بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۲۱۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
سفیر جمهوری اندونزی در ایران با بیان اینکه شیوع کووید-19 اثرات زیادی بر شرکت‌ها و بنگاه‌های کوچک داشته و کاهش سرمایه گذاری و حدف بنگاه‌های کوچک را در پی داشته است؛ گفت: ما برنامه "اندونزی بعد از پسا کووید-19 و تاب آوری ملی" را اجرا می‌کنیم و سعی داریم همکاری خود را با سایر کشورها در راستای توسعه صنعت پزشکی ارتقا دهیم.
رونی پراستیو یولیانتورو (Ronny Prasetyo Yuliantoro ) در سومین نشست سرمایه گذاری فناوری (  TIM 2021) که به صورت مجازی درپارک فناوری پردیس برگزار شد، گفت: در ابتدای شروع پاندمی کرونا در دنیا بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، ما بیش از یکصد میلیون ابتلای تایید شده داشتیم، دردوران همه گیری کرونا شرکت‌هایی که به لحاظ اقتصادی ضعیف بودند کنار رفتند  و تاثیر این پاندمی در تمام زندگی ما بسیار زیاد بوده و در حقیقت  ما نیز کوشش‌های زیادی برای غلبه بر این ویروس انجام دادیم.

وی با بیان اینکه بعد از شیوع کووید-19 ما افزایش رشد اقتصادی و نیز انقباض  اقتصاد را در دنیا شاهد بودیم، اظهار کرد: در ابتدای شیوع این بیماری هیچ کشوری آمادگی نداشت اما این بحران را پشت سر گذاشتیم ولی چالش‌های بی‌سابقه کووید-19 در کشورهای مختلف عظیم بود به گونه‌ای که موجب کاهش سرمایه گذاری شد.

یولیانتورو با اشاره به اینکه کشور اندونزی در حال فراهم سازی سرمایه گذاری در زمینه زیست فناوری است، یادآور شد: ما در حال حاضر برنامه "اندونزی بعد از پسا کووید-19 و تاب آوری ملی" را اجرا می‌کنیم ضمن آنکه همانند سایر کشورها اقدام به واردات برخی از تجهیزات پزشکی کردیم.

سفیر اندونزی در ایران با تاکید بر اینکه ما باید تاب آوری را برای شرکت‌ها افزایش و زنجیره تامین و تولید را گسترش دهیم، خاطر نشان کرد: ما در اندونزی به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم و این کار به کشور اندونزی و کشورهای جنوب شرق آسیا کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه کشور اندونزی در خصوص اقدامات این کشور در زمینه تسهیل گری در دریافت مجوزهای کسب و کار برای سرمایه گذاران، اظهار کرد: درحال حاضر اندونزی درخصوص تامین تجهیزات پزشکی با ایران همکاری  را آغاز کرده است و بر اساس آن دستگاه همودیالیز ایرانی به کشور وارد می‌شود، ما سعی داریم همکاری با دیگر کشورها در راستای توسعه صنعت سلامت و پزشکی ارتقا دهیم.

یولیانتورو با اشاره به اثرات پاندمی کرونا بر بنگاه‌های اقتصادی کوچک، گفت: ما دگرگونی اقتصاد دیجیتال را در این دوران شاهد بودیم؛ چرا که مشاهده کردیم تجارت الکترونیک  از نظر درگیری صنایع و آموزش ۱۸ میلیارد دلار پوشش داشته است واین امر اهمیت بالای اقتصاد دیجیتال را نشان می دهد.

وی ادامه داد: مجمع دی ۸ درواقع سریع‌ترین اقتصاد  پویا را دارد و ما باید مشارکت و همکاری داشته باشیم، ما باید در خصوص اقتصاد  دیجیتال در دوران کووید-19 باید تجارت الکترونیکی و تاب آوری اقتصادی ایجاد کنیم و مجمع دی ۸ می‌تواند نقش کنترل کننده داشته باشد.

برچسب ها: همکاری اندونزی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها