بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۱۶۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴
رضا رویگری بازیگر نقش کیان ایرانی در سریال «مختارنامه» در دهه ۶۰ جوان اول سینمای ایران بود؛ بازیگری را با یک تئاتر شروع کرد و بعد از چند تئاتر در سال ۱۳۵۲ با همکاری ساموئل خاچیکیان در سریال چنگک بازی کرد، بعد از انقلاب هم در سال ۶۴ با سریال محله بهداشت دوباره به تلویزیون بازگشت.

تدبیر24»او در شرایطی که هنوز انقلاب نشده بود و ساواک هم فعالیت می‌کرد به درخواست عده‌ای آیه‌های قرآنی را به صورت شعر خواند و آرام آرام کاست‌ها را از داخل مساجد، منازل مردم و گلدسته‌های مسجد دانشگاه تهران پخش کردند. سرود معروف «ایران ایران» (الله الله) در اول انقلاب از دیگر آثار این هنرمند است که ماندگار شد. به بهانه تولد رضا رویگری گفت‌وگوی کوتاهی با او داشتیم که در ادامه آن را می‌خوانید.

رویگری در پاسخ به باشگاه خبرنگاران درباره اولین کار بازیگری‌اش در تئاتر می‌گوید: «اولین‌ها همیشه در خاطر انسان می‌ماند. کاری را با نام «عبادتی بر مصیبت حسین بن منصور حلاج» به کارگردانی «خجسته کیا» بازی کردم که به شدت دوستش داشتم و ممنونم از خانم کیا که به من اعتماد کرد و من را با این دنیا آشنا کرد.

آثار بسیاری را در کارنامه کاری‌ام دارم، اما سریال «مختارنامه» برای من شیرینی خاصی دارد، آن هم به دلیل اینکه مردم آن را دوست دارند و هیچ چیز برای یک هنرمند باارزش‌تر از این نیست که اثرش را دوست داشته باشند. برای داوود میرباقری آرزوی سلامتی می‌کنم و امیدوارم در تمام ثانیه‌های زندگی‌اش موفق و سربلند باشد و آثار درخشانی را برای کشورمان بسازد.

این هنرمند درباره سرود الله الله که در جریان انقلاب اسلامی و پس از آن در ذهن‌ها ماندگار شد، می‌گوید: «دقیقاً آن روز‌ها را به یاد دارم زمانی که سرود «الله الله» را خواندم ۳۳ سالم بود، آقای خشنود آهنگسازِ این کار به خانه ما آمد و از من خواست که آن را بخوانم. آن روز‌ها به دلیل حکومت نظامی نمی‌توانستیم از استودیو خارج شویم، همان جا می‌ماندیم و ضبط می‌کردیم، زمانی هم که کار به اتمام رسید آن را در مسجد‌ها و دانشگاه‌ها پخش می‌کردیم.

خاطرم هست وقتی این سرود از گلدسته‌های دانشگاه پخش شد سکوت مطلقی آنجا را فرا گرفته بود. این سرود را هر زمان که می‌شنوم حس و حال عجیبی پیدا می‌کنم، حال و هوای آن روز‌ها به شدت برایم تداعی می‌شود.

برچسب ها: تدبیر24 ، الله
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها