بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۲۱۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
سخنگوی حزب اعتماد ملی:
اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری یک ضرورت است، اما نه اصلاحی که ما را به عقب برگرداند. باید معیار دموکراتیک بودن انتخابات در این قانون لحاظ شده باشد.
تدبیر24»«اسماعیل گرامی مقدم» با بیان اینکه حزب اعتماد ملی ماه‌هاست در دفتر سیاسی خود درباره حضور در انتخابات بحث می‌کند، گفت: این حزب در دفتر سیاسی و کمیته تعامل خود جلساتی برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری برگزار کرده و با دعوت از کارشناسان این تصمیم گرفته شده است که با وجود گلایه‌ها، در انتخابات ریاست جمهوری حاضر ‌شود.

سخنگوی حزب اعتماد ملی اظهار کرد: به موازات رسیدن به یک نامزد حزبی، دفاتر پنج گانه حزب در حال تدوین برنامه برای رییس جمهوری آینده هستند، البته با توجه به شیوع ویروس کرونا هنوز نتوانسته است جلسه شورای مرکزی حزب را برگزار کند اما به محض مهیا شدن شرایط مصوبات دفتر سیاسی در شورای مرکزی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد تا در صورت تصویب شورای مرکزی با نامزد خود در انتخابات ۱۴۰۰ حضور پیدا کند.

در انتخابات ریاست جمهوری از نامزد نیابتی حمایت نمی‌کنیم

گرامی‌مقدم درباره شرایط اصلاح طلبان در انتخابات ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ گفت: اگر وضعیت انتخابات ریاست جمهوری شبیه انتخابات دوم اسفندماه ۹۸ مجلس باشد قاعدتا رقابت میان اصولگراها خواهد بود. در انتخابات ریاست جمهوری اگر نرخ مشارکت و احراز صلاحیت‌ها شبیه انتخابات مجلس باشد خسارتش بیشتر است.

سخنگوی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری از نامزد نیابتی حمایت نخواهند کرد، افزود: اصلاح‌طلبان با توجه به هزینه سنگینی که در این باره متحمل شدند بعید است دست به ریسک بزنند و اگر نامزدی نداشته باشند از نامزدی غیر از خود حمایت نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تاکنون هیچ فعالیت انتخاباتی نداشته است، اظهار داشت: ممکن است احزاب اصلاح طلب در ماه‌های آینده نامزدهای خود را معرفی کنند.

ورود زنان برای رقابت‌ ریاست جمهوری امکان پذیر نیست

گرامی مقدم با بیان اینکه ورود زنان به عرصه رقابت ریاست جمهوری امکان پذیر نیست، گفت: تفسیر شورای نگهبان از واژه رجل، مردان است اما تعبیر من از رجل سیاسی شامل مرد، زن و افرادی می‌شود که از بزرگان سیاسی هستند. طبق اسنادی که مذاکرات اولیه مجلس وجود دارد معیار آنها نه جنسیت بلکه شخصیت‌های بزرگ بوده است. به هر حال این  موضوع جا افتاده است و حساسیت هایی هم در حوزه و نهادهای سنتی نسبت به این  مساله وجود دارد.

اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری یک ضرورت است

گرامی مقدم درباره طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، گفت: اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری یک ضرورت است، اما نه اصلاحی که ما را به عقب برگرداند. باید معیار دموکراتیک بودن انتخابات در این قانون لحاظ شده باشد.

این فعال سیاسی ارائه چارچوب مشخص برای اصلاح قانون انتخابات را ضروری دانست و درباره تعیین سقف سنی ۷۰ سال برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری، گفت: در این سن افراد به پختگی کامل می‌رسند و تجربه فراوانی دارند. در دنیا هم می‌بینیم که معمولاً سن ریاست جمهوری بالای ۷۰ است، البته استثنا هم وجود دارد، اما به طور معمول سن نخست وزیر و رئیس جمهوری معمولاً بیشتر از۷۰ سال است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها