بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۲۳۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸

کارخانه های متعددی در شهرهای مختلف کشورمان مانند رفسنجان، مشهد و همدان مشغول به فعالیت در حوزه تولید انواع موزاییک طرح دار هستند که پرکاربردترین نوع مصالح ساختمانی جهت پوشش دهی کف در فضاهای داخلی و یا بیرونی محسوب می شود.

موزاییک از دو لایه اصلی شامل لایه رویی و لایه زیرین تشکیل شده که لایه رویی قسمت رنگی و دارای طرح موزاییک است و قسمت زیرین همان بخشی است که به ملات سیمانی می چسبد و استحکام ماندگاری را با کف بوجود خواهد آورد.

موزاییکها همانطور که در سایت آراد برندینگ نیز به آن اشاره شد نوعی پوشش کف هستند که اصلا برای استفاده بر روی دیوار مناسب نبوده و اساسا چنین مصرفی از موزاییک بسیار نامتعارف است و از لحاظ ترکیبات به کار رفته برای تولید موزاییک می توان به مقدار مشخصی ماسه، سنگ دانه، پودر سنگ، سیمان و آب اشاره کرد.

برای تولید موزاییک طرح دار از دو روش کلی استفاده می شود و کارخانه های صاحب نام در کشورمان هم از همین دو شیوه به نامهای پرسی و لرزشی برای تولید محصولات خود بهره می برند به این ترتیب که در روش پرسی از نوعی دستگاه پرس ویژه برای بوجود آوردن تراکم بالا در موزاییک استفاده شده و بر حسب نوع مواد اولیه و سنگ دانه های به کار رفته مقدار فشار محاسبه خواهد شد.

هر زمان موزاییک با روش پرسی تولید شود باید پیش از ورود به بازار حتما ساب خورده شود و در روش دوم که لرزشی نام دارد از هیچ فشاری استفاده نخواهد شد و فقط با کمک یک دستگاه لرزاننده به موزاییکها یکنواختی و تراکم مورد نظر را می دهند که دیگر محصول نهایی نیازی هم به ساب خوردن ندارد به استثناء یک مورد خاص از موزاییکهای لرزشی که در آن عمل صیقلی کردن حتما انجام می گیرد.

موزاییک پلیمری سنگ مصنوعی

از سنگ مصنوعی نیز برای تولید موزاییک پلیمری سنگ مصنوعی استفاده می شود که به دو دسته تک لایه و دو لایه تقسیم می شوند، این دسته از موزاییکهای پلیمری رنگهای بسیار متنوعی داشته و بیشترین استفاده آنها در نمای ساختمانها می باشد.

روشهای تولید این دسته از موزاییکهای پلیمری متفاوت است، اما در حالت کلی موزاییکهای پلیمری سنگ مصنوعی از ترکیبات دارای سیمان، آب، ماسه، پودر سنگهای پلیمری و سنگ دانه های مصنوعی ساخته می شود، گفتنی است در تولید موزاییکهای پلیمری از روان کننده ها استفاده می شود که علاوه بر کاهش میزان استفاده آب و صرفه جویی در مصرف آن دارای تاثیر بیشتری می باشند.

این موزاییکها عملکرد بهتر و زیبایی بیشتری نسبت به بتن کردن کامل دارند چرا که سیمان، که بخش عظیم و اصلی بتن را تشکیل می دهد خود یکی از مواد اولیه تشکیل دهنده موزاییکهای پلیمری است، همچنین موزاییک پلیمری سنگ مصنوعی از رنگهای متنوع زیادی برخوردار است که شما می توانید متناسب با مکانی که از آنها استفاده می کنید رنگ مورد نظر را انتخاب کنید.

برای پوشاندن کف اتاق کودکان می توانید از رنگهایی نظیر زرد، قرمز، آبی و سبز روشن استفاده کنید، برای قسمت پذیرایی منزل خود می توانید رنگ موزاییکها را متناسب با لوازم خانگی یا مبل و پرده های خود انتخاب کرده و رنگ آنها را متناسب با سلیقه خود یکدست کنید

.

قیمت موزاییک طرح دار

هزینه ها همواره در زندگی انسان نقش مهمی را ایفا می کند و بسیار از افراد قبل از خرید نسبت به اطلاع از قیمت موزاییک و سرامیک کف طرح دار اقدام می کنند زیرا هر کس دارای یک درآمد مشخص می باشد و مایل است حساب و کتاب دقیق را انجام دهد تا نهایتا بدون دغدغه محصول را در اختیار داشته باشد و باید در مورد هزینه ها این نکته را یادآور شویم که همه چیز به محصول انتخابی شما و قیمتهای موجود در بازار دارد و اگر به طور کلی بخواهیم این موضوع را بررسی کنیم می توانیم بگوییم که قیمتها اصولی و استاندارد هستند و می توانید آنها را مقرون به صرفه بدانید

.

بدیهی است که هر چه طرح روی محصول پیچیده تر و زیباتر باشد قیمت موزاییک طرح دار افزایش می یابد زیرا وقت و زمان بیشتری برای تولید آن استفاده شده است و یا اگر نمونه مورد نظر شما دارای دوام زیادی می باشد هزینه بیشتری نیز خواهد داشت زیرا دارای طول عمر بسیار بیشتر می باشد و همچنین اگر محصول دارای رنگهای زیادی در سطح خود می باشد بر روی قیمت آن تاثیر مستقیم دارد اما به طور کلی با توجه به شرایط تمامی اقشار توانایی خرید این محصول را دارند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها