بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۱۶۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
فرهیختگان نوشت:پرسپولیس با پنجره‌های بسته به نایب‌قهرمانی آسیا رسید تا خیلی از کارشناسان و پیشکسوتان بر این عقیده باشند که اگر دست برانکو روی نیمکت خالی نبود، این تیم به راحتی قاره کهن را فتح می‌کرد!
تدبیر24»درخصوص پنجره‌های بسته حرف و حدیث زیاد است ولی عده‌ای معتقدند که مقصر اصلی این اتفاق مدیران قبلی پرسپولیس هستند. صحبت از علی‌اکبر طاهری و محمدعلی ترکاشوند است و سوژه اصلی هم به ماجرای قرارداد طارمی و محرومیت قرمزها مرتبط می‌شود. جالب اینکه معاون اقتصادی و مسئول نقل‌وانتقالات سابق پرسپولیس برای دیدار تماشای فینال آسیا به ورزشگاه آزادی رفته بود تا با شکار عکسش دوباره نقل محافل ورزشی شود. گفت‌وگو با ترکاشوند را در ادامه می‌خوانید.
چطور شد بازی پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا را از جایگاه ویژه تماشا نکردید؟
در هر صورت ما هم یک هوادار بودیم که بازی را تماشا کردیم؛ دیگر جایگاهش خیلی فرقی نداشت. مهم این بود برای حمایت از تیم به ورزشگاه بروم.
بازی چطور بود؟ فکر می‌کردید پرسپولیس قهرمان نشود؟
همه 100هزار نفری که در ورزشگاه بودند با امید قهرمانی آمدند در غیراین صورت کسی نمی‌آمد! در هرحال قسمت نشد ولی بچه‌ها زحمت کشیدند و از جان مایه گذاشتند.
بعد از اینکه پرسپولیس قهرمانی را از دست داد، توپخانه پیشکسوتان به سمت مدیریت قبلی نشانه رفته و برخی گفتند مقصر قهرمان نشدن پرسولیس شما بودید؟
درخصوص مدیریت که اتفاقی نیفتاده است، مدیران فعلی در زمان مدیریت قبلی هم بوده‌اند.
در هر صورت شما را هنوز مقصر اصلی بسته شدن 2 پنجره پرسپولیس می‌دانند.
بعد از بسته شدن پنجره، اجازه دادند پنج بازیکن بروند. درست است؟ اگر همین بازیکنان حفظ می‌شدند و امروز بودند، باز هم پرسپولیس می‌توانست بازیکن جدید جذب کند؟ به نظر من چهار نفر از آنهایی که رفتند را می‌توانستند راحت حفظ کنند.
بالاخره هر کسی به یک دلیلی جدا شد تا دست برانکو هم هر روز خالی‌تر از روز قبل شود!
اصلا چنین چیزی نیست. مدیریت در این زمینه چه نقشی دارد؟ در زمان مدیران قبلی هم برانکو یک عده را نمی‌خواست اما مدیریت جلسه گذاشت و او را قانع کرد تا آنها بمانند و امروز همین بازیکنان در راس تیم هستند!
سوالم را دوباره این‌طور می‌پرسم؛ اگر پنجره باز بود، پرسپولیس قهرمان می‌شد؟ یعنی نایب‌قهرمانی سرنوشت پنجره‌های بسته نبود؟!
نمی‌توان این‌طور پیش‌بینی کرد. حتی از منزل هم که خارج می‌شوید، شاید تا زمان بازگشت هزاران اتفاق برایتان بیفتد! در همین سه بازی گذشته آسیایی ازجمله دیدار با الجزیره، الدحیل و السد بیشتر از هر چیزی مدیون هواداران بودیم و با حمایت آنها حریفان را بردیم و تا فینال رسیدیم. این در حالی است که پارسال فقط دو بازی در خانه برگزار کردیم که یکی از آنها نیز بدون تماشاگر بود، در غیر این صورت اگر در همان مرحله نیمه‌نهایی مقابل الهلال در تهران برگزار می‌شد، ما سال گذشته هم به فینال می‌رسیدیم. اگر بازی در تهران و مقابل تماشاگران خودی برگزار می‌شد، الهلال را در تهران هم می‌زدیم و راهی دیدار فینال می‌شدیم. ما همیشه مدیون هواداران هستیم و امسال هم در سه بازی این اتفاق افتاد و حمایت هوادار خیلی کمک‌مان کرد.
پس معتقدید اگر بازیکنانی که جدا شدند، در تیم می‌ماندند کار به اینجا نمی‌رسید که دست برانکو تا این اندازه روی نیمکت خالی باشد!
اینکه می‌گویند مدیریت قبلی عامل این موضوع است، اصلا درست نیست. من نزدیک‌ترین فرد به آقای طاهری بودم. او هر تصمیمی می‌خواست بگیرد در هیات‌مدیره و در حضور همه آقایان می‌گرفت. چطور الان شد هیات‌مدیره قبل؟! الان شنیده‌ام آقای روغنی گفته‌اند که باید قبلی‌ها عذرخواهی کنند! اتفاقا اگر بنای عذرخواهی باشد، یکی از کسانی که باید عذرخواهی کند، همین دوستان هستند که اجازه دادند چهار پنج بازیکن بروند! چرا مدام دنبال اتفاقات قبلی هستیم؟ همین الان را ببینید؟ چرا گذاشتید بازیکنان بروند؟ صادق محرمی را نگه‌می‌داشتند. قراردادی که الان با بازیکنان جدید بسته‌اند یا حتی رقم قرارداد تمدیدی‌ها را ببینند و با زمان ما مقایسه کنند. همین مبلغ را به صادق محرمی یا فرشاد احمدزاده هم می‌دادند تا بمانند! محسن مسلمان را نگه می‌داشتند، غیر از این است؟
حق با شماست اما سرمربی هم حق دارد ابتدای هر فصل برای بهبود عملکرد تیمش دست به جابه‌جایی بزند. اگر پنجره پرسپولیس باز بود، شاید برانکو تصمیمات دیگری می‌گرفت.
درست می‌گویید و برانکو حق دارد بازیکنی را نخواهد یا فرد دیگری را جذب کند اما در آن شرایط مدیریت می‌توانست با برانکو جلسه گذاشته و او را قانع کند که اگر مثلا قرار است مسلمان جدا شود، این کار در نیم‌فصل صورت بگیرد. درباره امیری، احمدزاده و محرمی نیز به همچنین. تیمی که بازیکنی را می‌خواهد، یک شبه که عاشق این بازیکن نشده است! یک سال او را زیر ذره‌بین داشته و بعد گفته او را می‌خواهد، مثل همان کاری که ما درخصوص رسن انجام دادیم و از یک سال قبل او را زیر نظر گرفته و با یک برنامه‌ریزی جذبش کردیم. پس دوستان می‌توانستند روی این موضوع فکر کرده و با بازیکنان جدا شده و کادرفنی جلسه گذاشته و آنها را راضی کنند تا یک نیم‌فصل دیگر بمانند. مثل کاری که با بیرانوند شد. مگر آقایان نگفتند در نیم‌فصل رضایتنامه‌اش را می‌دهیم؟ او هم به قول دوستان مشتری چند میلیون دلاری داشت.
عملکرد گرشاسبی در این مدت چطور بوده است؟
او روال باشگاه را هرطوری که بوده انجام داده است. سیاست‌ها که تغییری نکرده است. هرجا طاهری رفته، گرشاسبی کنارش بوده است. مگر گرشاسبی همیشه نمی‌گفت من هم راه طاهری را می‌روم؟ خودشان مصاحبه کردند و گفتند؛ مگر غیر از این است؟
ماجرای طارمی هم گل سرسبد انتقادها به شما و آقای طاهری است و هنوز کسی آن را گردن نگرفته است! خیریتی که توسط طارمی مطرح شد، هنوز هم نقل محافل است.
مساله خیریت نیست! طارمی هم با باشگاه قرارداد داشت، چرا اجازه دادند به قطر برود؟ نمی‌توانستند او را نگه دارند؟ مگر طارمی چه ضربه‌ای به تیم زد؟! اگر پنجره بسته شده که بعد از طارمی هم پنج بازیکن از تیم جدا شدند. همین‌ها را نگه‌ می‌داشتند! الان مگر چند بازیکن جدید ازجمله شیری، رفیعی و ترابی را نگرفتند؟ اگر همین فعلی‌ها مثل انصاری و ماهینی مصدوم نمی‌شدند، آیا می‌توانستند بازیکنان جدید را به لیست اضافه کنند؟! در هر صورت باید یکی را کم کنند تا یک نفر دیگر را جایگزین او کنند.
پس معتقدید که عامل جدایی طارمی هم برانکو بوده است؟
من نمی‌گویم برانکو است و چنین چیزی نیست. بحث طارمی جداست. او گفت دیگر نمی‌مانم. دو سه ماه از قراردادش مانده بود و دوستان بهترین روش را در این دیدند که حالا که او نمی‌ماند پس از قبالش یک درآمدزایی هم انجام دهند. این سیاست‌های باشگاه است. وقتی بازیکنان را رد می‌کنید پس دیگر نباید مدیر قبلی را مقصر دانسته و یقه‌اش را گرفته و از او بخواهید عذرخواهی کند. مگر بابت طارمی ضربه خوردیم؟ آیا آن بازیکنانی هم که رفتند بابت طارمی و پنجره بسته بوده است؟! اگر قبلی‌ها بودند ما امروز کمبود بازیکن داشتیم؟
برخی در انتقاد به شما می‌گفتند استقلالی هستید؟
عجیب است! بازیکنان همین تیمی که الان نتیجه گرفته، برای زمان ما بوده‌اند. بعد از رفتن ما که اتفاق خاصی نیفتاده یا بازیکن جدیدی جذب نشده است. همه آنها بدون استثنا در زمان ما جذب تیم شده‌اند.
برچسب ها: تدبیر24 ، پرسپولیس
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها