بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۱۳۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹
جلسه سوال از رييس‌جمهور مي‌تواند تبديل به فرصتي براي تقويت همكاري بين دولت و مجلس شود.
تدبیر24»جلسه سوال از رييس‌جمهور مي‌تواند تبديل به فرصتي براي تقويت همكاري بين دولت و مجلس و تلاش بيشتر براي حل مسائل و مشكلات دولت شود. به هر حال حاميان دولت و فراكسيون اميد انتظار دارند كه تعاملات و مراودات دولت و مجلس افزايش يابد؛ چرا كه مي‌تواند مفاهمه و درك متقابل بيشتر نسبت به روند تحولات و مشكلات كشور به وجود آورد. مهم اين است كه بسياري از اين مشكلات واقعا متوجه دولت نيست و ريشه در ساختارهاي نامناسب اقتصادي و ...

مشكلات به وجود آمده در طول ساليان متمادي دارد. مسائل بانك‌ها و توليد و قاچاق به‌گونه‌اي نيست كه بگوييم يك‌شبه ايجاد شده است.

در عين حال مجلس اعتقاد داشته كه دولت در برخي موارد از جمله نوسانات ارز بايد مقداري چابك‌تر و بهنگام‌تر برخورد مي‌كرد. تصميمات جدي و سريع‌تري بايد اتخاذ مي‌شد تا فضا از كنترل قوه مجريه خارج نشود. بهتر بود در جلسه سوال از رييس‌جمهور، موانع و مشكلات دولت بيشتر تشريح مي‌شد. آقاي روحاني در ابتداي صحبت‌هايش فراز خوبي داشت. ايشان اين پرسش را مطرح كرد كه چرا دولتي كه حدود ٦ سال با يك استاندارد خوب و روبه‌جلو حركت مي‌كرد، ناگهان مردم را نسبت به آينده نااميد كرد. چه كساني در ايجاد اين نااميدي نقش داشتند؟ آن زمان بحث خروج امريكا از برجام مطرح نبوده است. ما در اواخر سال گذشته اين وضعيت را شاهد بوده‌ايم. اين مساله واقعا بايد واكاوي شود. انتظار ما اين بود كه آقاي روحاني صريح‌تر صحبت مي‌كرد. البته اينكه آقاي رييس‌جمهور وارد آمار و ارقام نشد، خوب بود. در بين مردم هم اين مساله چندان جذابيتي ندارد. اين اتفاق شايد به ذائقه دولت در هفته دولت خوش نيامده باشد اما دولت مي‌تواند اين اتفاق را تبديل به فرصت كند.

آقاي رييس‌جمهور از تعداد قابل‌توجهي از مردم راي گرفته و فعالين سياسي، اجتماعي و نخبگان همراه دولت هستند. اين فرصت مي‌تواند به افزايش تعاملات دولت و مجلس و تقويت همكاري‌ها بين اين دو قوه كمك كند. آقاي رييس‌جمهور نيز تاكيد كرد كه الان زمان همبستگي و همراهي بين مسوولان كشور است. ممكن است برخي مخالفان سياسي به دنبال انتقاد از دولت و مخالفت با مواضع دولت باشند اما آنها هم بايد متوجه باشند كه اقدامات و تلاش‌هاي‌شان بي‌حد و مرز نيست. اين‌طور نيست كه تصور كنند، مي‌توانند از اين اتفاقات به عنوان سكويي براي به چالش كشيدن دولت استفاده كنند. حمايت از دولت در شرايط كنوني همچنان كه مقام معظم رهبري هم فرمودند، ضروري است و ما به صورت جدي از دولت حمايت خواهيم كرد.

علي نجفي خشرودي، نماینده


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها