بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۱۶۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰
مریم زنبق در گفت و گو با تدبیر24:
گفت و گویی داریم با بانوی ایرانی کراس فیت که سابقه عضویت در تیم ملی قایقرانی و تکواندو را هم در رزومه خود دارد و اکنون یکی از پیشروان رشته محبوب کراس فیت در ایران است .

تدبیر24»گفت و گویی داریم با بانوی ایرانی کراس فیت که سابقه عضویت در تیم ملی قایقرانی و تکواندو را هم در رزومه خود دارد و اکنون یکی از پیشروان رشته محبوب کراس فیت در ایران است .

 

لطفا خودتان را معرفی کنید:

مریم زنبق هستم 4 سال است که مشغول کراس فیت هستم و قبل از آن  به مدت 14 سال تکواندو کار می کردم و به مدت 9 سال هم قایقرانی کار کردم.در تکواندو دو سال عضو تیم دانشگاه آزاد بودم و در سوپر لیگ بازی می کردم و دو سال پشت سرهم مقام اولی دارم در سوپر لیگ و در قایقرانی هم دو مسابقه جهانی دارم 2016 و 2014 میلان و فرانسه و یک مسابقه آسیایی که به عنوان مربی بدنساز همراه تیم بودم.

 

همه می گویند که کراس فیت جزو ورزش های پرهزینه است نظر شما چیست؟

به نظر من جزو ارزانترین ورزش ها هست و نیاز به دستگاه خاصی نیست زیرا شما می توانید با چند هالتر ، صفحه، دمبل و کتل بل یک واد خوب کراس فیت طراحی کنید و اتفاقا خیلی ورزش ارزانی است.

 

از آخرین حضورتون در مسابقه کراس فیت بفرمایید؟

مسابقه ای که من شرکت کردم در قبرس بود و حدود یک ماه پیش برگزار شد که اول به صورت انتخابی بود و بعد افرادی که به عنوان فینالیست انتخاب می شدند در مسابقه نهایی شرکت می کردند. ده نفر اول به قبرس می رفتند که من هم جزو  آن ده نفر بودم .مسابقات خیلی سطح بالایی داشت و افرادی که شرکت کرده بودند کسانی بودند که مدام در مسابقات بودند.

 

به چه دلیلی در این مسابقه روی سکو نرفتید؟

من با اختلاف فقط یک امتیاز نفر چهارم شدم که این هم قطعا به خاطر تجربه بالایی هست که آنها  دارند و من ندارم.

 

کمیته کراس فیت برای تنها بانوی  ایرانی که در مسابقات بین المللی شرکت کرده  است چه آپشن هایی تا الان داشته است؟

من هیچ ارتباطی با کمیته کراس فیت ندارم و هر کاری که انجام می دهم خودم به هزینه شخصی خودم پرداخت کردم و نه من از آنها خواستم کاری برای من انجام بدهند و نه اینکه آنها کاری برای من انجام داده اند.

 

در رابطه با اسپانسرهای خصوصی که داشتید بفرمایید و اینکه از این بابت رضایت داشتین؟

متاسفانه من تا اکنون اسپانسری نداشته ام که بتواند حمایتم کندو کمک کند و تا الان هرکاری انجام داده ام به هزینه شخصی خودم بوده است.

 

شما از کشورهای حومه خلیج فارس یا کشورهای دیگر پیشنهادی داشتید برای حضور در مسابقات با پرچم آن کشورها در مسابقات بین المللی؟

  خیر

 

در رابطه با عملکرد ورزشیتان بگویید و اینکه در هفته چند جلسه تمرین دارید؟

هر هفته هر روز دو وعده تمرین دارم. 3 روز دو وعده ای تمرین می کنم .حالا هم تمرین های مختلف وزنه برداری و ژیمناستیک و یک سری حرکت های مختلف هوازی که تو کراس فیت هستند و سه شنبه ها و جمعه ها استراحت دارم و در این زمان یوگا یا شنا کار می کنم.

 

10 سال آیند کراس فیت در دنیا و ایران را چطور می بینید؟

آینده کراس فیت در جامعه بین المللی که واقعا معلومه چیست یعنی آنها پله پله بالا   می روند و ما پله پله داریم پس رفت می کنیم و من هیچ آینده ای در کراس فیت ایران نمی بینم به هزار و یک دلیل مختلف.

 

اگر به سن بیست سالگی برمی گشتید آن زمان کراس فیت رو شروع  می کردید یا نه؟

آن زمان کسی نمی دانست کراس فیت چی هست. خودم تقریبا جزو اولین نفراتی هستم که پیگیر کراس فیت بودم و شناختمش. یعنی اگر بیست سال پیش هم می خواستم این کار رو انجام بدهم متاسفانه کسی نبود که راهنماییم کند.

 

چشم انداز شما برای آینده چی هست؟

چشم اندازی که  برای خودم دارم این است که به غیر از مسابقه به هیچ چیز دیگری فکر نمی کنم و در هر رده سنی که بتوانم شرکت می کنم. اصلا هم مهم نیست، حتی شده مثبت 50 سال و اینکه تمام تلاشم را  خواهم  کرد.

 

چه مسابقاتی در پیش دارید؟

مسابقات که زیاد است و باید ببینم که کدامشان را می شود شرکت کرد. از لحاظ گرفتن ویزا و هزینه هایی که مسابقه دارد خیلی زیاد است. اما مسابقه بعدی که

می خواهم شرکت کنم مستر لیگ مالزی است که در بهمن ماه برگزار می شود.

 

دلیل اختلا ف فاصله بین شما و نفر دوم بانوان کراس فیت چیست؟

نفر دومی فعلا نمی بینم تو کراس فیت ایران من تا به حال کسی رو ندیدم که بتواند مسابقه بدهد و ادعایش بشود، نه  در آقایان نه  در خانم ها.

 

بزرگنرین مسابقه و بهترین مقامی که در کراس فیت به دست آورده بودید کدام بوده است؟

من در دو مسابقه برون مرزی شرکت کردم. یکی بحرین و دیگری هم قبرس بود که در  هر دو  به رتبه چهارم رسیدم  و خودم هم از این نتیجه راضی هستم ولی خوب واقعا اگر شرایط بهتر بود و تمرینانم در شرایط  متفاوت تری بود و تجربه ام بالاتر بود قطعا مقام بهتری کسب می کردم و این ها تماما برای کسب تجربه است و اصلا ناراحت نیستم که مقامی کسب نکردم چون هر کدام از این مسابقات درس خیلی بزرگی به من داده اند تا همین الان.

 

بدترین و شیرین ترین خاطره کراس فیتی شما کدام است؟

بدترین اش این بوده که دو بار در مسابقات کویت کوالیتی فای شدم و هر دوبارش به دلایل نگرفتن ویزا نشد که شرکت کنم.شیرین ترین اش هم مسابقات بحرین و قبرس بود که واقعا من رو کلا یه آدم دیگه ای کرد در زندگیم و حس می کنم یک زندگی متفاوتی را شروع کردم.

 

بزرگترین آرزوی ورزشی شما چی هست؟

تنها آرزوی من شرکت در مسابقات کراس فیت گیمز است.

برچسب ها: تدبیر24 ، کراس فیت
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها