بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۲۱۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
تجربه نشان داده است که یک جریان سیاسی نمی‌تواند کشور را اداره کند و کسانیکه فکر می‌کنند یکدست شدن حاکمیت باعث حل مشکلات مردم می‌شود سخت در اشتباه هستند.
تدبیر24»محمدرضا عارف در دیدار با جمعی از فعالان سیاسی و مدنی شهرستان ری با تسلیت ایام دهه آخر ماه صفر به‌مرور اهدافی که در پی آن  انقلاب اسلامی ایران محقق شد پرداخت و بابیان اینکه باید انقلاب و ارزش‌های انقلاب همواره زنده بماند و باید تلاش کنیم که اهداف این انقلاب تحقق یابد،گفت: آنچه بعد از ۴۲ سال از انقلاب  به‌دست‌آمده است قطعاً بسیار ارزشمند است ولی ما به اهداف نهایی نرسیده‌ایم که بگوییم دیگر در جامعه تغییر لازم نیست، تغییر در این مرحله یک تفاوت اساسی با تغییر در قبل از انقلاب دارد، در قبل از انقلاب تغییر برای از پای درآوردن یک رژیم تا بن دندان فاسد و وابسته به بیگانه بود و امروز تغییر برای این است که نظامی که از متن جامعه درآمده است به اهداف خود برسد، اگر لازم است در ساختارها و رفتارها اصلاح شود و تلاش کنیم تا آرمان‌های انقلاب و همان اهدافی که در قانون اساسی آمده است، تحقق یابد.

هشدار درباره خطر تحریف اسلام و آرمان‌های انقلاب

وی ادامه داد: معتقدیم با روند فعلی که ممکن است حتی با حسن نیت هم باشد؛پیشرفت کشور دور از دسترس است، مشکلاتی همچون فقر، تبعیض و نابرابری افزایش پیداکرده است، تهدیدها علیه ایران افزایش پیداکرده و  حتی خطر تحریف اسلام و آرمان‌های انقلاب نیز وجود دارد.

دولت اصلاحات یکی از موفق‌ترین دولت‌های بعد از انقلاب بود

رئیس بنیاد امید ایرانیان با اشاره به عملکرد دولت اصلاحات ،یادآور شد: با صراحت می‌گویم دولت اصلاحات یکی از موفق‌ترین دولت‌های بعد از انقلاب در همه زمینه‌ها اعم از پیشرفت اقتصادی، تأمین حقوق و آزادی‌های مردم و ارتقا شأن و منزلت ایران در مجامع بین‌المللی بود و تمامی آمارها صحت ادعای من را اثبات می‌کند. در هشت دولت اصلاحات  با نفت بشکه‌ای ‌٩ دلاری و با خشکسالی وحشتناکی که داشتیم، تورم به ‌٥/١١ درصد رسید.

عارف در همین زمینه افزود: انتظار بود دولت‌هایی که بعد از اتمام دوره اصلاحات زمام امور را بر عهده می‌گیرند روند آغازشده در دولت اصلاحات را ادامه می‌دادند و شاهد پیشرفت‌های بیشتری باشیم ولی نه‌تنها پیشرفتی در کار نبود بلکه هم در دولت آقای احمدی‌نژاد و هم در دولت آقای روحانی شاهد عقب‌گردهای زیادی در شاخص‌های مختلف بودیم. در دولت آقای احمدی‌نژاد ساختارها نابود شد در دولت آقای روحانی هم با جزیره‌ای عمل کردن شاهد وضعیت فعلی کشور هستیم.

وی به شرایطی که انتخابات سال ۹۲ برگزار شد اشاره کرد و گفت: در شرایطی که بعد از حوادث سال ۸۸ با آن روبه‌رو بودیم و با آن شرایط امنیتی و یاس و سرخوردگی که بر نخبگان حاکم بود، با پیشتازی و  میدان‌داری جوانان تحولات انتخابات سال ۹۲ شکل گرفت و معادلات برخی جریانات که می‌خواستند به‌زعم خود آخرین میخ را بر تابوت اصلاحات بزنند بر هم زدند.

در دهه ۹۰ شاهد بی‌سابقه‌ترین هجمه‌ها و حملات به جریان اصلاحات بودیم

رئیس بنیاد امید ایرانیان با اشاره به پیروزی‌های جریان اصلاحات در دهه ۹۰، تصریح کرد: در دهه ۹۰ شاهد بی‌سابقه‌ترین هجمه‌ها و حملات به جریان اصلاحات بودیم .این حملات هم به تفکر اصلاحات بود و هم به افراد اصلاح‌طلب که به‌نوعی سمبل جریان اصلاحات محسوب می‌شدند و متأسفانه این روند تخریبی دامن خود جریان اصلاحات را هم گرفت و از داخل این جریان اظهارنظرهایی که روند تخریبی رقیب اصلاحات را تقویت می‌کرد شنیده شد.

تخریب‌های ناجوانمردانه‌ای علیه فراکسیون امید

وی به رویکرد تخریبی که علیه فراکسیون امید مجلس دهم از همان روزهای اول تشکیل این فراکسیون شکل گرفت اشاره کرد و گفت: علی‌رغم تخریب‌های ناجوانمردانه‌ای که علیه فراکسیون امید صورت گرفت اما مردم یک سال بعد از تشکیل مجلس دهم، یعنی در انتخابات خرداد ۹۶ به لیست امید شوراهای اسلامی شهر و روستا در تهران به‌صورت کامل رأی دادند و اعتماد مجدد مردم به لیست امید علی‌رغم وجود  ۴۸ لیست جعلی به نام اصلاحات و علی‌رغم تمامی حملاتی که به فراکسیون امید صورت گرفته بود پیام‌های زیادی داشت.

مشارکت  کم مردم در انتخابات نمی‌تواند مسیر انقلاب را تضمین کند

عارف میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس یازدهم را نگران‌کننده توصیف کرد و گفت: مردم به خاطر برخی ناکارآمدی‌ها و وضعیت معیشتی که با آن دست‌به‌گریبان هستند گلایه‌های به حقی از مسئولان دارند و به همین دلیل و هم به خاطر رد صلاحیت‌های گسترده صورت گرفته و هم به دلیل نوع رفتار جریانات سیاسی در انتخابات مجلس یازدهم مشارکت قابل قبولی را شاهد نبودیم و اگر این میزان مشارکت در انتخابات آینده ادامه داشته باشد نمی‌تواند مسیر انقلاب را تضمین کند.

تداوم شرایط فعلی کشور می‌تواند منجر به اتفاقات ناگواری شود

وی حضور مردم در رویدادهای مهم را تضمین‌کننده مشروعیت نظام دانست و  تأکید کرد که میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس یازدهم  به این مشروعیت آسیب زد.

لزوم تغییر در نحوه اداره کشور

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بابیان اینکه باید شرایط فعلی حاکم بر کشور تغییر کند و ادامه روند فعلی با همراهی مردم می‌تواند اصلاح شود ،خاطرنشان کرد: کسانیکه دل در گروه انقلاب دارند و دغدغه‌مند هستند از وضعیت فعلی کشور که می‌تواند تداوم آن منجر به اتفاقات ناگواری شود نگران هستند و راه فائق آمدن بر مشکلات و چالش‌ها را تغییر در نحوه اداره کشور و حفظ انسجام و همدلی در خانواده انقلاب می‌دانند.

یک جریان سیاسی نمی‌تواند کشور را اداره کند

وی با تأکید بر اینکه اصلاح‌طلبانی که به گفتمان اصلاح‌طلبی اعتقاد راسخ دارند هیچ‌گاه در نقش اپوزیسیون ظاهر نمی‌شوند، گفت: تجربه نشان داده است که یک جریان سیاسی نمی‌تواند کشور را اداره کند و کسانیکه فکر می‌کنند یکدست شدن حاکمیت باعث حل مشکلات مردم می‌شود سخت در اشتباه هستند.

جریان رقیب اصلاحات شهامت عذرخواهی از مردم بخاطر حمایت از احمدی‌نژاد را ندارد

عارف بابیان اینکه جریان رقیب اصلاحات هیچ‌گاه شهامت عذرخواهی از مردم به خاطر حمایت از آقای احمدی‌نژاد را نداشت و حتی منکر حمایت از او شده بود،تأکید کرد: اصلاح‌طلبان برخلاف رقیب خود هیچ‌گاه حمایت از  آقای روحانی را انکار نکرده‌اند و به خاطر برخی ناکارآمدی‌های دولت که به سرمایه اجتماعی اصلاحات ضربه زد حاضر به عذرخواهی هستند اما مطمئناً دولت فعلی تنها مقصر برخی ناکارآمدهای نیست و تحریم‌های ظالمانه و عملیات روانی که در داخل کشور علیه دولت شکل گرفت در شکل‌گیری این ناکارآمدی‌ها مؤثر بوده است.

بقای نظام به حضور اصلاح‌طلبان پیوند خورده است

وی با اشاره به خط تخریبی رسانه‌های بیگانه علیه اصلاح‌طلبان ،تأکید کرد:رسانه‌های فارسی‌زبانی که در خارج از کشور مدیریت می‌شوند در چند سال اخیر یک هدف را دنبال کرده‌اند و آن‌هم تخریب هدفمند  اصلاح‌طلبان بوده است چراکه می‌دانند بقای نظام به حضور اصلاح‌طلبان پیوند خورده است.

عده‌ای با اظهارنظرهای نسنجیده به انسجام جریان اصلاحات ضربه زدند

رئیس بنیاد امید ایرانیان بابیان اینکه انتظار بود بعد از دستاوردهای ارزشمند گفتمان اصلاح‌طلبی در دهه ۹۰ یک صدا از داخل جریان اصلاحات شنیده شود، تأکید کرد که عده‌ای با اظهارنظرهای نسنجیده به انسجام جریان اصلاحات ضربه زدند و به همین دلیل هدف ما در مقطع فعلی باید بازگرداندن انسجام در خانواده اصلاحات باشد.

مسئولیت ملی همه جریانات سیاسی باید حضور مؤثر و باشکوه مردم  در انتخابات باشد

وی با اشاره به انتخابات خرداد ۱۴۰۰، گفت: در انتخابات آینده مسئولیت ملی همه جریانات سیاسی  باید حضور مؤثر و باشکوه مردم  در انتخابات باشد و یکی از عوامل حضور  و مشارکت مردم در انتخابات نحوه رفتار متصدیان امر انتخابات است که مطمئناً سلیقه‌ای عمل کردن در این موضوع مهم  خسارت‌بار خواهد بود.

در دولت آینده باید حداقل ۵۰ درصد از  مدیران دولت از جوانان و زنان باشد

عارف بابیان اینکه نباید از انتخابات شوراها غافل شویم، مشارکت زنان و جوانان در رویدادهای مهم در کشور از جمله انتخابات را تأثیرگذار دانست و گفت: دولت آینده در اختیار هر جریان سیاسی که باشد باید بپذیرد که حداقل ۵۰ درصد از  مدیران دولت از جوانان و زنان باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان تأکید کرد: اگر مردم با امید درصحنه حاضر شوند، تردیدی ندارم که نتیجه رأی آن‌ها در جهتی خواهد بود که در مسیر تأمین خواست‌های ملت ایران، آزادی، استقلال، پیشرفت و رفع تهدیدهاست.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها