بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۱۴۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸
کارگردان فیلم فرهاد صفی نیا اول بار ولتاژ را در ماه جولای سال پیش متهم به این کرد که سعی دارد هزینه‌های فیلم را افزایش دهد تا منجر به تخفیف مالیاتی زیادتر از سوی دولت ایرلند شود.

تدبیر24»مل گیبسون در این فیلم از تهیه کنندکان است و در نقش جیمز موری هم بازی می‌کند. اکنون وی رسما وارد این ماجرا شده و اعلام کرده یکی از تهیه کنندگان با پیشنهادی ۱.۳ میلیون دلاری به صفی نیا از وی خواسته است تا او بعد یک میلیون دلار از این پول را به آن‌ها بازگرداند و این کار را تحت عنوان خرید مالکیت ادبی داستان این فیلم انجام دهند.

گیبسون گفته آن‌ها ادعا کرده اند قبلا در لوییزیانا نیز به همین ترتیب هزینه‌ها را بالا برده و تخفیف مالیاتی زیادتری گرفته اند.

این در حالی است که گفته شده وکیل صفی نیا از این تهیه کننده نامه‌ای خواسته است که تضمین کننده این باشد که این کار قانونی است و البته چنین نامه‌ای هرگز نوشته نشد. صفی نیا پیشتر اعلام کرده بود این پیشنهاد را نپذیرفته است.

این تهیه کننده پیشنهاد مشابهی هم به مدیر کمپانی گیبسون داده و با مخالفت وی نیز روبه رو شده بود.

ایرلند ۳۲ درصد تحفیف مالیاتی به آن دسته از فیلم‌هایی که بیش از ۳۰۷ هزار دلار برای تولید هزینه کنند می‌پردازد.

این فیلم بر مبنای کتاب پرفروش «پروفسور و دیوانه» ساخته می‌شود و گیبسون سال ۱۹۹۸ حقوق ساخت فیلمی سینمایی از روی کتاب سایمن وینچستر را خریده بود.

«پروفسور و دیوانه» داستان واقعی چگونگی خلق شدن دیکشنری انگلیسی آکسفورد را روایت می‌کند و داستانی تیره از جنون و نبوغ و ۲ مرد وسواسی است که تاریخ ادبیات را تغییر دادند.

گیبسن ابتدا می‌خواست خودش این فیلم را کارگردانی کند، اما بعد فرهاد صفی نیا را که فیلمنامه نویس فیلم «آپوکالیپتو» در سال ۲۰۰۶ بود برای این کار انتخاب کرد.

صفی نیا فیلمنامه «پروفسور و دیوانه» را نوشته و آن را کارگردانی می‌کند.

در این فیلم که محصول مشترک آمریکا-ایرلند است، شان پن در نقش دکتر ویلیام چستر مینور ظاهر می‌شود و فیلم قرار است با بودجه ۲۵ میلیون دلاری ساخته شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها