بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۲۳۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
تفاوت سایبان برقی و سقف متحرک، در ابعاد مورد استفاده آن است. سایبان‌ها معمولا تا عرض 6 متر را پوشش می‌دهند، اما سقف‌های متحرف پارچه‌ای که در این مورد محدودیتی ندارند برای محوطه‌های بزرگتر مناسب‌ترند. برای آگاهی از مدل‌های مختلف و قیمت آن‌ها در بازار؛ سایت پارس در ، که در حوزه دوربین‌های مداربسته، کرکره برقی پنجره ویلا، پارتیشن اداری ، پنجره دو جداره و سایبان‌ها فعالیت می‌کند، انتخاب مناسبی برای شماست.
تدبیر24»در ساعات میانی روز، به‌خصوص در ظهرهای گرم و تابستانی، همچنین در فصول سرد سال و بارندگی باران و برف، برای در امان ماندن از این پدیده‌ها افراد به‌وسیله‌ای به نام سایبان پناه می‌برند. تصور کنید که در محوطۀ باغ یا ویلای شخصی خود هستید و قصد دارید مقداری از اوقات فراغت خود را دور یک میز بنشینید و به نوشیدن چای یا قهوه مشغول شوید. بی‌تردید تابش آفتاب یا بارش باران و... در این وضعیت، مطلوب شما نخواهد بود. در چنین مواقعی حضور یک سایبان یا سقفی متحرک به شما کمک می‌کند تا محیط راحت‌تری را برای خود فراهم کنید.

در ابتدا بهتر است با سایبان‌ها و کارکرد آن‌ها آشنا شویم.

سایبان چیست؟

همان‌گونه از نام آن مشخص است، سایبان‌ها پوششی بیرونی در ساختمان هستند که برای حفاظت در مقابل آفتاب یا بارندگی به‌کار گرفته می‌شوند. امروزه با افزایش طرفداران این وسایل میان مردم، افراد برای راحتی بیشتر خود یا زیبایی بخشیدن به ملک شخصی جهت میزبانی یا حتی فروش آسان‌تر، از آن استفاده می‌کنند. سایبان‌های ثابت قدیمی با گذشت زمان جای خود را به سایبان‌های سقف متحرک دادند که علاوه‌بر نحوۀ استفادۀ ساده‌تر، در صورت عدم نیاز، قابل جمع کردن هستند. سایبان‌های متحرک اگر جنس پارچه‌ای داشته‌باشند، قابلیت شست‌وشو دارند و همچنین با استفاده از موتورهای برقی و کنترل توسط ریموت، استفاده از آن‌ها برای افراد راحت‌تر شده‌است.

مشاوره و خرید: 09129400910

انواع سایبان‌ها

سایبان‌ها از نظر شکل و اندازه، گونه‌های مختلفی دارند که معمولاً به دو صورت مسطح و گنبدی به‌کار می‌روند. اکنون به معرفی برخی از انواع آن‌ها می‌پردازیم:

۱. سایبان بازویی یا جمع‌شونده

سایبان‌های مسطح، سایبان‌هایی یک‌طرفه هستند که معمولاً در ورودی مغازه‌ها، ساختمان‌ها، بالکن یا تراس مشاهده می‌شوند. این سایبان‌ها به‌صورت بازویی و جمع‌شونده عمل می‌کنند و عموماً مجهز به یک موتور الکتریکی هستند.

۲. سایبان چتری

سایبان‌های چتری متداول‌ترین گونه از سایبان‌ها برای زیباسازی محیط باغ و ویلا هستند. سایبان‌های چتری دو گونۀ متحرک و ثابت دارند که روی یک پایه قرار می‌گیرند و ابعاد آن‌ها متناسب با محیط انتخاب می‌شود.

۳. سایبان آکاردونی

همان‌طور که از اسم این سایبان مشخص است، این سایبان‌ها همانند ساز آکاردئون باز و بسته می‌شوند. این‌گونه از سایبان‌ها، بیشتر در پارکینگ‌ها خودرو و وسایل نقلیه در مکان‌های عمومی و تجاری به‌کار گرفته می‌شوند.

۴. سایبان استخر

مشاوره و خرید: 09129400910

با توجه به موارد استفاده از این سایبان در حاشیه استخرها، این گونه سایبان‌ها باید سقف متحرک داشته باشند. این سایبان‌ها می‌توانند در دو مدل اسکلت‌بندی فلزی – پلی‌کربنات یا به شکل بادبان‌های قایق طراحی شوند. در نوع اول، از پروفیل آلومینیوم و پارچۀ مقاوم و ورق‌های پلی‌کربنات استفاده می‌شود.

اکنون قصد داریم سایبان‌های بازویی را بررسی کنیم و به جزئیات سایبان برقی و تفاوت آن با سقف متحرک پارچه ای بپردازیم.

سایبان‌های برقی

سایبان برقی یک سیستم متشکل از سازه‌های فلزی و پوششی متحرک است که با اتصال به یک موتور برقی می‌توان آن را در وضعیت دلخواه قرار داد. این‌گونه سایبان به‌صورت تاشو و متصل به دیوار، بالای درب یا پنجرۀ منزل یا به‌صورت چتری اسن که در همۀ این موارد توسط نیروی الکتریکی متصل به موتور هدایت می‌شود. سایبان‌های برقی می‌توانند به‌صورت ثابت یا متحرک باشند و همان‌طور که گفته شد، توسط نیروی الکتریکی و به‌وسیلۀ ریموت کنترل می‌شوند.

  • مزایای استفاده از سایبان‌های برقی

بزرگ‌ترین مزیت استفاده از سایبان‌های برقی، ایجاد پوشش مقابل آفتاب، بارندگی و سایر پدیده‌های جوی است. رنگ سایبان‌ها را می‌توان متناسب با رنگبندی ساختمان و محیط انتخاب کرد و در تنوع طرح‌های مختلف تا بیش از عرض ۵ متر را پوشش می‌دهد. سایبان برقی به دلیل سازۀ آلومینیومی از وزن پایینی برخوردار است که حمل‌و‌نقل آن را برای افراد آسان می‌کند.

  • موارد استفاده از سایبان‌های برقی

به دلیل امکان تغییر اندازه در سازه، پارچه و امکان انتخاب نوع پارچه و رنگ آن متناسب با سلیقۀ مشتری، استفاده از سایبان‌های برقی محدودیتی ندارد. مغازه‌ها و فروشگاه‌ها، استخر، آلاچیق، ویلا، تالارها و ... موارد استفاده از این وسیلۀ کاربردی است.

  • قیمت در بازار

قیمت سایبان برقی در بازار ایران، نسبت به جنس سازه، پوشش و اندازۀ آن متنوع است. سایت پارس در  یکی از مراکزی است که برای آگاهی از شرایط قیمت و خرید سایبان‌های برقی و دستی گزینۀ مناسبی است.

  • سایبان فول باکس

سایبان‌های برقی فول باکس، گونه‌ای از سایبان‌های برقی هستند که در دستۀ لوکس قرار می‌گیرند. این‌گونه سایبان‌های برقی علاوه‌بر زیبایی بخشیدن به محیط، از سمت جلو هم کاور دارد که کل سایبان و اجزا آن را تحت پوشش قرار می‌دهد.

سقف‌های متحرک پارچه‌ای

مشاوره و خرید: 09129400910

سقف متحرک پارچه ای همانند سایبان برقی جهت موارد مختلفی مانند مقابله با شرایط مختلف جوی در دکوراسیون محیط خارجی استفاده می‌گردد. سقف متحرک با قابلیت باز و بسته شدن آسان و پوششی یک‌پارچه، علاوه‌بر فراهم کردن محیطی آرام در شرایط نامساعد جوی، با طرح‌های گوناگون خود، به محوطۀ خارجی منزل یا محل کار زیبایی می‌بخشند.

  • انواع سقف‌های متحرک پارچه‌ای

سقف‌های متحرک ازلحاظ کاربرد، به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  1. دستی
  2. برقی
  3. اتوماتیک

موارد دستی و برقی مانند توضیحات قبل است. اما سقف‌های اتوماتیک، پارچه‌ای مجهز به سنسور هستند که طبق برنامه‌ریزی از پیش تعیین‌شده در ساعات مختلف روز و موارد نیاز، باز و بسته می‌شوند.

  • اجزای سقف متحرک پارچه ای

۱. سازه سقف

تیرک‌های آلومینیومی‌ به‌عنوان پایه و ستون برای سقف‌ها استفاده می‌شوند. بر روی این سازه، ریل‌های متحرک نصب و تعبیه می‌شوند که دیگر اجزای سقف روی آن ریل و ستون سوار می‌شوند.

۲. موتور

سقف‌های برقی و اتومات نیازمند موتور هستند که در این موارد از موتور توربولا استفاده می‌شود. این موتورها بین ۱۳۰ تا ۲۵۰ وات مصرف دارند.

۳. پوشش سقف

در سقف‌های متحرک پارچه‌ای، همان‌طور که از اسم آن مشخص است، برای پوشش سقف از پارچه استفاده می‌شود. جنس و نوع پارچه برای این کار بسیار اهمیت دارد؛ سقف پارچه‌ای کتان، سقف پارچه‌ای برزنتی، سقف متحرک PCV، و سقف پارچه‌ای برزنتی از انواع این پارچه‌ها هستند.

  • تفاوت سقف متحرک پارچه ای با سایبان‌های برقی

تفاوت عمده میان سقف پارچه‌ای متحرک و سایبان برقی، در اندازۀ آن است. سایبان‌های برقی عموماً تا عرض ۶ متر را پوشش می‌دهند. اما برای سقف‌های متحرک محدودیتی در این زمینه وجود ندارد، بنابراین برای ایجاد یک سایبان در محیطی بزرگ، بهترین انتخاب استفاده از سقف متحرک است.

همانطور که بارها در متن اشاره شد، سایبان‌های و سقف‌های متحرک پارچه‌ای، در انواع و ابعاد مختلف برای مقابله با آفتاب، بارندگی و سایر نابسمانانی‌های جوی در محیط خارجی خانه، ویلا، فروشگاه و... مورد استفاده قرار می‌گیرند و همچنین می‌توانند به زیبایی محوطه کمک کنند.

تفاوت سایبان برقی و سقف متحرک، در ابعاد مورد استفاده آن است. سایبان‌ها معمولا تا عرض 6 متر را پوشش می‌دهند، اما سقف‌های متحرف پارچه‌ای که در این مورد محدودیتی ندارند برای محوطه‌های بزرگتر مناسب‌ترند. برای آگاهی از مدل‌های مختلف و قیمت آن‌ها در بازار؛ سایت پارس در ، که در حوزه دوربین‌های مداربسته، کرکره برقی پنجره ویلا، پارتیشن اداری ، پنجره دو جداره و سایبان‌ها فعالیت می‌کند، انتخاب مناسبی برای شماست.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها