بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۲۱۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد، نیروهای فدرال احتمالا به شهرهای بزرگ اعزام خواهند شد تا موج خشونت جنایی را که به گفته وی از افغانستان بدتر است، سرکوب کنند.

تدبیر24» دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در جریان میزگردی در کاخ سفید گفت: ما کارهایی انجام خواهیم داد که به نظرم شما به شدت تحت تاثیر آنها قرار خواهید گرفت. حتی اگر مجبور به مداخله شویم و زمام امور شهرها را برعهده گیریم، آمار جرم و جنایت باید پایین بیاید چرا که نمی‌توانیم اجازه چنین چیزی را بدهیم.

وی عنوان داشت که تنها در تعطیلات آخر هفته گذشته ۸۸ مورد تیراندازی در شیکاگو صورت گرفته که در جریان آن ۲۲ تن کشته شدند.      

ترامپ گفت: این مساله حتی قابل تصور هم نیست. اوضاع حتی از افغانستان و دیگر مناطق جنگی نیز بدتر است. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم این اوضاع ادامه داشته باشد. قرار نیست که منتظر درخواست کمک مقامات محلی بمانیم.

افزایش آمار جرم و جنایت به دنبال اعتراضات سراسری نسبت به مرگ جورج فلوید، یک مرد آفریقایی-آمریکایی به دست یک افسر پلیس سفید پوست در شهر مینیاپلیس صورت گرفته است. معترضان خواستار قطع بودجه و حتی انحلال آژانس‌های مجری قانون هستند و آنها را به اعمال خشونت با انگیزه نژادی متهم می‌کنند.

ترامپ از رقبای دموکرات خود به خاطر سوء استفاده از این خشم و نارضایتی برای به دست آوردن امتیازات سیاسی شخصی در آستانه انتخابات نوامبر شدیدا انتقاد کرده است. به گفته وی، شهرداران جناح چپ افراطی به این "جنگ صلیبی علیه پلیس" دامن می‌زنند و در مقابل افزایش جنایات خشونت آمیز در شهرهایشان دست روی دست گذاشته و به نظاره نشسته‌اند.

ترامپ گفت: افسران پلیس ما مورد حملات شرورانه‌ای قرار گرفته‌اند. صدها افسر پلیس زخمی شده‌اند و تعدادی نیز به قتل رسیده‌اند. سیاستمداران بی ملاحظه قهرمانان مجری قانون کشورمان را به عنوان دشمن بدنام کرده‌اند. حتی آنها را یک ارتش مهاجم خطاب کرده‌اند. این سیاستمداران افراطگرا علیه آمریکایی‌های بی‌گناه جنگ به راه انداخته‌اند.

وی افزود: در آتلانتا آمار قتل ۱۳۳ درصد افزایش یافته و در نیویورک آمار تیراندازی ۳۵۸ درصد افزایش یافته و در حالی که مقامات شهر نیویورک در مقابل خواسته‌های معترضان تسلیم شده‌اند، افسران پلیس محلی به صورت دسته‌ای بازنشسته می‌شوند.  

رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد: متاسفانه شهر نیویورک از کنترل خارج شده است و مقامات مسئول این شهر بیشتر زمان خود را صرف نصب کردن بنرهای "جان سیاه پوستان مهم است" در مقابل برج ترامپ می‌کنند! آنها باید وقت خود را صرف کارهای دیگری بکنند چرا که آمار تیراندازی در نیویورک ۳۵۸ درصد بالا رفته است.  

ترامپ افزود: ماه گذشته بیش از ۳۰۰ تن در نیویورک هدف تیراندازی قرار گرفتند و بازنشستگی در بین افسران اداره پلیس نیویورک چهار برابر شده و در حال حاضر بیشتر هم شده است. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها