بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۱۸۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱
«هاشمی‌هراسی» موضوعی است که شاید بتوان اذعان داشت سال‌هاست در بخش‌های مختلف کشور حاکم شده و صداوسیما از جمله پیشتازان این عرصه است.
تدبیر24»این مشی پس از رحلت آیت‌ا... هاشمی پررنگ‌تر شد و کمتر نامی از آیت‌ا... هاشمی مطرح می‌شود که در جایگاه‌های با اهمیت تصمیم سازی برای اداره کشور نقش آفرین بوده است. نکته قابل توجه آن است که هنوز پس از دو سال «صداوسیما» حذف اشاره به خدمات آیت‌ا... را در دستور کار خود قرار داد. این رسانه همیشه مدعی آن است که در راه امام(ره) و مقام معظم رهبری گام برمی‌دارد اما توجه نمی‌کند که امام خمینی(ره) فرموده بودند که «مردان تاریخ تا آخر زنده هستند، بدخواهان بدانند هاشمی زنده است، چون نهضت زنده است». همچنین نباید جمله مقام معظم رهبری در خرداد سال 67 را از یاد برد که فرمودند: «هیچ‌کس برای من آقای هاشمی نمی‌شود.» این جملات را صداوسیما باید بر سردر و جای جای سازمان خود قرار دهد تا فراموش نکند که آیت‌ا... هاشمی که بود و برای این انقلاب چه کرد. نام آیت‌ا... هاشمی به واسطه خدماتش همیشه در خاطر خواهد ماند. برهیچ کس پوشیده نیست که ایشان یکی از عناصر اصلی و کلیدی پیروزی انقلاب اسلامی بودند. «هاشمی‌هراسی» و سانسور خدمات آیت‌ا... هاشمی در صداوسیما پس از دو سال از رحلت ایشان همچنان ادامه دارد.

حذف اشاره به آیت‌ا... هاشمی

روز یکشنبه هفته جاری رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح طرح‌های شهری شهرداری تهران طی سخنانی از تلاش‌های آیت‌ا... هاشمی تقدیر کرد که صداوسیما نام آیت‌ا... هاشمی را سانسور و حذف کرد. سخنان رئیس‌جمهور با قدردانی از تلاش‌های مرحوم آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی در دوران سازندگی و سدسازی گفت: «اگر سد دز، کرخه، کارون و شهید عباسپور نبود، وضع استان خوزستان امروز متفاوت بود و در شب‌های بارانی 12 فروردین 8 هزار و 500 متر سیلاب در ثانیه وارد کرخه می‌شد که قطعاً در صورت نبودن سد کرخه مشکلات زیادی برای استان خوزستان به‌وجود می‌آمد.» عملکرد صداوسیما در مقابل تمجید رئیس‌جمهور از تلاش‌های آیت‌ا... چندان دور از انتظار نبود و قابل پیش‌بینی بود این رسانه در راستای تقویت «هاشمی هراسی» اجازه ندهد تا نام و یاد ایشان در اذهان تداعی شود. خانواده آیت‌ا... هاشمی بارها انتقاداتی را روانه صداوسیما کردند به عنوان مثال محمد هاشمی برادر آیت‌ا... گفته بود: «رهبری و همه مسئولان نظام با توجه به شرایط بین‌المللی که کشور دارد توصیه به ایجاد وحدت می‌کنند. آمریکا که همیشه نسبت به ما دشمنی داشته وجه جدیدی از دشمنی را در پیش گرفته و این شرایط ایجاب می‌کند که همه مسئولان وحدت نظر داشته و همسو باشند. ایجاد تفرقه، تخریب دولت یا هر یک از ارکان نظام نوعی بازی در زمین دشمن است. دشمن می‌خواهد مردم مایوس شوند و می‌بینیم که برنامه‌های زیادی برای مایوس کردن مردم دارند و در فضای مجازی مسائل دروغ را بیان می‌کند و هدفشان ضربه زدن است ولو اینکه فکر کنند نیت خیرخواهانه‌ای دارند». یا اینکه صداوسیما به عملکرد فرزندان آیت‌ا... هاشمی انتقاد می‌کند مانند 14 آبان 96 که محسن هاشمی در جایگاه رئیس شورای شهر تهران به مصوبه دیوان عدالت اداری مبنی بر حذف جریمه عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک گفت: من از صداوسیما در این زمینه گلایه دارم چراکه با آب و تاب این موضوع در رسانه ملی پخش شد و حتی اخبار شبکه‌های مختلف نیز آن را پخش کردند و کم مانده بود کانال‌های استانی ابطال مصوبه شورای شهر تهران را منتشر کنند چراکه این اخبار ممکن است موجب سوءتفاهم مردم شود. وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد کار صداوسیما در پخش گسترده این خبر ناپسند و ناپخته بوده است، گفت: امیدواریم آقای عسکری رئیس صداوسیما در زمینه پخش این گونه اخبار دقت کند، چراکه این اخبار مربوط به شهر تهران است.» حالا هم یاسر هاشمی از عملکرد این رسانه انتقاد دارد و دیروز نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس سازمان صداوسیما نوشت و در اختیار «آرمان» قرار داد.

نامه سرگشاده به رئیس صداوسیما

در نامه یاسر هاشمی به علی‌عسگری رئیس سازمان صداوسیما آمده است: «دکتر حسن روحانی، روز یکشنبه در مراسم افتتاح طرح‌های شهری شهرداری تهران، با بیان اینکه «در کمال تعجب، نه افراد خاصی که اطلاعات کافی نداشته باشند؛ بلکه معروف، روشنفکر و تحصیلکرده با پروژه متروی تهران مخالف بودند»، گفت: «آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی بر اجرای طرح مترو اصرار داشت و در مجلس اول مخالفت‌هایی با اجرای این پروژه صورت می‌گرفت؛ اما طی جلساتی توسط نمایندگان مجلس دوم شورای اسلامی، اجرای متروی تهران تصویب شد که بنده و آیت‌ا... دری نجف‌آبادی مسئول پیگیری و اجرای این پروژه شهری شدیم. رئیس‌جمهور با قدردانی از تلاش‌های مرحوم آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی در دوران سازندگی و سدسازی، گفت: در بحث سدسازی مرهون تلاش‌های آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی هستیم که بعد از جنگ بیشترین تلاش‌ها را برای توسعه کشور، از جمله سدها داشت. شما ببینید اگر در خوزستان سد کرخه نبود، سد دز نبود، سد‌های کارون نبودند و سد شهید عباسپور نبود، امروز استان خوزستان چه وضعی پیدا می‌کرد؟» در مقابل صداوسیما بخش‌های مربوط به خدمات آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی، سدسازی‌های خوزستان و متروی تهران را از سخنان رئیس‌جمهور سانسور کرد تا بر آگاهی مردم بیفزاید! این جملات کوتاه چه مفهوم بلندی داشتند که صداوسیما حاضر شد ته مانده‌های اعتماد عمومی خویش را مخدوش نماید و در آن همه بخش‌های متعدد خبری تیغ سانسور را بر چهره خویش بکشد؟ به راستی که آن ضرب‌المثل با کمی تغییر چه مصداق روشنی یافت که «خوزستان را آب برد و بعضی‌ها را خواب!» «هاشمی رفسنجانی» فقط یک نام نیست که فکر کنید با حذف آن، یادش از تاریخ ایران و ذهن مردم و کارشناسان می‌رود. از انقلاب بگویید و از هاشمی رفسنجانی نگویید. از 8 سال دفاع مقدس بگویید و از جانشین امام عزیز نگویید. از شهدای گرانقدر بگویید و از عالی‌ترین فرمانده‌شان نگویید. فرصت را غنیمت می‌شمارم و با مردم سراسر ایران، به خصوص در استان‌های گلستان، مازندران، فارس، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان، همدان و خوزستان ابراز همدردی می‌نمایم و امیدوارم بلایای طبیعی، در این شرایط بد اقتصادی، دست از سر مردم بردارند که «دل یکی داریم و در یک دل نمی‌گنجد دو درد».
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها