بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۲۱۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵
محققان "دانشگاه ویرجینیای غربی"(West Virginia University) در مطالعه اخیر خود دستگاهی را برای نظارت بر سلامت کلی زنان باردار تولید کرده‌اند.
تدبیر24»به گفته پزشکان، بسیاری از زنان باردار ممکن است اطلاعات کاملی درباره نحوه ایمن بودن و سالم نگه داشتن خود و تناسب اندام در دوران بارداری دریافت نکنند اما دستگاه پوشیدنی جدیدی که توسط "شون روان"(Shon Rowan) از دانشکده پزشکی و پزشکی ناباروری دانشگاه ویرجینیای غربی انجام شده است می‌تواند در این زمینه به زنان باردار کمک کند.

دستگاه پوشیدنی روان "WHOOP" نام دارد. این دستگاه قادر به جمع آوری اطلاعات در مورد سلامت کلی کاربر است و می‌تواند اطلاعاتی از جمله ضربان قلب در حالت استراحت، نوسان در ضربان قلب، نرخ تنفس و اطلاعات خواب آنها را جمع آوری کند. 

کاربران می‌توانند به راحتی این دستگاه را روی مچ خود ببندند. اگرچه ممکن است با سایر موارد موجود در بازار مانند فیت بیت قابل مقایسه باشد اما این موضوع که می‌تواند نوسان در ضربان قلب یک فرد را تعیین کند آن را از دیگر دستگاه‌ها متمایز می‌کند.

به نظر می‌رسد این اولین مطالعه است که طی آن محققان تصمیم به توسعه یک فناوری پوشیدنی گرفته‌اند که قابلیت جمع‌آوری داده‌های ضربان قلب را قبل، حین و بعد از بارداری دارد.

روان اظهار کرد که مطالعات زیادی در مورد ارتباط بین ورزش و بارداری بررسی نشده است و علت آن نیز بیشتر به این دلیل است که محققان به دلیل خطرات مرتبط در گرفتن مجوز مطالعه بر روی زنان باردار مشکل دارند. با این حال روان افزود که مطالعات وی می‌تواند برای زنان باردار سودمند باشد.

گرچه محققان همچنان به تحقیقات خود ادامه می‌دهند اما تاکنون محققان به یک نتیجه مهم رسیده‌اند و آن این است که زنانی که زایمان می‌کردند پس از زایمان در وضعیت بهتری نسبت به قبل از بارداری بودند. با این حال نوسان ضربان قلب پس از زایمان افزایش یافت و تا حدود شش هفته پس از زایمان همچنان در حد بالا باقی ماند. روان افزود: مطالعات انجام شده توسط "WHOOP" در افراد غیر باردار نشان داده است که نوسان ضربان قلب به عنوان شاخصی برای تناسب اندام شناخته شده است.

برچسب ها: تدبیر24 ، سلامت
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها