بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۱۲۳۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵

یکی از خشکبارهای که هم ردیف با یک وعده غذایی می باشند توت خشک است که مصرف آن در بارداری خانم ها بسیار مفید می باشد چرا که می تواند جلوی ضعف های مکرر را گرفته و از کسل شدن و بی حالی در امان بمانند. همچنین جنین برای رشد احتیاج به مواد خوراکی مناسب دارد که توت خشک این امکان را دارا می باشد.

جالب است بدانید که این خشکبار بسیار خون ساز است و برای مادرانی که بعد از فارغ شدن، خون زیادی را از دست می دهند مصرف این نوع می توانید به باز گرداندن خون از دست رفته بسیار کمک کند.

آقایانی که مشکل نعوظ ، ناتوانی و از ضعف اسپرم برخوردار هستند برای درمان می توانند از خواص توت خشک اسپرم بهره بگیرند.

توت خشک به علت دارا بودن ماده ای به نام روتین می تواند از بسیاری از سرطان ها همچون سرطان روده بزرگ جلوگیری کند همچنین افرادی که جراحی چشم انجام داده اند می توانند از توت خشک برای جلو گیری از خونریزی شبکه ای جلوگیری کنند.

لازم به ذکر است از خشک شدن دهان و تشنگی بیش از حد در افراد جلو گیری می کند و تا حد زیادی این مشکل رارفع می کند

.

توت خشک اصفهان

از فرایند خشک شدن توت درختان، توت خشک ایجاد می شود. توت خشک اصفهان برای خشک کردن توت فرایندی رو طی می کنند که هم زودتر توت، خشک شود و هم طعم بهتری را به مصرف کنننده ارائه دهد. یشترین سهم غذایی در توت کربوهیدرات ها و فیبر تشکیل می دهد.

روش های مختلف برای درست کردن توت خشک اصفهان هست که هرکدام قیمت متفاوت دارد و از نظر کیفیت یکی سریع تر درست می شود و طعم خاص خود را دارد و یکی دیگر دیرتر درست می شود و طعم مختلف، هرکدام طعم و مزه شان متفاوت و سلیقه ای است.مانند چایی مستقیم با حرارت بالا روی گاز یا چای با حرار معتدل روی آتش و ذغال؛ هرکدام طعم و مزه مختلفی می دهد

.

برای خشک کردن توت چهار روش وجود دارد.

خشک کردن توت مستقیم زیر نور خورشید

خشک کردن توت با دستکاه میوه خشک کن

خشک کردن توت با دستگاه مایکروویر

خشک کردن توت با استفاده از فر یا بخاری یا شوفاژ

قیمت هر کیلو توت خشک طرقبه از 200 هزار تومان الی 300 هزار تومان می باشد.که با توجه به طعم، قد، شکل ظاهری، سفتی و نرمی قیمت آن نیز متفاوت است

.

توت خشک تواضع

امروزه افراد دیابتی در فکر این هستند که غذایی استفاده کنند که اذیت نشوند. توت خشک تواضع بهترین گزینه برای این افراد خواهد بود. افراد دیابتی برای اینکه قندشان بالا است نباید مواد غذایی شیرین بخورند درسته که توت خشک همچون خرما خشک شیرین می‌باشد ولی از نظر تحقیقات پزشکی بهترین گزینه جایگزینی قند برای دیابتی ها است.

توت خشک که یکی از زیر بخش های خشکبار می‌باشد بهترین مواد غذایی مفیدی خواهد بود که با وجود مقادر فراونی آب و کربوهیدارت باعث این خواهد شد که حجم خون شما افزایش پیدا کند. این محصول بخاطر وجود مواد های مغذی که در خود دارد یکی از گزینه های مناسب برای رژیم غذایی خواهد بود.

خشکبار امروزه سرانه مصرف بالایی دارد. قیمت توت خشک تواضع نسبت به جاهای دیگر متفاوت خواهد بود. این محصول نسبت به بقیه محصولات مورد استفاده بیشتری قرار میگیرد به علت فواید زیادی که دارد. توت خشک و توت سفید خشک علاوه بر اینکه حتی در افراد دیابتی مفید است برای تقویت عالی مو و جلوگیری از ریزش آن خاصیت دارد.

البته این نکنه هم قابل ذکر خواهد بود که با خوردن توت خشک در مدت زمان طولانی رنگ طبیعی مو شما به حالت اولیه یعنی مشکی در می‌آید و از رنگ خاکستری و سفید خلاص خواهد شد و همچنین فواید دیگری از قبیل درمان سرما خوردگی و آنفولانزا دارد.

خوردن توت خشک همچون انجیر خشک به شما این کمک را خواهد کرد که علاوه بر اینکه ویتامین و مواد معدنی را جذب بدن شما می‌کند فوایدی برای سلامتی شما نیز دارد. بنابراین این نوع مواد غذایی رو باید یکی از پر خاصیت ترین و مهم ترین نوع غذا از نظر جذب پروتین خواهد بود. در همین جهت با وجود این همه ویتامین و مواد مغذی که در توت وجود دارد از برونشیت، سرطان روده و خونریزی مغزی جلوگیری خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها