بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۱۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۰
ما آمریکا را به عنوان شیطان بزرگ و دشمن انقلابمان می دانیم و در حال جنگ با آمریکا هستیم. این جنگ همچنان که امام فرمودند تمام شدنی نیست و تا زمانیکه آمریکا به عنوان یک ابرقدرت در موضع استکباری خویش قرار دارد روابط ما با آمریکا بهبود حاصل نخواهد کرد.
تدبیر24:

رخدادهای 1 دی 1359

چکیده

    بهزاد نبوی وزیر مشاور و سخنگوی دولت: ما آمریکا را به عنوان شیطان بزرگ و دشمن انقلابمان می دانیم و در حال جنگ با آمریکا هستیم .
    هاشمی رفسنجانی : اگر آمریکا شرایط ایران را برای آزادی گروگانها نپذیرد  ایران قطعا آنها را محاکمه خواهد کرد.
    در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی رییس مجلس با اشاره به حمله رژیم اشغالگر قدس به جنوب لبنان  و تبعید دو شهروند فلسطینی این اقدامات وحشیانه اسراییل را محکوم کرد.
    خبرگزاری فرانسه گزارش داد مقامات آمریکایی اعلام کرده اند که برای آزادی گروگانها وثیقه ای پرداخت نمی کنند اما مذاکره غیر مستقیم با ایران را ادامه می دهند.

بهزاد نبوی : ما در حال جنگ با آمریکا هستیم

مهندس بهزاد نبوی وزیر مشاور و سخنگوی دولت در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت : ما آمریکا را به عنوان شیطان بزرگ و دشمن انقلابمان می دانیم و در حال جنگ با آمریکا هستیم .وی در این مصاحبه مطبوعاتی و در رابطه با اعدام متخلفان گفت : هر کس در هر شرایطی خلافی مرتکب شود که حکم آن اعدام باشد قطعا اعدام خواهد شد و دستور العمل خاصی در زمینه توقف اعدام ها وجود ندارد .

وی در مورد عملکرد وزارت ارشاد نیز گفت : همان طور که برادرمان آقای دوزدوزانی وزیر ارشاد توضیح دادند این وزارتخانه مشغول کار است کار کارکنان این وزارتخانه برای بررسی مجدد وظایف مدتی تعطیل شده بود و هم اکنون شروع به کار مجدد کرده و تمام وظایف خود را نیز عهده دار است همچنین تغییر نام این وزارتخانه به وزارت ارشاد اسلامی در هیئت وزیران تصویب شده و لایحه آن برای تقدیم به مجلس آماده است .

شرط اول تصدی سمت های دولتی از نظر سخنگوی دولت

بهزاد نبوی  در مورد تکمیل کابینه نیز اظهار داشت : آقای رجایی افرادی را برای 3 پست خالی وزارت معرفی کردند که شرط اول ایشان مبنی بر اعتقاد و مکتبی بودن و تعهد به انقلاب اسلامی می باشد . تا به حال هیچ یک از افراد پیشنهادی آقای رجایی برای سه وزارتخانه بازرگانی، اقتصاد و دارایی و وزارت خارجه مورد توافق قرار نگرفته اند. نبوی گفت : همچنین چند نفر از سوی آیت الله موسوی اردبیلی دادستان کل کشور معرفی شدند که آنها هم مورد قبول رئیس جمهور قرار نگرفتند.

 
 بهزاد نبوی جزو کسانی است که بعدها تئوری پرداز رابطه با شیطان بزرگ شد . وی بعد از آن که دولت اصلاحات به قدرت رسید و آمریکا به عراق و افغانستان حمله کرد گفت :اینجانب از آمریکای تا بن دندان مسلح می‌ترسم. قطع رابطه با آمریکا جزو اصول انقلاب ما نبود. اگر موقعیتی پیش بیاید، به آمریکا می‌روم و با نمایندگان آمریکا دست می‌دهم و مذاکره می‌کنم و نیازی هم نمی‌بینم از کسی اجازه بگیرم.»
با احزاب معاند هیچ رابطه ای نخواهیم داشت

وی با تقسیم بندی احزاب و گروه ها به موافق انقلاب ، مخالف غیرمعاند و معاند گفت : ما با احزاب معاند هیچ گونه سازش پیوند و تعهد همکاری و هیچ نوع رابطه نخواهیم داشت از جمله حزب توده چریک های فدایی خلق اکثریت که موضع گیری ما در مقابل آنها به عنوان جریان مخاصم یا متخاصم است چرا که آنها را از نظر فکری در مقابل انقلاب و جمهوری اسلامی می دانیم و طبعا عملکرد ها نیز از زیربنای فکری نشئت می گیرد.

اعلان جنگ سخنگوی دولت به آمریکا

بهزاد نبوی در ادامه به رابطه ایران و ابرقدرت ها پرداخته و اظهار داشت : انقلاب اسلامی ایران تنها به حمایت و استعانت خدا و مردم و رهبری امام اتکا دارد و این سه نیرو برای ما کافی است و همین که یاری الله را داشته باشیم نیازی به تضاد ابرقدرت ها با یکدیگر و حمایت یکی از آنها از ما باقی نخواهد بوداین چنین حرکاتی خاص سیاست های قبلی بود که مترصد جلب رضایت قدرت ها بر حسب موقعیت آنها در منطقه بودند. سیاست نه شرقی نه غربی این را نمی پذیرد .

نبوی ادامه داد : ما به ابرقدرت ها اعلان جنگ داده ایم و می دانیم که هیچ یک از ابرقدرت ها دل خوشی از انقلاب اسلامی ایران ندارند و در صورت ضرورت و با ایجاب منافعشان با یکدیگر معامله نیز خواهند کرد. چرا که انقلاب اسلامی ایران چیزی به هیچ یک از آنها نمی دهد و چون ضمن جنگیدن با آمریکا گرایشی به بلوک شرق نیز نشان نداده ایم طبعا پشتیبانی از انقلاب اسلامی ایران هیچ خاصیتی برای ابرقدرت ها ندارد و اگر کار دیگری نمی کنند به دلیل آن است که کاری از آنها ساخته نیست.

بهزاد نبوی در مورد مصاحبه تلویزیونی گروگان ها گفت : جاسوس ها شب عید کریسمس با تلویزیون مصاحبه خواهند داشت و همه خواهید دید که وضع آنها خوب است ولی با توجه به این که اعتمادی به خبرنگاران خارجی نیست و آنها اکثرا با محافل صهیونیستی در ارتباطند و احتمال این هست که محل گروگان ها رافاش کنند و مسئله طبس تکرار شود از شرکت آنها در این مصاحبه جلوگیری خواهد شد.

سخنگوی دولت درباره مذاکره با آمریکا نیز گفت : ما به هیچ وجه با آمریکا مذاکره مستقیم نخواهیم داشت آمریکا تمام نظریات خود را باید از طریق دولت الجزایر اعلام کند و ما مامور اجرای یک مصوبه هستیم و این مصوبه نیز صریح و روشن است . (1)

شرط بهزاد نبوی برای رابطه با آمریکا

وی در پاسخ به این سوال که وضعیت روابط ایران و آمریکا بعد از آزادی گروگان ها چگونه خواهد بود گفت : اول ببینید ما حاضریم با آمریکا رابطه خوب داشته باشیم بعد بپرسید آیا آمریکا مایل است یا نه؟ ما آمریکا را به عنوان شیطان بزرگ و دشمن انقلابمان می دانیم و در حال جنگ با آمریکا هستیم . این جنگ همچنان که امام فرمودند با اشغال جاسوسخانه و پس دادن گروگان ها تمام شدنی نیست و تا زمانیکه آمریکا به عنوان یک ابرقدرت در موضع استکباری خویش قرار دارد و در پی به زیر مهمیز کشیدن و استثمار کردن کشورهای تحت ستم است و خصوصا پنجه خود را بر این منطقه افکنده است که برای او مهمتر از همه است و اهمیت استراتژیک اقتصادی و نظامی فراوانی دارد روابط ما با آمریکا بهبود حاصل نخواهد کرد مگر این که یک دولت مردمی در آمریکا سر کار آید . (2)

هاشمی : آمریکا باید شرایط ما را بپذیرد / در صورت تخطی جاسوس ها محاکمه می شوند

رییس مجلس شورای اسلامی در مصاحبه ای با اشاره به وضعیت گرو گانهای آمریکایی گفت: آنها قصد داشتند با استفاده از بهانه گروگانها علیه ایران توطئه کنند که ما با اعلام شرایط آزادی گروگانها جلوی توطئه آنها را گرفتیم. آیت الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سوالی که آیا اگر مسئله گروگانها حل نشود آمریکا به ایران حمله خواهد کرد،گفت: پس از استقامت ایران و شکست دادن ارتش صدام در جنگ آمریکا از حمله نظامی با ایران مایوس شده است. وی تاکید کرد اگر آمریکا شرایط ایران را برای آزادی گروگانها نپذیرد  ایران قطعا آنها را محاکمه خواهد کرد.(3)
خبرگزاری فرانسه گزارش داد مقامات آمریکایی اعلام کرده اند که برای آزادی گروگانها وثیقه ای پرداخت نمی کنند اما مذاکره غیر مستقیم با ایران را ادامه می دهند. این عکس العمل مقامات آمریکا در قبال در خواست ایران برای سپردن 23 میلیارد دلار وثیقه به الجزایر برای آزادی گروگانهاست.

در صحن علنی مجلس مطرح شد: محکومیت حمله به لبنان و تذکر به بنی صدر

در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی آیت الله هاشمی رییس مجلس با اشاره به حمله رژیم اشغالگر قدس به جنوب لبنان  و تبعید دو شهروند فلسطینی این اقدامات وحشیانه اسراییل را محکوم کرد. در ادامه جلسه علنی مجلس مرتضی الویری با اشاره به چاپ مطلبی در روزنامه انقلاب اسلامی در خصوص اداره رادیو و تلویزیون از رییس جمهور پرسید آیا در طرح جدید این سازمان که برای ریاست جمهوری و هیئت وزیران  اختیاراتی در نظرگرفته شده است، برای قوه مقننه نیز نقشی در نظر گرفته شده است ؟! نماینده مردم دماوند در مجلس به رییس جمهور توصیه کرد در مورد قضاوت در مسائل فقط به شخص خودش توجه نداشته باشد بلکه همه جوانب را بسنجد.(4)

آمریکا بار دیگر زیر میز زد / تخلف آمریکا از توافقات

خبرگزاری فرانسه گزارش داد مقامات آمریکایی اعلام کرده اند که برای آزادی گروگانها وثیقه ای پرداخت نمی کنند اما مذاکره غیر مستقیم با ایران را ادامه می دهند. این عکس العمل مقامات آمریکا در قبال در خواست ایران برای سپردن 23 میلیارد دلار وثیقه به الجزایر برای آزادی گروگانهاست. ادموند ماسکی وزیر خارجه آمریکا در همین رابطه گفت :قبول شرایط ایران برای آزادی گروگانها از اختیارات رئیس جمهور است.

وی ادامه داد : ما هنوز تصمیم قطعی در خصوص پیشنهادات ایران نگرفته ایم. هارولد براون وزیر دفاع آمریکا هم در این باره گفت: مذاکرات غیر مستقیم با ایران قطع نخواهد شد و دولت آمریکا برای قبول درخواست های ایران به هیچ عنوان اقدام غیرقانونی انجام نمی دهد.(5)

پی نوشت :

1-  جمهوری اسلام ، 1 دی 1359، صفحه 12

2-  جمهوری اسلامی ، 1 دی 1359 ، صفحه 2 ، در روزشمار 16 آبان 1359 به بخشی از سخنان امروز بهزاد نبوی که در زاویه  180 درجه ای با مواضع 33 سال پیش وی قرار دارد اشاره کردیم . تکرار این سخنان امروز و به فراخور اظهاراتی که شرح آن رفت خالی از لطف نیست . گوینده این جملات یعنی بهزاد نبوی جزو کسانی است که بعدها تئوری پرداز رابطه با شیطان بزرگ و ترس از این قدرت شیطانی شد . وی بعد از آن که دولت اصلاحات به قدرت رسید و آمریکا به عراق و افغانستان حمله کرد طی سخنانی اظهار داشت : «تمام کسانی که با حمله آمریکا به هر کجای دنیا مخالفند، در صورت رخداد این حمله از کوچک‌ترین کاری عاجزند. در واقع هیچ منطق و عقل سلیمی حکم نمی‌کندکه یک کشور جهان سومی حتی اگرهمه ملت پشتیبان حکومتش باشند و همه این ملت مسلح، به جنگ نظامی با آمریکای ابر قدرت جهان بروند، در واقع خدا و تاریخ سردمداران ملتی که آن کشور را به جنگ با ابر قدرت جهان بکشاند، نخواهند بخشید. اینجانب از آمریکای تا بن دندان مسلح می‌ترسم. چرا که من شخصی عمل نمی‌کنم، به خاطر مصالح و منافع، ازآمریکای تا بن دندان مسلح و تنها ابر قدرت دنیا به کشورم می‌ترسم. قطع رابطه با آمریکا جزو اصول انقلاب ما نبود. اگر موقعیتی پیش بیاید، به آمریکا می‌روم و با نمایندگان آمریکا دست می‌دهم و مذاکره می‌کنم و نیازی هم نمی‌بینم از کسی اجازه بگیرم.» ماهنامه گزارش نیز در مطلبی از بهزاد نبوی می‌نویسد:«مسلم است که می‌ترسم! کیست که از یک آمریکای تا بن دندان مسلح که در عراق خود را چنین نشان داد و هیچ احترامی برای استقلال دولت‌ها قائل نیست، نترسد. بله، من می‌ترسم، ظاهراً آمریکایی‌ها هر کاری بتوانند، می‌کنند، برای آن‌ها سازمان ملل متحد یا حتی افکار عمومی غرب هم اهمیت ندارد.» این موضع منفعلانه در حالی گفته می‌شد که بهزاد نبوی و هم فکرانش چند سال پیش از آن معتقد بودند آمریکا دشمن شماره یک ایران است و لذا حتی فکرکردن به مسأله رابطه با او را هم مردود می‌دانستند و مدعی بودند: «خوشبختانه علیرغم تمام این کارهایی که ما کردیم و کمک به آزادی گروگآن‌های آمریکایی در لبنان از طریق حزب الله نمودیم، می‌بینیم که امروز موضع آمریکا به مراتب نسبت به جمهوری اسلامی خصمانه‌تر شده، سیاست آمریکا علیه ما برای همه مشخص است، چیزی تغییر نکرده است. به اعتقاد من این تحولات باید سبب شود که همه ما همفکر بشویم که آمریکا دشمن اصلی ماست و به هیچ چیزی جز نابودی ما رضایت نمی‌دهد. باید این فکر را از سرمان بیرون کنیم که با آمریکا می‌خواهیم مسائل خودمان را حل کنیم.

بهزاد نبوی مذاکره را مساوی با از دست دادن حقیقت انقلاب ارزیابی می‌کرد و می گفت : «انقلاب ما که مورد پذیرش آمریکا نیست، فروپاشی اتحاد شوروی تجربه خوبی در این مورد است. آن‌ها که پس از فروپاشی، کشورشان را در اختیار آمریکا گذاشتند چه کردند؟ و چه بدست آوردند؟ ما اگر با آمریکا رابطه برقرار کنیم حقیقت انقلاب از دست می‌رود. آن‌ها فقط برای عوض کردن رفتار‌ها و عقاید ما می‌آیند.» در یک کلام کسانی که چنان در ابتدای انقلاب با آتشی تند دم از اصول انقلاب می زدند و امروز این گونه در برابر آمریکا و دیگر دشمنان اسلام کرنش می کنند از دو حال خارج نیست یا آن ادعای دیروزشان دروغ بوده و نفاق پیشه کرده بودند و یا امروز چرب و شیرین دینا به زیر زبانشان مزه کرده است و از اصول اسلام و انقلاب دست برداشته اند که با توجه به برخی مستندات گویا حالت نخست به واقعیت نزدیک تر است !

3- اطلاعات ، 2 دی 1359 ، صفحه 12

4- اطلاعات ،  1 دی 1359 ، صفحه 4

5- اطلاعات، 1 دی 1359 ، صفحه 12
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها