بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۱۲۳۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۷

کشورهای ایران، مصر و هند همگی از کشورهایی هستند که در تولید و کشت بادمجان لامپی بسیار فعال اند و در حجم عظیم این محصولات را به تولید می ‌رسانند و البته کیفیت محصولات تولید شده در این کشورها بسیار بالاست به همین دلیل متقاضیان زیادی از سایر نقاط جهان دارند و این محصول را به صورت عمده صادر می کنند.

بادمجانهایی که با رعایت اصول و استانداردهای لازم و با خاک مرغوب و آبیاری منظم و در محلی مناسب تولید و کشت می شوند ارزش غذایی بیشتری دارند و ظاهرشان هم از سایر بادمجانها زیباتر و جذاب تر است.

برای تهیه انواع بادمجان با قیمت و کیفیت عالی می توانید به سایت آراد برندینگ مراجعه کنید.

این بادمجانها گوشتی سفید و نرم دارند و وقتی آنها را می پزید هیچ گونه مزه تلخی با خوردنشان حس نمی کنید هم چنین درون آنها تخمه ی زیادی وجود ندارد بادمجانهایی که مزه ی تلخی دارند و یا میزان تخمه ی آنها خیلی زیاد است کیفیت مناسب را ندارند و تولید و کشت آنها درست صورت نگرفته است.

بادمجان از غذاهایی است که روغن زیادی را در هنگام پخت به خودش جذب می کند به همین دلیل شاید بسیاری از افراد نتوانند آن را میل کنند اما بهتر است قبل از پخت، آن را پوست بکنید و داخل آب و نمک قرار دهید در این صورت منافذ باز بادمجان فرانسوی با آب پر می شوند و هنگامی که شما آن را سرخ می کنید دیگر روغن جذب نمی کنند به همین دلیل خیلی راحت و با کمترین روغن طبخ می شوند.

بادمجان لامپی گلخانه ای

یکی از بهترین و با کیفیت ترین نوع بادمجان، بادمجان لامپی گلخانه ‌ای است که به دلیل داشتن پروتئین فراوان می توانید به جای گوشت از آن استفاده کنید.

علاوه بر آن این محصول به دلیل فیبر فراوانی که دارد در تقویت دستگاه گوارش بسیار موثر و مفید می باشد و به بهبود عملکرد معده و روده کمک زیادی می ‌کند و می تواند خطر ابتلا به سرطانهای دستگاه گوارش را که امروزه بسیار شایع شده اند کمتر کند هم چنین اگر به یبوست مبتلا هستید می توانید برای رفع مشکلتان بادمجان مصرف کنید.

از دیگر خواص بادمجان لامپی گلخانه ای می توانیم به آهن فراوانی اشاره کنیم که در این محصول گنجانده شده است و می ‌تواند باعث رفع کم خونی و تولید گلبولهای قرمز خون در بدن شود و برای افرادی که با فقر آهن و کم خونی دست و پنجه نرم می کنند و از مشکلات آن رنج می برند می تواند بسیار سودمند باشد.

البته که باید به طور مداوم در رژیم غذایی از آن استفاده کنید و با یک یا دو بار استفاده انتظار معجزه نداشته باشید.

از مهم ترین خاصیتهای مصرف بادمجان می توان به ضد سرطان بودن این محصول اشاره کرد و این مسئله به دلیل وجود آنتی اکسیدانهای فراوانی است که در این محصول نهفته اند علاوه بر آن افرادی که به فکر کاهش وزن و لاغری هستند و دوست دارند به اندامی ایده آل و مناسب برسند مصرف بادمجان را نباید فراموش کنند و از خواص بی نظیر این محصول در کاهش وزن و چربی سوزی نباید غافل شوند.

علاوه بر آن می ‌توان گفت که این محصول می تواند سیستم دفاعی و ایمنی بدن را تقویت کند و علت آن وجود ویتامینهای a و c به مقدار فراوان در بادمجان است.

بادمجان لامپی

بادمجان انواع مختلفی دارد و یکی از انواع آن که بادمجان لامپی است که از کیفیت بالایی بر خوردار است. بادمجان لامپی را می توان از انواع صادراتی این محصول معرفی کرد، چرا که هم از لحاظ ظاهری بسیار براق و مشکی است و هم از لحاظ طعم در درجات بالا قرار می گیرد.

استان فارس تنها استان در کشور است که در تمام فصول سال بادمجان را کشت می کند و به بازار عرضه می کند.

سطح کشت بادمجان در استان فارس بسیار بالاست و علاوه بر سیراب کردن بازار های داخلی، سالانه حجم زیادی از این محصول با کیفیت را روانه بازارهای خارجی می کند.

از جمله معاملاتی که در تمام فصول سال به صورت بسیار گسترده در بازارهای جهانی رواج دارد، صادرات بادمجان است؛ دلیل این امر هم این است که بادمجان یک غذای مشترک در میان اکثریت مردم دنیاست.

باید به این نکته اشاره شود که بادمجان لامپی اصفهان یکی از بهترین انواع بادمجان می باشد، بادمجان در کشورهای مختلف با روش های متفاوتی طبخ می شود، که این موضوع به ذائقه و سلیقه مردمان هر کشور بستگی دارد.

در ایران هم در شهرهای مختلف روش طبخ انواع غذاها با بادمجان لامپی متفاوت است. برای مثال میرزا قاسمی یک غذای محلی در استان های شمالی کشور است و پایه اصلی این غذای محلی بادمجان است.

در شمال کشور میرزا قاسمی و کشک بادمجان را به طرز خاصی طبخ می کنند درحالی که در شهر های دیگربه روش های ساده تری طبخ می شود. درصورتی که بخواهیم در رابطه با مشخصات ظاهری و معرفی کلی این محصول از لحاظ ظاهری بپردازیم، می توان این گونه گفت که گیاهی است که دررنگ بندی مختلف سفید، مشکی، بنفش، قرمز، سبز تیره وجود دارد و فرم آن ممکن است کشیده یا گرد باشد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها