بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۲۱۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از نهایی شدن افزایش 50 درصدی کمک هزینه عائله مندی و حق اولاد بازنشستگان و وظیفه بگیران مشترک این صندوق خبر داد.
دکتر اکبر افتخاری با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه ردیف اعتباری این موضوع از سال 92 به صندوق بازنشستگی کشوری واگذار شده و متولی پرداخت این صندوق است، این کمک هزینه همه ساله براساس ضرایب مصوب هیات دولت افزایش یافته و برای سال جاری نیز در ابتدا 15 درصد افزایش یافت. 


وی تصریح کرد: از آنجایی که براساس تبصره چهار ماده 109 قانون مدیریت خدمات کشوری که طبق آن مقرر شده «کمک هزینه عائله مندی و اولاد بازنشستگان و وظیفه بگیران معادل شاغلین افزایش می یابد» و امسال اعتبارات فصل دهم این قانون در مورد شاغلین با افزایش 50 درصدی روبرو بوده، به تبع درباره بازنشستگان نیز مصداق داشت.


افتخاری اظهار داشت: برهمین اساس، طی هفته های اخیر این مساله در کمیته ویژه همسان سازی حقوق و مزایای بازنشستگان کشوری که با حضور نمایندگان صندوق، تعدادی از روسای کانون های بازنشستگی و رئیس سازمان برنامه و بودجه به صورت هفتگی برگزار می شود، این موضوع مطرح و در نهایت با مساعدت سازمان برنامه و بودجه کشور، موافقت شد تا 50 درصد افزایش ضریب کمک هزینه عائله مندی و حق اولاد برای بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری نیز اجرایی شود. 


وی با بیان اینکه اعتبار مشخصی از سوی سازمان برنامه و بودجه به این امر اختصاص یافته است، گفت: با تلاشهای صورت پذیرفته و ارائه مستندات قانونی لازم و موافقت سازمان برنامه و خزانه کل کشور قرار شده تا حق عائله مندی و اولاد با افزایش های قانونی که عنوان شد، از ابتدای فروردین 99 محاسبه و در تیرماه به حساب عزیزان بازنشسته واریز شود.


افتخاری یادآور شد: افزایش های 50 درصدی ناشی از این تصمیم صرفا برای بازنشستگان و وظیفه بگیرانی است که براساس ضوابط اجرایی بودجه سنواتی، اعتبار بودجه ای آنها به این صندوق محول شده و تاکنون توسط این صندوق پرداخت می شده است؛ بنابراین، دستگاه هایی که اعتبار اختصاصی دارند کماکان پرداخت عائله مندی و حق اولاد آن ها به عهده دستگاه ذیربط خواهد بود.


مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری یادآور شد: این صندوق در قالب کمیته ویژه حقوق بازنشستگان کشوری و در نشست های متعددی که با حضور تعدادی از روسای کانون های بازنشستگی و نمایندگان سازمان برنامه و بودجه به صورت هفتگی برگزار می شود، متناسب سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان و بهبود حقوق این عزیزان را در دستور کار قرار داده که درحال حاضر بحث افزایش عائله مندی و حق اولاد مطابق با افزایش شاغلان به نتیجه رسیده است.
برچسب ها: تدبیر
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها