بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۲۱۲۵۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
واعظی:
واعظی با بیان اینکه هیچ وقت راه مذاکره را نبسته‌ایم و باید با کشورها کار کرد، گفت: چون این فرد (ترامپ) را قابل اعتماد نمی دانیم، اول باید خاطر ما از برداشتن تحریم جمع شود و در قالب ۱+۵ می‌توانیم مذاکره کنیم.
 تدبیر24»شامگاه جمعه در جمع بازرگانان و فعالان اقتصادی استان گلستان در گرگان اظهار داشت: در دنیای امروز کشوری نیست که تمام مسایل را (خود) حل و فصل کند و باید با همه کشورها کار کنیم، من آینده ایران را روشن می‌بینم و از گردنه ایجاد شده از سوی دشمنان عبور خواهیم کرد.

وی گفت: در کنار مقاومت برابر دشمنی‌ و فشار اقتصادی آمریکا درهای مذاکره را نبسته‌ و آمادگی داریم در شرایط برابر و عادلانه با گفت‌وگو مشکلات را حل کنیم و تردیدی نداریم که از این مرحله سخت عبور خواهیم کرد.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری افزود: شرایط امروز کشور با وجود اعمال تحریم‌های همه جانبه به مراتب بهتر از سال گذشته است و این نشان می‌دهد که مسیر  انتخاب شده از سوی نظام و حرکت به سوی خودکفایی و افزایش و رونق تولید در کنار مقاومت ملی، انتخاب درستی بوده که این راه همچنان ادامه دارد.

وی به وضعیت بازار کشور اشاره کرد و گفت: سال گذشته تصور ایجاد یک تحریم کوچک علیه کشور بازار را به هم می‌ریخت اما در شرایط کنونی و با وجود تصویب گسترده ترین تحریم ها، بازار کالا و ارز از ثبات برخوردار است.

رییس دفتر رییس جمهوری افزود: جنگ اقتصادی به راه افتاده علیه کشور فقط مختص دولت نیست و راه برون رفت همکاری، همفکری و اتحاد مردم، دولت و تولیدکنندگان است.

واعظی ادامه داد: تحریم و فشار اقتصادی موجب وارد کردن سختی و فشار بر تجار، مردم و دولت شد اما نباید اجازه دهیم این شرایط آمریکا را به هدفش برای زمین گیر کردن جمهوری اسلامی برساند.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری اظهار کرد: تصمیم رهبری، دولت و مردم در برابر این تحریم مقاومت و پشتیبانی از یکدیگر است تا دشمن به اشتباه خود در اتخاد تصمیم اشتباهش پی برده و از راه در پیش گرفته بازگردد.

واعظی بیان داشت: آمریکا در ابتدای تحریم و فشار حداکثری علیه ایران ۱۲ پیش شرط برای مذاکره گذاشت اما اکنون که از اقدامات خصمانه خود نتیجه نگرفته بدون هیچ پیش شرطی خواستار مذاکره است.

در این نشست جمعی از فعالان اقتصادی استان گلستان خواسته‌های خود را در حوزه های تسهیلات و حمایت در راه اندازی طرح های اقتصادی، حمایت از صنعت فرش دستباف، بیمه بافندگان، رفع مشکل صادرات گاز از مرز اینچه برون و حمایت از تولید نهال الونیا برای توسعه زراعت چوب در استان مطرح کردند.

شهر کوچک اینچه برون در استان گلستان دارای پایانه، بازارچه مرزی، گمرک و راه آهن بین المللی است و اخیرا با مصوبه دولت و مجلس به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شد. 

استان گلستان بیش از ۸۰۰ تاجر بین المللی و عضو رسمی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی دارد. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
پدرامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
0
0
یا رب روا مدارروزی که گدا معتبر شود...درمذاکره ، عزت ،سربلندی ،حقوق ملت،و البته، گویش، لبخند، اخم و در برابر اشرار ترک مذاکره هم جزعی از مذاکره است ،،اصرار بچه گانه با شرور جز زبونی و حقارت پیامد دیگری ندارد
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
0
0
با هفت سال مذاکره ،، نان شب مردم رو اجر ،سفره اشان را بی نان ، و جیبهاشان راخالی کردید،، واقعا صد رحمت به سنگ پای قزوین
رحیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
0
0
شما باعث فشار وتحریم به ملت شدید ،و حالا میخواهیداز چه چیزی مطمئن شوید،شما خودتان گرای تحریم را به غربیها میدهید
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها