بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۲۰۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
یک شهرساز در یادداشتی به ضرورت وجود زیست شبانه در کلانشهرهایی مانند تهران پرداخت.
تدبیر24»نگار بزرگ زاده یزدی، شهرساز و برنامه ریز شهر در یادداشتی به تشریح ضرورت ها و فواید طرح زیست شبانه پرداخته که در ادامه امده است:
در در راستای معرفی رویکرد شهر۲۴ ساعته و یا همان زیست شبانه باید گفت که در شهرهای امروز، کارکرد اصلی خدمات، اوقات فراغت و فعالیت های اجتماعی- فرهنگی بر اساس نظم زمانی ترسیم شده بر پایه ساعت کاری مشخص و منحصر به ساعات خاصی از شبانه روز تعریف شده است.

برونداد این امر، شکل گیری مراکز شهری به صورت مکان های موقت و زمان مندی است که طی ساعات خاصی از روز، مخاطبان را به خود جلب نموده و پس از آن، به محدوده هایی خالی از جمعیت و فعالیت بدل می‌شود.

برای مواجهه با این مشکلات، امروزه یکی از اهداف تجدیدحیات مراکز شهری فعال نمودن زندگی شبانه، به واسطه یکپارچه کردن مشاغل روزانه با اقتصاد عصرگاهی و شبانه، در قالب شهرهای 24 ساعته است.



شهر 24 ساعته، نمودی از ارتباط پیچیده، پویا و فزاینده میان اقتصاد، جامعه و فرهنگ بوده که گرایش به احیای زندگی شبانه شهر از طریق توسعه سیاست های فرهنگی دارد.

شهر 24 ساعته، شامل فعالیت های گوناگون مربوط به زندگی شبانه، مانند کافه و رستوران ها، اجرای موسیقی شبانه، برگزاری فستیوال، بازارهای کنار خیابانی، سینما، تیاتر و سایر فعالیت هایی است که در خیابان ها و فضای میان آنها رخ می دهد.

این فعالیت ها، فضاهای شهری را به مکان هایی برای تجلی مصرف با تاکید بر مصرف فرهنگی، بدل کرده و تحرک و فعالیت را در هنگام شب به خیابان ها و محلات بازمی گرداند.

به طور کلی برخی از فضاهای شهری تا ساعات خاصی فعالیت دارند و بعد از آن به دیواره های صلب و غیرفعال تبدیل می شوند که عدم وجود ناظر بیرونی و روشنایی آنها را به مکان های غیر قابل دفاع و ناامن بدل می گرداند. زیست شبانه وسرزندگی در تمامی ساعات شبانه روز به امنیت شهروندان کمک خواهد کرد.

انتهای پیام
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها