بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۱۲۳۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۳

اعطای انواع مجوز تجهیزات پزشکی از سازمان نظام پزشکی به صورتی بسیار منظم و دقیق انجام می‌گیرد به این شکل که وسایل و تجهیزات پزشکی همانطور که در سایت آراد برندینگ گفته شد به چند دسته تقسیم می‌شوند و برای استفاده و مصرف هر کدام از آن‌ها نیاز به اخذ مجوز می‌باشد.

اعطا و اخذ این مجوزها نیز زیر نظر سازمان نظام ‌پزشکی می‌ باشند زیرا در صورت بروز هرگونه اتفاق و رسیدن ضرر و زیان به افراد مسئولیت آن به‌ عهده سازمان نظام ‌پزشکی می‌ باشد به‌ همین دلیل استفاده از این وسایل و تجهیزات به ‌صورت محتاطانه انجام می‌ پذیرد.

هر صنفی که در امور پزشکی درحال فعالیت می ‌باشد برای فروش واردات و صادرات انواع محصولات و تجهیزات پزشکی نیاز به گرفتن مجوز دارد این مجوزها بر اساس قوانینی که تعیین‌ شده به افرادی اعطا می‌ شود.

تجهیزات پزشکی باید دارای استانداردهای بین ‌المللی باشد و برای سلامتی افراد جامعه مضر نباشد اشخاصی که بر صنف خرید و فروش تجهیزات پزشکی مشغول به فعالیت می‌باشند مکلف به اخذ تمامی مجوزها برای ارائه‌ی کالا و خدمات به افراد هستند مهم‌ترین بخش در اعطای مجوز به افراد برای واردات و صادرات و یا خرید و فروش این تجهیزات سالم بودن و ایمنی آنها می ‌باشد بازرسان و کارشناسان مشغول به فعالیت در سازمان نظام ‌پزشکی وظیفه بازرسی و تأیید تجهیزات وارد شده به کشور را برعهده دارند و اعطای این مجوزها پس ‌از انجام تمامی مراحل امکان‌پذیر می ‌باشد.

دستگاه اتوکلاو دندانپزشکی

برای مراقبتهای بهداشتی و اجرای استریل به صورت اصولی در صنایع، آزمایشگاه ها و مراکز پزشکی از اتوکلاو استفاده می شود.

Autoclave (به انگلیسی) دستگاهی است که از بخار تحت فشار برای نابودی تمامی باکتریها ویروسها قارچها اسپورها که روی مواد یا تجهیزات دندانپزشکی قرار دارند استفاده می کند.

تمامی این موارد از لحاظ زمانی بسیار کوتاه است و بین 1 تا 60 دقیقه قابلیت تنظیم دارد. این مدل استریل کردن که به استریل گرم شهرت دارت به طور کارآمد حرارت را به مواد منتقل کرده تا رطوبت موجود در بخار ساختار پروتئین باکتری و اسپور را تخریب کند.

کاربرد اتوکلاو در پزشکی برای استریل با روش گرم بسیار زیاد است. علاوه بر این محصول از روشهای دیگر برای مثال استریل سرد هم می توان برای میکروب کشی لوازم استفاده کرد.اما در موارد بهداشتی، اصطلاح اتوکلاو معمولا برای توصیف استریل با بخار گرم استفاده می شود.

اصل اولیه و اساسی در دستگاه اتوکلاو دندانپزشکی، استریل انواع لوازم، مواد و تجهیزات با بخار است.

انواع مواد و تجهیزات با قرارگیری در فضای درست با قرار گرفتن در معرض بخار پرفشار و دما بالا در زمان مشخص استریل می شوند.

بنابراین همانطور که مشخص است 4 پارامتر اصلی استریل بخار، فشار، زمان، دما دستگاه اتوکلاو پزشکی می تواند اشغال فضای مناسب و کم بر روی میز با این 4 پارامتر برای استریل انواع لوازم کاربردی باشد.

پنس هموستات دندانپزشکی

یکی از ملزومات برای انواع جراحیهای فک و لثه پنس هموستات دندانپزشکی بوده که توسط پزشکان از مراکز معتبر اقدام به خرید آن کرده و در مصارف خود به کار می برند.

بسیاری از افراد از بیماریهای لثه ای رنج می برند و برای بهبودی و رهایی از آن به پزشک مراجعه کرده و مورد معالجه و گاهی جراحی قرار می گیرند که یکی از تجهیزات مورد استفاده پنس هموستات بوده و سهولت را برای پزشک و بیمار فراهم می کند.

معمولا از ابزار و پک جراحی استریل خاصی در دندانپزشکی و جراحیها استفاده شده که بایدد از مدلهای خوش دست آن استفاده کرده که برای بیمار ایجاد حساسیت نکند و همچنین می توان آن را در بسیاری از جراحیها استفاده کرد.

پنس هموستات برای کشیدن دندان نیز کاربرد داشته و می تواند برای برداشتن استخوانهای ریز از درون دندان استفاده کرده و با توجه به تنوع آن می توان برای قرار دادن پانسمان دندان نیز به کار ببرید

.

برخی از پزشکان برای معالجه دندان نیز از این گیره استفاده کرده و نمونه هایی از پنس هموستات دندانپزشکی بوده که با توجه به شرایط دهان و دندان بیمار انتخاب شده و با استفاده از شماره گذاری نوع و عدد آن مشخص می شود.

برخی از دندانها دارای ریشه بوده و باید به وسیله نمونه ای منحصر به فرد از این پنس خارج شود و دندان را استریل نمایید.

کارخانه های بسیاری در زمینه تولید انواع پنس پزشکی فعالیت داشته که این محصول را با توجه به نیاز جامعه تهیه و تولید کرده و روانه بازار کرده تا مورد استفاده در اتاقهای عمل گیرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها