بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۲۳۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸


برای مدت ها صحبت از عادت ماهیانه و دوره قاعدگی حرفی ممنوعه بود و هستند زنان و دختران بسیاری که تجربیات و خاطرات دردناکی را از این دوران دارند اما می بایست آن ها را در کنجی تاریک به خاک بسپارند. جامعه بشریت بسیار پیشرفت داشته اما هنوز هم باز این مساله برای زنان زیادی در جای جای این کره خاکی چالش برانگیز است و دچار محدودیت های بهداشتی و فرهنگی زیادی هستند.

هدف از تعیین یک روز جهانی به عنوان روز جهانی قاعدگی این است که بتوانیم روزی این پدیده طبیعی را عادی جلوه دهیم و بسیاری از نظرات منفی افراد را تغییر داده و صحبت در موردش را از تابو بودن خارج سازیم.

در این یادداشت بیشتر در مورد اهمیت بهداشت قاعدگی صحبت خواهیم نمود نکات مهمی در خصوص رعایت بهداشت قاعدگی را بیان می نماییم.

پریودی یا قاعدگی چیست؟

این دوره در دختران بین سن 8 تا 16 سالگی شروع می شود و وابسته به نوع اقلیم و ژنتیک تا انتهای دهه 50 زنان ادامه دارد. از نظر بیولوژیکی هر ماه سلول های دیواره رحم زنان فرو می ریزد و دفع این سلول ها از بدن با درد و خونریزی همراه است. این چرخه باروری معمولا 28 روزه است و بصورت میانگین بین 5 تا 7 روز ادامه دارد.

هدف از روز جهانی بهداشت قاعدگی چیست؟

در روز 28 می سال 2014 بود که یک موسسه آلمانی خصوصی عام المنفعه رویدادی را با هدف توجه به بهداشت قاعدگی زنان برگزار نمود و این حرکت تا به امروز تداوم داشته و سازمان های بین المللی متعددی مانند یونیسف و سازمان ملل متحد نیز وارد این رویداد شدند. حالا چرا تاریخ 28 ام ماه می انتخاب شده است؟ دلیل انتخاب این است: چرخه پریودی عموما 28 روزه است و مدت زمان بصورت میانگین 5 روز طول می کشد، که ماه می پنجمین ماه سال میلادی است.

برای مدت ها زنانی که خونریزی قاعدگی داشتند را نجس و نحس خطاب می کردند و به آن ها بسیار سخت گرفته می شد و احساس گناه و شرم زیادی را همه زنان از دختران نوجوان گرفته تا زنان میانسال تجربه کرده اند. اما جهان این روزها درصدد است تا این دیدگاه ضد جنسیتی را تغییر دهد.

شورت مخصوص پریودی

بهداشت قاعدگی؛ استفاده از شورت مخصوص پریودی

شورتکس زنانه یک انتخاب مناسب برای پوشیدن در دوران قاعدگی است. اگر شما در این روزها خونریزی کمی دارید و حتی اگر احتیاجی پد نیز استفاده نمی کنید؛ با پوشیدن این مدل شورت زنانه دیگر نگرانی بابت کثیف کاری های بعد از آن و جا گذاشتن رد پا بر روی سایر لباسهای خودتان نیستید.

شورتکس زنانه خوب و باکیفیت نیلاتن، تا سه برابر قابلیت جذب دارد و اجازه نمی دهد که لباس شما آلوده گردد. استفاده از شورتکس یک انتخاب هوشمندانه برای شما است. از نظر ظاهری مانند شورت زنانه نخی ساده است با این تفاوت که این محصول دارای یک لایه اضافی نانو می باشد. که تماما پشت کار را از داخل پوشش می دهد.

این محصول علاوه بر اینکه قابلیت جذب دارد خیلی نرم و لطیف و راحت نیز است. زمانی که می خواهید در روزهای پریودی به باشگاه بروید، پوشیدن این شورتکس واقعا راه حلی مناسب است تا شما را از رفتن به باشگاه منصرف نسازد.

خرید شورتکس

باورهای غلط در مورد پریودی

یکی از باورهای غلط این است که در این دوران نباید غذاهای تند و فلفلی مصرف نمود. اما واقعیت این است که برخی از بانوان در این دوران رفلاکس و یا نفخ معده دارند و به همین دلیل خوردن غذاهای تند باعث تشدید آن شده و منع مصرف مواد غذایی تند در این دوران بهتر است.

خرافات غلط دیگری این است که خون پریودی کثیف است. خون پریودی همان ماهیت اصلی خون بدن را دارد و آلودگی خاصی را به همراه ندارد. رنگ تیره تر آن به دلیل برخی از فعل و انفعالات شیمیایی بدن است.

استفاده از لباس زیرهای با کیفیت

پوشش ناحیه تناسلی با لباس زیر های باکیفیت چه در روزهای پریودی و چه سایر روزها بسیار مهم است و در سلامت و بهداشت بانوان بسیار مهم است. شورت های نخی زنانه بهترین گزینه هستند به این دلیل پارچه های نخی قدرت جذب رطوبت بالایی دارند و ناحیه واژن را خشک نگه می دارند. بیشتر خانم ها عادت به پوشیدن شورت لامبادا دارند.

شورت لامبادا فانتری ترین نوع شورت است و برای تحریک بیشتر طراحی و تولید شده اند و این نوع شورت ها طرفدار بسیار زیادی در بین خانم ها دارند.

همانطور که اطلاع دارید برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های عفونی، قارچی و همچنین حفظ سلامتی بیشتر بهتر است که از لباس های زیر استفاده کنید که پوشش دهی مناسب داشته باشند تا از جذب و یا نفوذ باکتری جلوگیری کنند.

شورت های لامبادا ماهیتی تزئینی دارند و پوشش دهی کمی دارند. به همین دلیل برای استفاده های طولانی مدت و یا استفاده های روزمره مناسب نیست.

نقش مردان در دوران قاعدگی

در این دوران و حتی پیش از آن به دلیل سندرم پیش از قاعدگی یا PMS زنان به شدت حساس و آسیب پذیر می شوند. از همین رو نقش مردان در این روزها پررنگ تر است. در ابتدا مردان باید اطلاعات کافی در مورد روزهای قاعدگی همسر خود داشته باشند. آقایان با ابزار محبت بیشتر و همراهی در این روزهای سخت به همسران خود احساس امنیت و آرامش بدهند.

برچسب ها: تدبير24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها