بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۱۲۳۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳

یکی از مغزیجات پر خاصیت که شکلی شبیه به مغز انسان دارد مغز گردو سفید است. این مغز برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله زخم معده مفید است. وجود آنتی اکسیدان ها و ویتامین ای در گردو موجب از بین رفتن لکه های پوستی می شود.

افرادی که به سلامت پوست و موی خود اهمیت می دهند حتما این مغز خوشمزه را در برنامه غذایی خود قرار دهند. اخیرا خیلی از شرکت های تولید محصولات مراقبتی پوست از گردو در کرم ها و شامپوهای لایه بردار استفاده می کنند، زیرا وجود آن در محصولات موجب یک لایه بردار سطحی و بدون آسیب رساندن به پوست می شود.

مغز گردو همانطور که در سایت آراد برندینگ نیز گفته شد سرشار از پروتئین ها، آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب و غیره برای لاغری بسیار مناسب است. شاید فکر کنید گردو دارای کالری خیلی بالایی است اما باید بدانید این کالری برای بدن بد نیست و موجب افزایش متابولیسم بدن می شود.

شما عزیزان با مصرف روزانه 2 عدد گردو می توانید موجب بهبود زخم معده شوید. البته افرادی که به گردو حساسیت دارند و یا ناراحتی کبد دارند در خوردن مغز گردو اعتدال را رعایت کنند. به طور کلی افرادی که زخم معده دارند باید رژیم غذایی خیلی سالمی داشته باشند.

گردو حاوی فیبر خیلی زیادی است که موجب درمان زخم معده می شود. البته توجه داشته باشید زمان بروز بیماری زخم معده در مصرف گردو زیاده روی نکنید. مصرف همان مقدار کم از گردو نیز برای درمان بیماری زخم معده بسیار مناسب است.

مغز گردو بلغاری

مغز گردو یکی از انواع خشکباری است که علاقه مندان پر شماری دارد.

این خشکبار خوشمزه که بسیار چرب است؛ باعث کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب خون می شود. مصرف مغز گردو در صبحانه و به عنوان تنقلات بسیار پیشنهاد می شود.

چرا که به دلیل سوق رفتن انسان به سمت زندگی های مدرن و بروز بیماری های مختلف من جمله چاقی و اضافه وزن، انواع دیابت خون، آلزایمر و... خوردن حدافل یک مغز گردو در روز باعث به حداقل رساندن اینگونه امراض خواهد شد.

یکی از انواع گردو هایی که در بازار ایران عرضه می شود، گردوی بلغاری است.

این گردو که یکی از انواع گردوهای خارجی پر طرفدار است بر خلاف گردوهای ایرانی مغز گردوهایشان پوست ضخیمی نداشته و پوست کاغذیی دارند که به راحتی این پوست از مغز گردو جدا می شود.

اکثر گردوهای بلغاری نسبت به گردوهای ایرانی مغز سفید تر و مایل به زرد رنگی دارند

.

در صورتی که مغز گردوهای ایرانی مایل به رنگ قهوه ای هستند.

یکی دیگر از تفاوت های مغز گردو بلغاری با مغز گردوی ایرانی تفاوت آنها در اندازه ی مغزهاشان است.

گردوهای بلغاری مغز بزرگتری نسبت به مغز گردوهای ایرانی دارند. البته این نکته را در نظر بگیرید که علت بزرگی مغز گردوی بلغاری معمولا بخاطر به خاطر دست کاری های ژنتیکیی است که در آنها به وجود می آورند.

پس همواره افزایش مغز گردو دلیل بر مرغوب تر بودن آن محصول نخواهد بود.

و بزرگترین و مهم ترین تفاوت گردوهای بلغاری با گردوهای اصیل ایرانی تفاوت در طعم و مزه شان است.

قیمت مغز گردو چندلر

گردو چندلر یکی از مرغوب ترین انواع گردو در جهان است و بسیار پربار و پر ثمر می باشد و با کشت آن میزان برداشت گردو باغ شما بیشتر خواهد شد.

این نوع گردو در بازار های جهانی مشتریان زیادی دارد چون طعم و مزه ی مغز آن بسیار عالی و فوق العاده می باشد.

مغز گردو چندلر دارای مقدار زیادی اسید چرب غیر اشباع بوده که برای تقویت بدن عالی است.

مغز گردو همچنین حاوی مقدار چشم گیری انواع ویتامین های A،C، E، K و ویتامین های گروه B بوده که برای زیبایی پوست و تقویت ریشه مو کارایی دارند.

مغز گردو چندلر از نظر طعم و مزه فوق العاده می باشد و همین سبب تمایز این نوع گردو با انواع دیگر شده است

.

کشورمان ایران یکی از کشور های پیشرو و موفق در زمینه تولید و برداشت انواع گردو با کیفیت و خوش طعم می باشد که البته در قیمت مغز گردو چندلر تاثیرگذار است.

شهر تویسرکان در همدان و شهر بافت در کرمان بیشترین میزان کشت گردو را دارند که البته قطب اصلی تولید گردو شهر تویسرکان با داشتن ۵۵۰۰ هکتار زمین زیر کشت گردو است و این میوه مقوی را به بازار های کشور وارد می کند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها