بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۱۲۳۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲

برای پول هایتان ارزش قائل شوید و پس انداز های خود را مدیریت کنید. من وقتی کسب و کار خود را آغاز کرد متوجه شدم که هزینه های بیهوده و زیادی دارم. من با مدیریت هزینه هایم توانستم در حوزه های مختلفی از کسب و کار و با محصولات گوناگونی به ثروت برسم. در ادامه میخواهم به شما هم نشان دهم که چگونه می توانید به ثروت برسید.

تجارت با سرمایه کم

ایشان بیان کردند: برای تجارت با سرمایه کم، یک سری محصولات هستند که اگر آنها را خریداری کنید و چند روز بعد بفروشید، قیمت آنها افزایش پیدا می کند که این به خاطر تورم است؛ یعنی ارزش افزوده ای ندارد، در حالی که شما می توانید معاملات تجاری انجام دهید تا ارزش افزوده ایجاد کنید و سودی نصیب شما شود.

به عنوان مثال: یک زمینی که آباد نشده است را خریداری می کنید و در آن ویلا می سازید و یک نمای خوبی به آن می دهید؛ حالا می خواهید به فروش برسانید، می بینید که چندین برابر سود کرده اید. اما همین شخصی که از شما ویلا را خریداری کرده است، اگر پنج سال دیگر آن را به فروش برساند، به قیمت بالاتر می فروشد ولی دیگر ارزش افزوده ایجاد نکرده است و تمام سود را نفر اولی که آن را ساخته است برداشت می کند. این فرد به علت تورم، ملک را با قیمت بیشتری می فروشد و هر جای دیگری را هم که بخواهد خرید کند آن هم افزایش داشته است، اینطور نیست که فقط زمین خود شخص ارزش پیدا کرده باشد و سایر کالاها افزایش قیمت نداشته باشند؛ پس یادتان باشد که همیشه ارزش افزوده ایجاد کنید.

تجاری سازی محصول

تولید و ارزیابی ایده : یک ایده زمانی ارزش تجاری سازی محصول و پیگیری خواهد داشت که قابیلت تبدیل شدن به محصول و یا کسب وکار را داشته باشد. توسعه و بررسی ایده: در این مرحله باید بازار هدف را مشخص کنیم و چگونگی تولید محصول با کمترین هزینه. تحلیل تجاری ایده توسعه یافته: در این مرحله باید مناست ترین میزان تولید محصول و سود آوری آن را مورد بررسی قرار داد.

بررسی جنبه های فنی و اجرایی: بایستی برنامه های عملیاتی و اجرایی برای ورود به بازار تهیه شود.

تجاری سازی: شرط اولیه تجاری شدن آن است که یک ایده موجبات علاقه یک سرمایه گذار را کسب نماید.

برای پیشبرد فرآیند تجاری سازی ایده:

· بررسی دقیق ایده.

· طرح تحقیقاتی تدوین شده،

· برنامه ریزی مدون،

· جذب سرمایه گذار،

· و از مهمتر تبلیغات برای فروش محصول است.

تاجران اراد برندینگ

لازم است طبع درونی تان گرم شود تا بتوانید ارتباط گرمی با مردم برقرار نمایید این راهی برای تاجران اراد برندینگ است تا بتوانند به موفقیت برسند.

اگر ارتباطتان گرم شود دوستانتان زیاد می شوند. مشتریانتان به شما وفادار خواهند ماند. تامین کنندگان به شما اعتماد بیشتری خواهند نمود. مردم شما را به یکدیگر معرفی می کنند و سود تجارتتان بسیار افزونتر از گذشته خواهد بود.

پس ابتدا لازم است تا خوب درک کنید خون گرم بودن چقدر می تواند برای شمایی که تاجر هستید پررونق باشد.

تا این درک در شما بوجود نیاید تمرین های مربوط به سرزنده بودن را جدی نخواهید گرفت و سختی های این تغییر مهم را بر خود نخواهید پذیرفت و طبیعتا رشدی هم در این باره نخواهید داشت.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها