بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۲۳۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸

مستربچ یک عامل تطبیقی ​​فعال است. در این محصول پیگمنت ها یا پودرهای رنگی به صورت بهینه و کامل در رزین پایه ادغام می شوند. در واقع این محصول که نام دیگر آن ترکیب است، حاوی مواد شیمیایی و پایه پلیمری است. پلیمرها کاربرد فراوانی دارند و کاربرد مستربچ در صنایع مختلفی مانند لوله و اتصالات، بسته بندی، لوازم خانگی، قطعات خودرو، سیم و کابل و غیره بسیار چشمگیر است. اما این محصول به خودی خود قادر به ایجاد تمامی خواص مورد نیاز در محصول نهایی نیست، بنابراین با استفاده از انواع مستربچ (رنگ، ​​پرکننده، افزودنی و تقویت کننده) می توان پلیمر مناسب را برای کاربردهای مختلف به خوبی تهیه کرد. در واقع مستربچ مخلوط غلیظی است که از سه جزء تشکیل شده است. این سه جزء شامل افزودنی های شیمیایی، یک سازگارکننده فعال (به عنوان پخش کننده) و یک پایه پلیمری است. جالب است بدانید مستربچ مقدار زیادی رنگدانه، مواد شیمیایی یا پرکننده های معدنی است که به دلایل مختلفی مانند رنگ، کاهش هزینه و افزایش خاصیت به پلیمر اضافه می شود. شاید بد نباشد بدانید که از نظر ظاهری این محصول به صورت دانه ای بوده و پایه پلیمری آن مشابه پلاستیک قالبی اصلی می باشد. همچنین مستربچ کمک فرایند و مستربچ ضد مه در فرایند تولید محصولات استفاده بسیار زیادی دارند.

مزایا و کاربردهای مستربچ

استفاده از مستربچ ها مزایا و فرصت های زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد. در واقع استفاده از این محصول به نوعی باعث صرفه جویی در مصرف انرژی، هزینه و نیروی کار می شود. علاوه بر این یکی از مزایای دیگر این محصول پرکاربرد مصرف کمتر رنگدانه یا افزودنی است. بهبود فرآیند ذوب به دلیل سازگاری بایندر مستربچ با پلیمر از دیگر ویژگی های این محصول است. از طرفی به دلیل شکل دانه ای آن، نگهداری، جابجایی و حمل و نقل آسان است. از طرفی رنگدانه های آن در اثر آلودگی خطوط تولید مجاور در هوا پخش نمی شود و خطری برای سلامتی ایجاد می کند و کارکنان می توانند با خیال راحت و بدون خطر به فعالیت خود در این محیط ادامه دهند. علاوه بر مزایا و قابلیت های ذکر شده، ویژگی ها و قابلیت هایی مانند پخش و یکنواختی بهتر رنگ، وجود فیلر در تمامی محصولات نهایی، عدم هزینه اضافی تمیزکاری و تصفیه، افزایش تکرارپذیری فرآیند با از پیش تعیین نسبت مستربچ، شعله براق کننده یا روشن کننده نور، پایداری و ثبات بیشتر خواص و رنگ، کنترل بهتر تیرگی و شفافیت محصولات ، مصرف رنگدانه کمتر، آنتی اکسیدان و … شده است.

ساز و کار مستربچ کمک فرایند

هنگامی که مذاب در داخل اکسترودر قرار می گیرد، کشش افزایش می یابد و جریان کششی در مذاب ایجاد می شود که باعث ناهمواری سطح مذاب خروجی از قالب می شود . اگر تنش و کشش ایجاد شده افزایش یابد و مذاب دیگر نتواند در برابر جریان کششی مقاومت کند، پدیده شکست مذاب رخ می دهد که باعث عدم یکنواختی و خروجی ناهموار قالب می شود. یکی از راه حل ها برای کاهش و حذف این پدیده ها استفاده از مستربچ کمک فرایند است که البته ممکن است این کار به طور کامل مشکل را حل نکند و همچنین باعث کاهش راندمان تولید می شود. راه حل دیگری که این مشکل را حل می کند استفاده از مکمل ها است. کمک یک فرآیند است.

مستربچ ضد مه چه کاربردهایی دارد

مستربچ های ضد مه برای جلوگیری از مه گرفتگی داخل بسته بندی پلاستیکی استفاده می شود و معمولاً در صنایع کشاورزی و بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود. در مورد بسته بندی هایی که در کشاورزی و باغبانی استفاده می شود، مه می تواند اثرات مضر زیادی داشته باشد، مانند کاهش انتقال نور و رشد کندتر گیاه، که به نوبه خود می تواند منجر به دیر برداشت و کاهش عملکرد شود.انعقاد قطرات کوچک و تشکیل قطرات بزرگتر باعث روان آب می شود که می تواند منجر به افزایش بیماری و آسیب گیاه شود. در مورد بسته بندی هایی که در مواد غذایی استفاده می شود، این مه می تواند تاثیر مخربی بر کیفیت مواد غذایی داشته باشد و شفافیت بسته بندی را تحت تاثیر قرار دهد که می تواند جذب خریداران به فروشگاه را دشوار کند. برای جلوگیری یا به تاخیر انداختن این مشکلات می توان از مستربچ ضد مه برای بسته های پلاستیکی استفاده کرد. به دلیل کاهش کشش سطحی، قطرات آب معمولاً کروی شکل هستند. قطرات روی بسته شکل های نیمکره ای ایجاد می کنند که بر پراکندگی یا انعکاس نور تأثیر می گذارد. این باعث می شود نوری که به بسته برخورد می کند به صورت داخلی منعکس شود و شفافیت بسته را کاهش دهد. مواد ضد مه معمولا از مولکول هایی با انتهای قطبی و غیر قطبی تشکیل شده اند. وجود این گروه های قطبی روی سطح باعث خیس شدن بهتر بسته می شود. هرچه اختلاف بین این مقادیر کشش سطحی کمتر باشد، سطح پلاستیک با آب بهتر خیس می شود. به عبارت دیگر، زمانی که زاویه تماس بین مایع و سطح جامد بسیار کم باشد، مایع بهتر می تواند سطح جامد را خیس کند.

آریا مستربچ ariyamasterbatch.com در سال 1359 با نام تجاری امید کالر در زمینه واردات و عرضه انواع مستربچ پلیمری و افزودنی های مرتبط با این صنعت فعالیت خود را آغاز کرد.اهداف اصلی این شرکت در سه حوزه تولید مخلوط پلیمری، تجارت مواد اولیه و مخلوط پلیمری پیشرفته و مشاوره در زمینه تولید و مهندسی می باشد. هم اکنون این شرکت با تکیه بر دانش روز و تجربه چندین ساله در زمینه تولید و پشتیبانی و ارتباط موثر با گروه های تاثیرگذار و واجد شرایط در سایر کشورها، بهترین فرصت ها را برای مشتریان خود در زمینه تامین مواد اولیه و مخلوط های پلیمری پیشرفته فراهم می کند.این شرکت به دلیل استفاده از مدرن ترین روش ها در زمینه تولید و همچنین اخذ گواهینامه های مربوطه و جذب کارشناسان مجرب به عنوان یکی از بهترین برند ها در این صنعت شناخته شده است و از این نظر هر تلاش برای جلب رضایت مشتریان عزیز از محصولات آریا مستربچ برای تولید رنگدانه ها و افزودنی های پلیمری خاص استفاده می شود که کیفیت فوق العاده بالایی دارند. امیدواریم همکاری متقابل آریا مستربچ و شما عزیزان موجبات رضایت شما را فراهم آورد.

برچسب ها : کاربرد مستربچ,مستربچ چیست,آریامستربچ

برچسب ها: تدبير24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها