بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۱۹۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
سفیر ایران در لندن، ساعتی بعد از هشدار وزارت خارجه انگلیس درباره اتباع دوتابعیتی به ایران ضمن رد این هشدار اعلام کرد: «هر روز، هزاران نفر از شهروندان دو تابعیتی با خیال راحت به ایران سفر می‌کنند».
تدبیر24»«حمید بعیدی‌نژاد» سفیر ایران در انگلیس ضمن رد هشدار وزارت خارجه انگلیس درباره سفر به ایران، اعلام کرد که روزانه هزاران تبعه دو تابعیتی ایرانی-انگلیسی بدون هیچ گونه مشکلی به ایران سفر می‌کنند.

وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ هشدارآمیز روز جمعه خود به افراد دو تابعیتی انگلیسی- ایرانی اعلام کرد: «با توجه به تداوم سیاست حکومت ایران در بازداشت خودسرانه شهروندان دو تابعیتی و شهروندان ایرانی مرتبط با نهادهای مستقر در بریتانیا و سوءرفتار با آنها، توصیه‌های مسافرتی تغییر یافته‌اند».

دولت انگلیس پیش از این، اسفندماه سال گذشته «نازنین زاغری» که در ایران به جرائم امنیتی محکوم شده را تحت «حمایت دیپلماتیک» قرار داد و بازداشت این محکوم امنیتی دو تابعیتی را از یک مسئله کنسولی به یک مناقشه حقوقی فیمابین دولت‌های دو کشور تغییر داده بود.

«حمید بعیدی‌نژاد» سفیر ایران در انگلیس در پیامی توئیتری در واکنش به هشدار امروز وزارت خارجه انگلیس نوشت: «اگر شما به عنوان یک شهروند دوتابعیتی ایرانی یا شهروند ایرانی که در بریتانیا کار می‌کنید، با سازمان‌های اطلاعاتی همکاری و یا برای آنها اطلاعات محرمانه جمع آوری نکنید، (در آن صورت) شاید بدون هر گونه نگرانی با خیال راحت به ایران سفر خواهید داشت و تحت حفاظت کامل قانونی در ایران قرار خواهید گرفت».

بعیدی‌نژاد افزود: «هر روز هزاران شهروند دو تابعیتی ایرانی و شهروند ایرانی که در بریتانیا کار می‌کنند، با خیالی راحت به ایران سفر می‌کنند. شهروندان دو تابعیتی ایرانی و ایرانی‌هایی که در بریتانیا کار می‌کنند مورد احترام شهروندان ایران قرار دارند و از سفر آنها به کشورشان و دیدار با خانواده‌هایشان استقبال می‌شود».
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها