بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۱۲۲۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
دانشمندان دریافته اند که دلیل اصلی پیری مغز از بین رفتن میلین است، ماده‌ای که غلاف رشته‌های عصبی را تشکیل می‌دهد.
تدبیر24»میلین به عنوان یک غلاف محافظ و عایق الکتریکی در اطراف سیم‌های مغز عمل می‌کند. رشته‌های عصبی موسوم به آکسون که ارتباط بین سلول‌های مغز را فراهم می‌کنند.

اختلال در غلاف میلین بر کارایی و سرعت فرآیند‌های عصبی تأثیر منفی می‌گذارد، که منجر به کاهش عملکرد‌های شناختی و ایجاد برخی از بیماری‌های تخریب عصبی مانند مولتیپل اسکلروزیس و بیماری آلزایمر می‌شود.

دانشمندان علوم مغز و اعصاب در انگلیس، آلمان و ایتالیا دریافتند سلول‌هایی که ترمیم میلین را کنترل می‌کنند با افزایش سن از کارآیی کمتری برخوردار می‌شوند و یک ژن اصلی را شناسایی می‌کنند که کاهش بیان با افزایش سن توانایی سلول‌ها را برای جایگزینی میلین از دست رفته کاهش می‌دهد.

پروفسور آرتور بات رئیس این تحقیق در یک مطبوعات گفت: همه با ماده خاکستری مغز آشنا هستند، اما تعداد کمی از افراد از ماده سفید که ازسیم‌های الکتریکی عایق بندی شده است که قسمت‌های مختلف مغز ما را به هم متصل می‌کند، اطلاع دارند. یکی از ویژگی‌های اصلی مغز در حال پیر شدن، از بین رفتن تدریجی ماده سفید و میلین است که منجر به اثرات مخربی بر عملکرد مغز و کاهش شناخت می‌شود.

سلول‌های مغزی تولید کننده میلین، به نام الیگودندروسیت ها، باید در طول زندگی با سلول‌های بنیادی پیش ساز‌های الیگودندروسیت‌ها جایگزین شوند. با این حال، این روند با افزایش سن کند می‌شود.

برچسب ها: تدبیر24 ، مغز پیر
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها