بیاید که این موضوع خارج از محدوده وظایف ماست.

او در پاسخ به این پرسش که استعلام‌های مذکور از چه نهادهایی باید صادر شود؟ با اعلام اینکه برای اعطای مجوز فعالیت، طبق قانون باید از وزارت اطلاعات استعلام کنیم، گفت: هیچ مشکلی برای اعطای مجوز برای این تفاهم نداریم و تنها منتظر پاسخ استعلام‌ها هستیم.

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور اضافه کرد: به محض دریافت پاسخ استعلام‌ها در کمیته‌ای که برای همین منظور تشکیل شده، این موضوع بررسی خواهد شد.

او درباره طولانی شدن زمان استعلام‌ها نیز تصریح کرد: معمولا برای مجوزهای صادره درباره دخانیات این روند، روندی عادی است و زمان خاصی ندارد.

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور در واکنش به خبرهایی که درباره این تفاهمنامه منتشر می‌شود، گفت: چنین خبرهایی که در برخی رسانه‌های کشور منتشر می‌شود را دیده‌ام اما ذکر این نکته ضروری است که با صدور مجوز، قاچاق عظیمی که وجود دارد تبدیل به واردات رسمی می‌شود و یکی از مهمترین حسن‌های آن این است که علاوه بر حذف قاچاق، دولت نیز عایدات قانونی را از واردات رسمی به دست می‌آورد؛ از آن طرف، در تفاهمنامه مذکور که با دخانیات به امضا رسیده، تولید مشترک نیز دیده شده است که این اتفاق علاوه بر اشتغال‌زایی و ایجاد ارزش افزوده به نفع دخانیات ایران هم خواهد بود.

او در پاسخ به دلایل مخالفت‌ها با این طرح، تاکید کرد: کسانی که در بحث قاچاق ذینفع هستند و سودهای کلان به دست می‌آورند، می‌خواهند جوی ایجاد کنند که جلوی مجوز رسمی، واردات قانونی و در نهایت تولید این برند در کشور را بگیرند.

در همین رابطه یک مقام مسئول در شرکت پیشگامان پخش آرمان گستر ضمن تاکید بر اینکه این شرکت به عنوان نماینده فیلیپ موریس در ایران تمام مراحل قانونی را تا امضای تفاهمنامه با دخانیات ایران به صورت کامل طی کرده، گفت: وزرای سابق و فعلی صنعت و وزیر سابق وزارت کار به طور کامل در جریان این تفاهمنامه قرار گرفته و موافقت خود را با اجرایی شدن آن اعلام کرده‌اند به طوری که می‌توان گفت مهر تایید سه وزیر دولت تدبیر و امید پایه این تفاهمنامه خورده است.

او افزود: تمامی اسناد و مدارک نمایندگی از طرف شرکت خارجی و همچنین مکاتبات ما در روند فرایند کسب مجوز قانونی برای واردات و تولید مشترک محصولات فیلیپ موریس در ایران موجود است و مجموعه ما برای ارایه این اسناد و مدارک به تمام مراجع قانونی و ذیصلاح آمادگی کامل دارد.

این یک مقام مسئول در پاسخ به خبرسازی‌های صورت گرفته، با تاکید براینکه جوسازی‌های اخیر کاملا کذب و در راستای منافع قاچاقچیان است، اظهار داشت: حق شکایت و پیگیری قضایی درباره اتهامات بی اساس واردشده را برای خود محفوظ می‌دانیم.

رویداد24
برچسب ها: تدبیر24 ، فرایند
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها