بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۲۱۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶

 تدبیر24»این روزها استفاده از قطار به عنوان وسیله نقلیه بسیار فراگیر شده و این خود دلایل مختلفی دارد از جمله ایمنی بالا و مقرون به صرفه بودن. دلیل دیگری که بر محبوبیت قطار افزوده است، لذت بردن از مسیر سفر می باشد. تصور کنید هواپیما را برای سفر انتخاب کرده اید، شاید در کمترین زمان ممکن به مقصد برسید اما فرصت دیدن زیبایی های مسیر را از دست خواهید داد. کشور ما خوشبختانه با شرایط آب و هوایی چهار فصل، منابع طبیعی بکر و مکان های دیدنی بی نظیری که دارد یکی از کشورهای گردشگر پذیر است. در ادامه این محتوا، می خواهیم چند نمونه از زیباترین مسیرهای ریلی کشور که بسیار جذاب و خاطره انگیز است، را معرفی کنیم.

مسیر ریلی تهران به گرگان

از خصوصیات منحصر به فرد مسیرتهران به گرگان می توان به تنوع جغرافیایی، مناظر خاص و بکر، آب و هوای مطبوع شمال ایران و همچنین نماهای شگفت انگیز آن اشاره کرد. مجموعه کاملی از منابع طبیعی زیبا از جمله رشته کوه البرز، جنگل هیرکانی و دشت های زیبا را می توانید مشاهده کنید. فاصله تهران تا گرگان 410 کیلومتر است و تقریباً 10 ساعت طول می کشد تا به مقصد برسید. قطار این دو مسیر در شهرهایی که توقف خواهد داشت یا از آنها عبور می کند به این شرح است: ورامین، پیشوا، گرمسار، سیمین دشت، زرین دشت، فیروزکوه، ورسک، پل سفید، شورآب، شیرگاه، قائمشهر، ساری، نکا، بهشهر، بندر گز، بندر ترکمن و گرگان. در این مسیر از پل ورسک عبور خواهید کرد که یک شاهکار از تکنیک ساختمان و معماری صنعتی می باشد. پل ورسک یکی از زیباترین و بزرگترین پل های کشور است که بیش از 60 متر ارتفاع دارد و نام آن در کتاب گینس به چشم می خورد. همچنین در این مسیر قطار، از تونل های متفاوت و فوق العاده ای از جمله تونل گدوک که بسیار طولانی است عبور خواهد کرد. در سفر تهران گرگان این فرصت را دارید که از دیدنی ترین پل و تونل کوهستانی ایران لذت ببرید .

مسیر ریلی تهران به گرمسار

گرمسار یکی از شهرهای استان سمنان است که آب و هوایی خشک و مناطق کویری بسیاری دارد. حتما می دانید که خیلی از گردشگران به قصد دیدن کویر و دیدن ستاره ها در شب های کویر عازم این گونه شهرها می شوند. مسیر ریلی تهران به گرمسار یک فرصت خارق العاده برای این دسته از مسافران فراهم کرده است. دشت های خیلی زیبایی در طول مسیر وجود دارد که چشم هر بینده ای را به خود خیره می کنند. فاصله تهران تا گرمسار 110 کیلومتر است و کمتر از 2 ساعت طول می کشد تا به مقصد برسید. قطارهای متنوعی از جمله قطارهای ارم، کویر، شش تخته پارسی ونسیم در این مسیرها خدمت رسانی می کنند. مسیر ریلی گرمسار رونق اقتصادی مناسبی برای مردم محلی ایجاد کرده است. اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید و می خواهید از جذابیت های مسیر نهایت لذت را ببرید، می توانید بلیط قطار آن را در هر لحظه از شبانه روز در سایت های معتبر تهیه کنید.


مسیر ریلی مشهد به رشت

مسیر ریلی رشت به خاطر مناطق سرسبز و بی نظیرش و مسیر ریلی مشهد به دلیل وجود حرم مطهر امام رضا همیشه جز پرطرفدارترین مسیرها هستند. اگر قصد دارید با قطار به این شهرها سفر کنید لازم است بدانید، که در زیباترین مسیر ریلی ایران قرار خواهید گرفت. خطوط راه آهن مسیر رشت در برخی از نقاط از دل جنگل عبور می کند و این بر لذت سفر می افزاید. قطار در این دومسیر از شهرهای قوچان، بجنورد، گرگان، ساری، قائم شهر، آمل، چالوس، رامسر، لاهیجان، آستانه اشرفیه، لولمان گذر خواهد کرد. فاصله مشهد تا رشت 1057 کیلومتر است و تقریبا 16 ساعت طول می کشد تا با قطار به مقصد برسید. در این دو مسیر قطارهایی مانند 4 تخته سپهر و قطارهای شرکت رجا خدمت رسانی می کنند.

بلیط قطار تهران رشت

خطوط ریلی تهران معمولا از شلوغ ترین خطوط ریلی کشور است و قطارهای متنوعی در این مسیر فعالیت می کنند. بیشتر سفرهای سیاحتی، زیارتی و کاری از این شهر صورت می گیرد. بلیط قطار تهران رشت نیز یکی از پرطرفدارترین بلیط هاست. برای رزرو این بلیط می توانید به یکی از سایت های معتبر مراجعه کنید و در آنجا بدون واسطه و پرداخت هزینه های اضافی اقدام به خرید نمایید. قطارهای این دو مسیر شامل 4ستاره 4تخته سپهر، 4 ستاره اتوبوسی صبا و 3 ستاره 4 تخته امید می باشند. فاصله این دو مسیر از نظر زمانی تقریبا 6 ساعت است.


بلیط قطار تهران بندرعباس

بندرعباس یکی از شهرهای جنوبی کشور است و معمولا افراد برای سفرهای کاری به این شهر سفر می کنند. حال اگر قصد دارید از راه آهن تهران به سمت جنوب حرکت کنید، لازم است ابتدا بلیط قطار تهران بندرعباس را به یکی از روش های معمول خریداری نمایید. پیشنهاد ما به شما رزرو یا خرید اینترنتی است زیرا سریع تر و مقرون به صرفه تر می توانید آن را تهیه کنید. قطارهایی که در این دو مسیر پرتردد خدمت رسانی می کنند شامل غزال بنیاد و مهر البرز هستند. بهتر است بدانید که فاصله زمانی این دو مسیر تقریبا 18 الی 20 ساعت است. همچنین قطار در ایستگاه های فین، تزرج، سیرجان، احمدآباد، بافق، یزد، میبد، اردکان، نائین، زواره، بادرود، کاشان و محمدیه توقف دارد و مسافران می توانند در این ایستگاه ها پیاده شوند.

بلیط قطار اصفهان مشهد

اصفهان و مشهد هر دو از مسیرهای پرتردد کشور هستند، زیرا هر کدام از این شهرها ویژگی های منحصر به فردی برای جذب گردشگر و مسافر دارند. اصفهان با قدمت قدیمی و بناهای تاریخی بی نظیر، یک شهر نمونه در جهان است و با داشتن جاذبه های گردشگری فراوان، مقصد برتر گردشگری ایران است. به راحتی می توان بلیط قطار اصفهان مشهد را از وب سایت ها یا دفاتر فروش بلیط تهیه کرد. قطارهای 4 ستاره نور، 4 ستاره غدیر و 4 ستاره غزال از جمله قطارهای این مسیر شلوغ هستند. فاصله مشهد تا اصفهان 1484 کیلومتر است و با قطار تقریبا 18 ساعت طول می کشد که به مقصد برسید. ایستگاه های این دو مسیر شامل سیستان، هرند، ورزنه، ساسان، عقدا، ارژنگ، چادر ملو، طبس، تربت حیدریه، تربت، فریمان و یا کاشمر هستند و مسافران می توانند در این ایستگاه ها پیاده شوند.

تهیه بلیط قطار

از راه های مختلفی می توانید بلیط قطار خود را تهیه کنید که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

روش اینترنتی: یک وب سایت مورد اعتماد انتخاب کنید و بلیط هر نوع وسیله نقلیه را از آنجا خریداری نمایید. این یکی بهترین روش های خرید بلیط است. در هر زمان و مکانی که باشید دسترسی به آن فراهم است.

خرید از اپلیکیشن: استفاده از برنامه های کاربردی که بر روی گوشی نصب می شوند برای تهیه بلیط نیز جز روش های اینترنتی و به صرفه به حساب می آیند. کافی است که برنامه لازمه را روی گوشی نصب کنید و خرید را مانند روش اول انجام دهید.

خرید حضوری: این همان روش سنتی مراجعه به دفاتر و مراکز فروش بلیط است که امروزه کمترین طرفدار را دارد.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها