بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۱۸۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۳
بیش از 3 دهه است که هیچ‌یک از دستگاه‌های نظارتی و اجرایی جلوی تخریبگران محیط زیست را به طور کامل نگرفته‌اند.
تدبیر24»سیل اخیری که در کشور به دلیل بارش‌های فراوان و غیر قابل تصور به‌وجود آمد اگر بهتر، زودتر و حساب شده‌تر توسط همه دستگاه‌های دست اندرکار مدیریت می‌شد و همه زودتر وارد کار می‌شدند، آثار و برکات بیشتری نصیب کشور می‌کرد و از خسارت‌های جانی، مالی و گرفتاری‌های مردمی می‌کاست. البته برای هر معلولی باید دنبال علت رفت. اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم بیش از 3 دهه است که هیچ‌یک از دستگاه‌های نظارتی و اجرایی جلوی تخریبگران محیط زیست را به طور کامل نگرفته‌اند. اگر محیط زیست تخریب نمی‌شد، آبخیزداری بهنگام اتفاق می‌افتاد، زمینه مهار سیلاب‌ها به‌وجود می‌آمد، از تخریب جنگل‌ها جلوگیری می‌شد و مسیل‌ها به‌صورت طبیعی باز بود، طبیعتا این تخریب‌ها به حداقل می‌رسید. خداوند نعمت بارش فراوان را برای ملت فرستاد، اما چون خودمان قبلا دست به تخریب محیط زیست زده بودیم و دستگاه‌های اجرایی هم جلوگیری نکرده بودند در برخی از این جاها نعمت به نقمت تبدیل شد. به‌نظر می‌رسد که باید در این قسمت مطالعه‌ای عمیق انجام دهیم تا ریشه‌یابی گردیده و این اتفاقات تکرار نشود. از طرف دیگر سابقه نداشته در 100 سال اخیر 24استان کشور همزمان و ناگهانی درگیر سیل عظیم باشند و به همین دلیل غافلگیری برای همه به‌وجود آمد. البته با کمال تاسف در این میان برخی جریانات که از هر موضوعی سوء استفاده می‌کنند تمامی مشکلات سیل اخیر را به گردن دولت انداختند و با انگیزه‌های سیاسی خود درصددند که از این سیل گل‌آلود ماهی طمع، کینه، دشمنی و عداوت خود را صید کنند. صداوسیما نیز که باید جانب انصاف را رعایت کند به درستی پی‌کار را نگرفت و به جای پوشش مثبت عملکرد دولت با رویکرد‌های جناحی و جانبدارانه به بزرگنمایی کمبودها و کاستی‌های ناشی از عملکرد دولت پرداخت. لذاست که می‌توان گفت جانب انصاف رعایت نشد چرا که همه باید در ستاد مدیریت بحران در استان که رئیس آن استاندار است حرف شنوی داشته باشند، در یک خرد جمعی تصمیم بگیرند و از هر سری صدایی بلند نشود و هر کسی ‌ساز خود را نزند. شرایط بحرانی جای پیاده کردن خواسته‌های نفسانی نیست بلکه جای خدمت است، اما با کمال تاسف مشاهده می‌شود که برخی رسانه‌های داخلی با دشمنان این کشور همنوایی کرده و می‌کنند. یعنی همان حرف‌هایی که رسانه‌های بیگانه برای تخریب دولت می‌زنند، از برخی رسانه‌های داخلی هم به گوش می‌رسد و به نحوی همان حرف‌ها را مزمزه کرده و بعضا با صراحت بیان می‌کنند. اگر نقصی وجود داشته باشد که داشته و دارد آن را فورا در بوق کرده و جار می‌زنند. در صورتی که باید ببینند امکانات کشور چیست و خسارت در چه حد است. به‌نظر می‌رسد عده‌ای از رسانه‌ها به جای التیام، برزخم ولی‌نعمتان خود نمک می‌پاشند و بعضا اگر کسی در جایی سخنی گفته بود، آن را به افراط به گوش جهانیان رساندند تا برای دشمن خوراک تبلیغاتی فراهم کنند. البته نباید از خیانت شیطان بزرگ آمریکا گذشت که اجازه ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به ایران را نداد. گرچه برخی از رسانه‌های داخلی نیز که بیش از 6سال است ‌ساز مخالفت و دشمنی با دولت را می‌زنند هم در این امتحان سرافکنده شدند. امید می‌رود که زین پس تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان کشور مراقب و به فکر باشند تا در آینده دیگر در مسائل اینچنینی غافلگیر نشویم و البته با فرافکنی تمام مشکلات را بر سر دولت نیندازیم.



محمدرضا خباز، فعال سیاسی اصلاح‌طلب
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها