بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۲۲۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱

کسانی که به دنبال انجام عمل های جراحی لاغری هستند باید دارای شرایط و فاکتورهایی برای کاندیدای مناسب انجام عمل اسلیو معده سلیمی باشند.

در این مطلب قصد داریم درباره پاسخ به این سوال که اسلیو معده مناسب چه کسانی است؟ با شما مفصلا صحبت کنیم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

اسلیو معده مناسب چه کسانی است؟

عدم کاهش وزن : یکی از فاکتورهای بسیار مهمی که افراد را کاندیدای مناسب برای انجام عمل اسلیو معده خواهد کرد. عدم توانایی در کاهش وزن توسط تمرینات ورزشی و رژیم‌ های غذایی و یا داروهایی است که توسط پزشکان تجویز می‌ شود.

عده‌ ای از افراد به دلایل مختلفی نمی‌ توانند از روش‌ های ذکر شده نتیجه مناسب گرفته و از این طریق به تناسب اندام برسند.

به‌ همین دلیل انجام عمل‌ های لاغری و شیوه‌ های جراحی یکی از مؤثرترین و بهترین روشها برای رسیدن به اندامی مناسب و وزن ایده‌ آل خواهد بود.

محاسبه bmi دکتر سلیمی و تصمیم بر اساس عدد بدست آمده یکی از فاکتورهای تشخیص عمل اسلیو معده است.

شاخص توده بدنی بیش‌ از ۴۰ باشد : یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهمی که برای انجام عمل اسلیو معده در نظر گرفته می‌شود این است که شاخص توده بدنی فرد بیش‌ از ۴۰ باشد و به‌ عبارتی چاقی مفرط یا چاقی بیش‌ از حد داشته باشد. در این حالت ممکن است که فرد دچار مشکلاتی برای کاهش وزن و یا بیماری‌ های مشخص یا نامشخصی باشد. بهتر است که در این‌ مورد با پزشک خود مشورت کرده و با توجه به شاخص توده بدنی خود که اطلاعات دقیقی از نوع چاقی شما را مشخص می‌کند توسط پزشک بهترین شیوه درمانی را انتخاب کنید.

شاخص توده بدنی بین ۳۵ و ۳۹ : ممکن است شاخص توده‌ بدنی شما بین ۳۵ و ۳۹ داشته باشد اما در کنار آن از بیماری‌ هایی مانند فشارخون بالا و یا دیابت رنج ببرید. در این حالت بهتر است که برای تسریع در روند بهبودی و وضعیت جسمانی خود از شیوه‌ های جراحی کاهش وزن استفاده کنید. زیرا ممکن است سلامت شما در خطر باشد و استفاده از روش‌ هایی مانند ورزش یا رژیم‌ های غذایی و سرعت کمی که در اینگونه شیوه‌ های لاغری وجود دارد منجر به آسیب‌ های بیشتری به شرایط جسمانی شما شود.

بیش‌ از ۴۵ کیلوگرم اضافه‌ وزن دارید : از مهم‌ ترین فاکتورهایی که افراد را فردی مناسب برای انجام عمل اسلیو معده خواهد کرد. میزان افزایش وزن آنان می‌ باشد. افرادی که بیش‌ از ۴۵ کیلوگرم اضافه‌ وزن دارند یا به‌ عبارتی چاقی مفرط را دچار هستند، بهتر است که از شیوه‌ های درمانی مانند عمل‌ های جراحی و عمل اسلیو معده استفاده کنند زیرا افزایش وزن بیش‌ از اندازه ممکن است که فرد را با مشکلات بسیاری روبرو کند تا نتواند از روش‌ هایی مانند اصلاح رژیم غذایی و یا فعالیت‌ های ورزشی به دور کند.

از نظر ذهنی آمادگی لازم را دارید : افرادی که برای عمل جراحی اسلیو معده مراجعه می‌کنند باید از نظر ذهنی و روانی آمادگی لازم را داشته باشند. زیرا این عمل‌ ها معده را دچار تغییراتی خواهد کرد که فرد باید در تمامی مراحل زندگی خود آنان را با خود به‌ همراه داشته باشد و آنان را قبول کند. به‌ همین دلیل لازم است که قبل‌ از انجام عمل اسلیو معده جلسات مشاوره‌ ای را پشت سر گذاشته و از نظر ذهنی آمادگی لازم برای تغییر عادات غذایی و سبک زندگی جدید خود را کسب نمایید.

عدم اعتیاد به مواد مخدر و الکل: فرد باید در شرایطی باشد که به مواد مخدر و نوشیدن الکل اعتیاد نداشته باشد. زیرا افرادی که به اعتیاد دچار هستند ممکن است بعد از انجام عمل اسلیو معده با مشکلات بسیاری روبرو شوند زیرا استعمال مواد مخدر و نوشیدنی‌ های الکلی مستقیماً بر روی معده و دستگاه گوارش شما تاثیر خواهد گذاشت و ممکن است که نتایج عمل اسلیو معده را با اختلالات سنگینی روبرو کند.

توانایی پرداخت هزینه جراحی : درست است که عمل جراحی اسلیو معده نسبت‌ به باقی روش‌ های جراحی لاغری دارای هزینه‌ ای به‌ صرفه تر هستند، اما فرد باید توانایی پرداخت حداقل هزینه را داشته باشد زیرا جلسات مشاوره و ویزیت‌ های قبل و بعد از عمل و همین‌ طور هزینه انجام عمل اسلیو معده خود باید پرداخت شود و کسانی که اقدام به انجام این عملها خواهند کرد باید بدانند که از پس هزینه‌ های قبل و بعد از عمل جراحی برخواهند آمد.

از سلامت عمومی برخوردار باشید : کسانی که اقدام به انجام عمل اسلیو معده می‌کنند باید از سلامت عمومی خوبی برخوردار باشند و افرادی که دچار بیماری‌ های خطرناکی از جمله حملات سنگین قلبی یا مغزی رنج می‌ برند شاید بهتر باشد که از روش‌ های دیگری برای انجام آن برای لاغری استفاده کنند. به‌ همین دلیل قبل‌ از شروع فرآیند عمل جراحی تمامی سوابق بیماری از فرد درخواست‌ شده و باید صادقانه تمامی مشکلاتی که فرد ممکن است همچنان با آن دست‌ و پنجه نرم کنند را به پزشک گزارش داده و درباره آنان کسب تکلیف کند.

از نظر روحی و روانی در شرایط مناسبی باشد : یکی دیگر از فاکتورهایی که برای کاندیدای مناسب عمل اسلیو معده در نظر گرفته می‌شود این است که فرد دچار بیماری‌ های روانشناختی نباشد و از نظر روحی و روانی در شرایط نرمالی به سر ببرد. زیرا ممکن است که بیماری‌ های روانشناختی در اثر تغییر عادات سبک زندگی و اصلاحیات غذایی فرد را دچار چالش کرده و مشکلات بسیاری را برای وی به‌ همراه داشته باشد.

مبتلا به بیماری‌ های روانشناختی در ارتباط با چاقی باشید : در اینجا باید این نکته را اضافه کنیم که اگر بیماری‌ های روانشناختی فرد در ارتباط با وضعیت جسمانی وی باشد یکی از کاندیداهای مناسب برای انجام عمل اسلیو معده خواهد بود. برای مثال کسانی که به چاقی عصبی و روانی دچار هستند یا به‌ عبارتی اضافه‌ وزن آنان ارتباط مستقیمی با وضعیت روانی فرد داشته باشد بهتر است که از شیوه اسلیو معده برای کاهش وزن استفاده کند و یکی از کاندیداهای مناسب برای انجام عمل اسلیو معده خواهد بود.

جمع بندی مطلب

در این مطلب سعی داشتیم مهمترین فاکتورهای لازم برای انجام عمل اسلیو معده را برای شما بیان کنیم. و به سوال اسلیو معده مناسب چه کسانی است؟ پاسخ دهیم. امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید.

برچسب ها: اسلیو معده
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها