بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۱۳۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: درصد عمده‌ای از جامعه و خانوارهای ایرانی دارای کمبود ویتامین D هستند.
تدبیر24»دکتر ابراهیم فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: ویتامین D چون در فضاها خیلی کم است و بیشتر از طریق نور آفتاب تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه زندگی امروزی ما به گونه‌ای بوده که در فضاهای بسته(آپارتمان، اداره و...) قرار داریم و این ویتامین کمتر در دسترس ماست، ادامه داد: درصد عمده‌ای از جامعه و خانوارهای ایرانی دارای کمبود ویتامین D هستند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: بچه‌هایی که دو سال هستند شبکه‌های بهداشت به آنها قطره AD می‌دهند که استفاده کرده و در سنین بین 2 تا 13 سال باید هر دوماه یک عدد قرص ژله‌ای 50 هزار واحدی استفاده کنند.

فلاحی گفت: افراد در سنین بین  13 تا 70 سال ماهی یک قرص و 70 سال به بالا هر دو هفته یک عدد قرص مصرف کنند تا از کمبود این ویتامین پیشگیری شود و چاره‌ای نداریم جز اینکه از مکمل‌ها استفاده کنیم.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی بیان کرد: یکی از دلایل کمبود ویتامین D عدم جذب کلسیم در بدن بوده که باعث درد و پوکی استخوان می‌شود، البته این ویتامین در بدن نقش‌های بسیاری دارد.

وی گفت: برخی مواد غذایی نظیر شیر غنی شده دارای ویتامین D و برخی روغن‌ها نیز غنی شده هستند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان یادآور شد: اضافه کردن ویتامین D گران نیست و مقرون به صرفه است.
برچسب ها: تدبیر24 ، ویتامین
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها