بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۲۱۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
"اگر انتخابات مقدماتی ۲۰۲۴ جمهوری‌خواهان امروز برگزار می‌شد، دونالد ترامپ گزینه اصلی برای پیروزی بزرگ بود". این پیامی از نظرسنجی مشورتی پولیتیکو-مورنینگ بود که روز سه‌شنبه منتشر شد؛ ۳ روز پس از تبرئه ترامپ در محاکمه دومین استیضاح به اتهام تحریک شورش کنگره آمریکا در ۶ ژانویه.
تدبیر24»از میان رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه، ۵۹ درصد گفتند می‌خواهند ترامپ نقش برجسته‌ای در حزب آن‌ها بازی کند، که این پاسخ ۱۸ امتیاز بیشتر از نظرسنجی مشابهی که پس از شورش کنگره تهیه شده بود، به دست آورد. اندک تعداد کمتری، ۵۴ درصد، گفتند آن‌ها در انتخابات مقدماتی از ترامپ حمایت خواهند کرد.

این در حالی است که هزاران جمهوری‌خواه پس از شورش کنگره این حزب را ترک کردند و اکثریت آمریکایی‌ها به دیگر نظرسنجی‌ها گفته‌اند می‌خواهند شاهد حذف ترامپ از عرصه سیاست باشند.

اگرچه چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا (ترامپ) در روز انتخابات ۲۰۲۴، ۷۸ سال سن خواهد داشت، از آنجایی که با آرای ۵۷-۴۳ سنا به محاکمه، از منع فعالیت قصر در رفته، در صورتی که خود انتخاب کند می‌تواند مجدداً کاندیدا شود.

زندگی "مایک پنس"، معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا توسط هواداران ترامپ در کنگره تهدید شد، چرا که وی ریاست تصویب نتایج کالج انتخاباتی که شکست ترامپ توسط جو بایدن را تأیید می‌کردند، بر عهده داشت. وی در نظرسنجی پولیتیکو-مورنینگ، با ۱۲ درصد، در جایگاه دوم به عنوان گزینه منتخب انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان، قرار گرفت.

اعتبار اسمی تاکنون نیروی قدرتمندی در این رقابت ایفا کرده و "دونالد ترامپ جونیور" (پسر بزرگ ترامپ) با ۶ درصد جایگاه سوم را به طور مشترک با "نیکی هیلی" به دست آورد. فرماندار سابق کارولینای جنوبی و سفیر سازمان ملل از زمان شورش کنگره در تلاش است از ترامپ فاصله بگیرد.

"میت رامنی"، چهره‌ای از گذشته جمهوری‌خواهان با سابقه نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ و اکنون در سمت سناتور یوتا که دو مرتبه به محکومیت ترامپ با اتهامات استیضاح رأی داده، در نظرسنجی جدید امتیاز ۴ درصد را به دست آورد. "تد کروز" از تگزاس، یکی از سناتورهایی که تلاش ترامپ برای لغو شکست انتخاباتی خود را مورد تأیید قرار داد، ۳ درصد امتیاز به دست آورد. "جاش هاولی" از میسوری، دیگر جمهوری‌خواه برجسته مخالف با نتایج انتخابات، در کنار مجموع اسامی دیگر، امتیازی کمتر از کروز را به خود اختصاص داد.

نظرسنجی دانشگاه کویینپیاک: اکثر آمریکایی‌ها خواهان ممانعت از فعالیت مجدد ترامپ به عنوان رئیس جمهور

بر خلاف نظر جمهوری‌خواهان در نظرسنجی قبلی، طبق نظرسنجی جدیدی که روز دوشنبه چند روز پس از تبرئه ترامپ توسط سنا در محاکمه دومین استیضاح منتشر شد، اکثریت آمریکایی‌ها معتقدند رئیس جمهور سابق آمریکا باید از فعالیت مجدد به عنوان رئیس جمهور منع شود.

طبق نظرسنجی دانشگاه "کویینپیاک"، ۵۵ درصد کل آمریکایی‌ها گفتند ترامپ باید از نامزدی مجدد از جمله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ رد صلاحیت شود، در حالی که ۴۳ درصد با این امر مخالف بودند.

این نظرسنجی نشان داد ۸۷ درصد جمهوری‌خواهان گفته‌اند ترامپ باید مجاز به خواستن دوباره ریاست جمهوری باشد، در حالی که اکثریت کمتری از جمهوری‌خواهان، ۷۵ درصد، گفتند می‌خواهند ترامپ در آینده حزب نقشی ایفا کند. در مقابل، ۹۶ درصد دموکرات‌ها و ۶۱ درصد مستقل‌ها گفتند ترامپ نباید نقش برجسته‌ای داشته باشد.

این نظرسنجی نشان داد ۶۸ درصد آمریکایی‌ها گفته‌اند رئیس جمهور وقت آنچه در توان داشته را برای جلوگیری از شورش مرگ‌بار ۶ ژانویه در کنگره آمریکا انجام نداده است. ۵۰ درصد گفتند وی عمداً اطلاعات کذب در مورد تقلب انتخاباتی منتشر کرده، در حالی که ۴۲ درصد گفتند وی واقعاً معتقد به ادعاهای کذب خود بوده است.

مدیران استیضاح مجلس نمایندگان هفته گذشته استدلال کردند که ترامپ عمداً جمعیت را بلافاصله قبل از شورش و در ماه‌های منتهی به آن، تهییج کرده است، در حالی که تیم مدافع او مدعی شدند ترامپ از زبان مجازی و محافظت شده از نظر سیاسی استفاده کرده و شورش از قبل برنامه‌ریزی شده بوده است.

نظرسنجی YouGov/Economist هم که روز شنبه همزمان با رأی‌گیری در سنا برای محکومیت ترامپ بابت شورش در کنگره منتشر شد، نتایج مشابهی داشت و در این نظرسنجی هم ۵۳ درصد آمریکایی‌ها گفته بودند ترامپ نباید مجاز به فعالیت مجدد به عنوان رئیس جمهور باشد.

نظرسنجی دانشگاه کویینپیاک به گردآوری نظرات هزار و ۵۶ بزرگسال طی روزهای ۱۱ تا ۱۴ فوریه (۲۳ تا ۲۶ بهمن) پرداخت. حاشیه خطای این نظرسنجی ۳ امتیاز بود.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها