بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۲۱۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۱

کتاب روابط فرد و سازمان دکتر میثم شکری ساز مختص مدیران نوشته شده است مدیرانی که تمایل دارند روابط حرفه ای با سازمان و کارمندان خود را به نحوه بسیار مطلوب حفظ کرده و در این مسیربهموفقیت‌های نیز دست پیدا کند در این کتاب ارزشمند مباحثی مانند مهارت های مدیریتی، برقراری ارتباطات کاری و سازمانی، چگونگی حل چالش‌های روابط سازمانی، مدیریت روابط فردی و سازمانی و مباحثی از این دست مطرح شده است.

همانطور که در این کتاب نوشته است هر مدیر موفقی مانند یک قهرمان شطرنج می باشد.بازی که قهرمانی در آن قطعاً مهارت و درایت خاص خودش را می طلبد به همین دلیل توصیه شده است کهتمامی مدیران و کسانی که می‌خواهند به نوعی روابط سازمانی و فردی خود را گسترش دهند و حتماً بایستی به این باین بازی فکری تسلط کامل داشته و از چم و خم آن به خوبی آگاه باشند.

مهارت بازی حرفه ای شطرنج میتواند،مهارت های مدیریت های مدیران را بهبود بخشیده و به آن ها در تاثیر مدیریت ایشان کمک شایانی کند.

نگرش مدیران حرفه‌ای به منابع انسانی تحت مدیریتشان درست به مانند مهره های شطرنج است و یک مدیر موفق باید بتواند که تمامی این مهره ها را در صفحات سیاه و سفید بازی شطرنجبه گونه‌ای بچیند که نهایتاً برد و موفقیت را را از آن خود کند.

آنچه که با مطالعه کتاب روابط سازمان و فرد نوشته دکتر میثم شکری ساز در می‌یابید، آموزه هایی است که یک مدیر موفق باید در مسیر موفقیت و چگونگی به کارگیری مهارت های منابع انسانی فرا بگیرد.اما متاسفانه کمتر مدیری بر این نکات مهم اشراف دارد و به همین دلیل است که همه یمدیران لزوماً موفق نمی‌شوند.


با مطالعه کتاب روابط فرد و سازمان می‌توان به اصولی دست پیدا کرد که با به کارگیری تمامی این اصول به راحتی می شود شرکت های بزرگ و کوچک را به گونه‌ای مناسب مدیریت کرد و در مسیر موفقیت هدایت نمود.

به طور کلی با مطالعه این کتاب، دریچه ای جدیدی از دنیای کسب و کار به رویتان گشوده می شود که به کمک آن به راحتی خواهید توانست کسب و کار خود را چه کوچک چه بزرگ رونق ببخشید. در هر حال چه مدیر سازمانی باشید و یا در حال حاضر به عنوان یک کارمند ساده در سازمانی مشغول به کار باشید، این کتاب به درد شما خواهد خورد، در هر صورت فراگیری مهارت های برقراری روابط مناسب سازمانی برای هر فردی ضروری بوده و تاثیر ویژه ای بر شیوه ی زندگی اش خواهد گذارد.

بیشتر بخوانید: میثم شکری ساز کیست؟

کتاب روابط فرد و سازمانبه چه نکالتی اشاره می کند؟

در این کتاب در مرحله اول با تعریف و مفهوم ارتباط آشنا می شوید، هنگامی که یاد می گیرید برقراری ارتباطات مناسب، تلاشی آگاهانه از سویی فردی استکه می‌خواهدارتباط موثری با شما داشته و می خواهد در این مسیر تفاهم و سازگاریهایی را ایجاد کند، قطعا ضرورت خواندن این کتاب برای تان مشخص خواهد شد.
به هر حال ارتباطات جزئی از زندگی اجتماعی ماست و بدون آن معنای زندگی اجتماعی شکل نخواهد گرفت، اهمیت ایجاد ارتباطات در شرایط فعلی به گونه ای است که در عصر جدید تکنولوژی های پیشرفته در مسیر برقراری ارتباطات اجتماعی به کار گرفته شده اند.


به منظور یادگیری مهارتهایبرقراری ارتباط لازم است که با الگوهای زیادی در این حوزه آشنا شوید آشنایی با این الگوها در کتاب روابط سازمان وفرد،نوشته ی دکتر میثم شکری ساز به خوبی امکان پذیراست.آشنایی با الگوها با ذکر مورد های خاص در این کتاب به بهترین شکل ممکن تشریح شده است ضمن آن که توضیح داده شده است که رکن اساسی و برقراری یک ارتباط خوب نحوه پذیرش و بازخوردآناست.بازخورد ها چه منفی باشند چه مثبت تاثیر بسیار زیادی بر ارتباطات بین فردی دارند که واقعاً غیر قابل انکار است. اما در این میان از موانع ارتباطی هم نباید غافل ماند، موانعی که اجازه نمی دهند یک رابطه خوب و تاثیرگذار ایجاد شود. خوشبختانه با ارائه ی مطالب این کتاب توسط دکتر میثم شکری ساز به راحتی یاد خواهید گرفت که چگونه موانع را برطرف کرده و ارتباطاتی موثر ایجاد کنید.

یکی از آموزنده ترین مطالب این کتاب قسمت انواع ارتباطات است که شامل ارتباط با محیط زیست و ارتباط ماشینیاست. بر خلاف تصور عموم، برای برقراری یک ارتباط موثر و سازنده بایستی توانست ارتباطات ویژه ایجاد کرد که تشریح کامل آنها در حوصله این مقاله نمی گنجد اما به طور کاملاً جامع و واضح در کتاب روابط فرد و سازمان توضیح داده شده است.

در این کتاب به خوبی با اهداف ارتباطات آشنا می شوید و در می یابید که چگونه ارتباطات میان فردی تان را با هدفی خاص مدیریت کنید و البته برای برقراری روابط سازمانی موثر، روش های ارتباطی زیادی عنوان شده است که به کارگیری آنها منوط بر شناخت و تسلط کافی بر این روش هاست. اینکه بدانید چه زمان و در چه شرایطی روش های ارتباطی را به کار گیرید، شما را در برقراری و ایجاد روابط سازنده بسیار کمک خواهد کرد.

همه افراد به نوعی به دنبال موفقیت در کارها و اموراتشان هستند و دوست دارند که ارتباطات اجتماعی و کاری خود را ارتقا دهند برای دستیابی به این هدف، در کنار تلاشهای مداوم تان، مطاالعه ی کتاب روابط فرد و سازمان کمک ارزنده ای برای شما محسوب می شود.

با افزایش آگاهی در زمینه ی مطالب این کتاب و همچنین نبه کارز گیری تکنیک های موجود در آن به راحتی می توانید به موفقیت مورد نظرتان دست پیدا کنید.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها