بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۲۳۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۸

کشت دیمی یعنی برای آبیاری محصول تنها به بارش باران بسنده می کنند.هنداونه دیمی بیشتر در مناطق گرم و مرطوب رشد میکند؛ مانند هندوانه دیمی اهواز، هندوانه دیمی جیرفت، هندوانه دیمی مشهد، هندوانه دیمی اصفهان را می شود نام برد.

در کشت هندوانه دیمی دانه هندوانه که به مدت چند روز در آب خیسانده شده است به طور مستقیم در خاک کاشته می شود؛ خاک مناسب کشت هنداونه دیمی باید خاک سبک شنی، نرم و غنی باشد تا ریشه هندوانه به راحتی در آن حرکت کند تا بتواند از آب های زیر زمینی استفاده کرد.

بهتر است هندوانه دیمی را به صورت تازه و در فصل تابستان از سایت آراد برندینگ، در سبد غذایی خود قرار دهیم و آب مورد نیاز بدن در گرما را تامین کنیم.

برای اینکه خاک مناسبی داشته باشید در فصل پاییز ابتدا زمین را شخم می زنید و تا فصل بهار و شروع گرما منتظر می مانید؛ زیرا هندوانه در هوای گرم و مرطوب رشد می کند؛ بعد اقدام به کاشت تخمه هندوانه کنید.

گیاه هنداونه به صورت بوته ای و رونده رشد می کند؛ تا ۱۰۰ الی ۱۲۰ روز پس از کاشت هندوانه رسیده و آبدار را برداشت کنید

.

قیمت هندوانه دیمی

هندوانه زرد یا آناناسی محصولی است که از نظر گوشته داخلی آن رنگ متفاوتی با هندوانه معمولی و قرمز رنگ دارد، از نظر مزه و طعم تقریبا شباهت بالایی با هندوانه معمولی دارد، خواستگاه این نوع هندوانه از آفریقای جنوبی است اما امروزه در مناطق مختلف جهان با شرایط گوناگون کاشته می شود، همچنین در محیطهایی که شرایط آب و هوایی مناسب این محصولات را نیز ندارد با توجه به صرفه اقتصادی که صیفی جات دارد می توان آنرا در محیطهای گلخانه ای کاشت.

کشور ایران نیز به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان قیمت هندوانه دیمی و میوه و صیفی جات در خاورمیانه و جهان از تولیدکنندگان بزرگ هندوانه آناناسی است، امروزه این محصول در بازار داخلی جایگاه خود را پیدا کرده و طرفداران بسیاری دارد، همچنین بسیاری از افرادی که نسبت به هندوانه معمولی علاقه ندارند، به طرز عجیبی به این نوع از هندوانه علاقه مند می شوند، همچنین علاوه بر بازار داخلی این محصولات با توجه به حجم بالای کاشت صیفی در ایران همواره کشورمان به عنوان صادرکنندگان بزرگ این محصولات در خاورمیانه شناخته شده و به بسیاری از کشورهای همسایه محصولات خود را صادرات می کند.

رنگ خاص این محصول خواص بسیار بی نظیری نسبت به هندوانه عادی خواهد داشت کمی اغراق آمیز است، اما به طور کلی می توان گفت با توجه به تحقیقاتی که صورت گرفته خواص مصرف این نوع از هندوانه کمی بیشتر از هندوانه های معمولی خواهد بود، در ادامه کمی به این ویژگیها اشاره خواهیم کرد که اکثرا با خواص هندوانه قرمز نیز یکسان است و برخی از آنها منحصرا مربوط به همین محصول است.

اولین ماده ای که در هندوانه به مقدار زیادی وجود دارد فیبر است، این ماده در هندوانه آناناسی نیز موجود است که مصرف آن علاوه بر کمک به سیستم گوارشی بدن و بهبود هضم غذا موجب می شود تا زود تر احساس سیری کرده و اشتهای شما کاهش یابد، از همین رو مصرف این ماده غذایی برای افرادی که قصد دارند در رژیم لاغری شرکت داشته باشند مفید واقع خواهد شد

.

هندوانه زرد

ایران در بین کشورهای منطقه بیشترین میزان هندوانه را کشت می کند که علاوه بر تامین نیاز داخلی آن را به کشورهای همسایه به خصوص عراق، امارات و کویت صادر می کند و به دلیل چهار فصل بودن کشورمان در تمام فصول کاشت هندوانه صورت می گیرد؛ در فصول سرد سال در شهرهای جنوبی و در فصل های گرم سال در شهر های شمالی کشت می شود.

رنگ، مزه، اندازه هندوانه و حجم تولید، حجم صادرات، منطقه تولید در قیمت هندوانه زرد تاثیر دارد. همچنین هزینه تولید، هزینه حمل و نقل و مقدار سفارش بستگی دارد.

البته در فصل برداشت قیمت پایین تری دارد و در شب یلدا به بالاترین قیمت می رسد. چون به دلیل فصل سرما برداشت آن کم است و فقط در شهرهایی مثل چابهار که گرم است تولید می شود

.

بنابراین برای اینکه بتوانند تقاضای بازار را تامین کنند؛ آن را در سرد خانه نگهداری می کنند و به طبع هزینه نگهداری نیز بر قیمت هندوانه دیمی تاثیر می گذارد.

برای خرید هندوانه برای مصارف خانگی بهترین گزینه بازارهای میوه و تره بار و مغازه های میوه فروشی است.

اما اگر قصد خرید در حجم زیاد را دارید بهترین کار خرید مستقیم از کشاورز است؛ تا با حذف واسطه ها با بهترین قیمت محصول را خریداری کنید.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها