بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۲۳۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶

استان خراسان رضوی از بزرگترین تولیدکنندگان کمپوت گلابی در کشور ما به شمار می رود؛ شهرستان های مختلف این استان از جمله مشهد، نیشابور و قوچان برای کاشت درخت گلابی مستعد هستند و بخش عمده ای از محصولات این شهرها به صورت فرآوری شده و با نام کمپوت گلابی مشهد به بازار عرضه می شوند.

برخی از کارخانجات کمپوت سازی مشهد حدود پنجاه سال سابقه تولید و توزیع کمپوت گلابی درجه یک در سراسر کشور را دارند و کارخانه هایی که سابقه کمتری دارند، با استفاده از تجربه دیگران و بکارگیری ماشین آلات صنعتی مطابق با استاندارد روز دنیا محصولات باکیفیتی را در اختیار مشتریان قرار می دهند

.

مسلما کیفیت همه کارخانه های فعال در این زمینه یکسان نیست، البته وقتی لیست قیمت کمپوت های گلابی مشهد را مقایسه می کنید، متوجه تفاوت هایی خواهید شد و شاید این سوال برایتان پیش بیاید که کمپوت مورد نظر خود را از کجا بخریم؟

می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی آراد برندینگ با کمترین قیمت این محصول را سفارش دهید؛ برای عمده فروشان مواد غذایی و شرکت های صادرکننده کمپوت که سفارش هایی در حجم بالا دارند.

کارخانه های تولیدکننده کمپوت گلابی، محصولات خود را در بسته بندی هایی فلزی یا شیشه ای عرضه می کنند؛ هر چند برای تهیه کمپوت هایی که با برندهای معتبر به فروش می رسند، دقت خاصی روی رعایت نکات بهداشتی محصول صورت می گیرد اما به طور کلی کمپوت های شیشه ای کمتر دچار تغییر طعم و کیفیت می شوند.

کمپوت های گلابی خانگی طرفداران بسیار زیادی را در شهرهای مختلف دارند و این نوع از کمپوت ها در بسته بندی های شیشه ای به فروش می رسند

.

قیمت کمپوت گلابی

شاید مهمترین دلیل برای تبدیل میوه گلابی به کمپوت، بالا بردن مدت زمان ماندگاری آن باشد، اما استفاده از شکر و افزودنی های خوراکی دیگر باعث شده است که این محصول طعم شیرین تر و بهتری نسبت به میوه پیدا کند و در نتیجه افرادی با سنین مختلف به خصوص کودکان، مصرف کمپوت را ترجیح دهند.

تاریخ تولید و مصرف کمپوت گلابی روی بسته بندی آن درج می شود اما اکثر نمونه های این محصول تا دو سال بعد از تولید قابل استفاده می باشند و در طی این زمان، کیفیت محصول و طعم و خواص آن حفظ می شود و تاثیر مستقیم بر قیمت کمپوت گلابی دارد.

اغلب خواص و فواید عالی میوه گلابی در کمپوت آن هم بدون کم و کاست وجود دارد؛ تعدادی از ارزش های غذایی و خاصیت های فوق العاده کمپوت گلابی برای سلامتی بدن شامل موارد زیر می باشد:

  • این محصول حاوی فیبر می باشد که برای هضم غذا بسیار مفید است و همچنین از بیماری های شایع مربوط به دستگاه گوارش پیشگیری می کند.
  • مصرف کمپوت گلابی برای تقویت سیستم ایمنی بدن توصیه می شود؛ این محصول با تامین ویتامین C و آنتی اکسیدان های مورد نیاز سلامتی هر فرد، باعث مقاوم شدن بدن او در مقابل بیماری های ویروسی و پیشگیری از سرطان می شود.
  • کمپوت گلابی تازه، مقادیر زیادی پتاسیم دارد که برای تنظیم فشار خون بسیار مفید است و احتمال بروز سکته قلبی را تا حد زیادی کاهش می دهد.
  • اکثر پزشکان و متخصصین، مصرف کمپوت گلابی را به خانم های باردار توصیه می کنند زیرا این محصول بخش عمده ای از ویتامین B که برای مادران باردار ضروری است را تامین می کند.

کمپوت گلابی شیشه ای

هر صد گرم گلابی 57 کیلوکالری انرژی با خود به همراه دارد، 83 درصد گلابی از آب تشکیل شده است و مواد مفید بسیاری در ساختار این میوه وجود دارد.

که عبارتند از فیبر، پروتئین، قند، کربوهیدرات، پتاسیم، فسفر، کلسیم، منیزیم، سدیم و…، وجود مواد گفته شده در گلابی سبب شده است که کمپوت گلابی شیشه ای خواص فراوانی داشته باشد که برخی خواص میوه گلابی به شرح زیر می‌باشد:

1. افزایش سلامتی پوست : ویتامین C موجود در گلابی باعث کاهش چین و‌ چروک و افزایش شادابی و طراوت پوستتان می‌شود.

۲. تقویت ریشه مو : ویتامین C گلابی مانند آنتی‌اکسیدان طبیعی عمل کرده و باعث پاک سازی رادیکال‌های آزاد می‌گردد که این امر سبب تقویت ریشه مو و پرپشت شدن موهایتان می‌گردد.

۳. بهبود عملکرد دستگاه گوارش : فیبر فراوان موجود در گلابی سبب تسهیل عملکرد دستگاه گوارش می‌گردد.

۴. ارتقا سلامت قلب : پتاسیم موجود در گلابی نقش مهمی در ارتقا سلامت قلب دارد و سبب جلوگیری از تجمع کلسترول‌ها و سبب تسهیل فرایند گردش خون می‌شود‌.

۵. جلوگیری از سرطان : مواد مغذی موجود در گلابی سبب از بین رفت رادیکال‌های آزاد و کاهش خطر ابتلا به بیماری سرطان می‌شود.

۶. جلوگیری از پوکی استخوان : کلسیم، آهن، فسفر و‌ منیزیم موجود در گلابی سبب تقویت استخوان‌ها و کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان می‌گردد.

۷. مفید برای سلامت جنین در بارداری : اسید فولیک یا همان ویتامین B9 موجود در گلابی سبب ارتقا سلامت جنین می‌شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها