بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۲۳۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۹


همه ما به دنبال زیبا به نظر رسیدن هستیم و این نیاز در تک تک ما انسان ‌ها وجود دارد. بنا به همین نیاز، علم پیشرفت کرده و روش ‌های مختلفی هم معرفی شده است. یکی از روش‌ های زیبایی عمل لیپوماتیک غبغب است. مشخص بودن خط فک باعث زیباتر شدن صورت می ‌شود؛ پس در نتیجه اغلب افرادی که به صورت طبیعی غبغب دارند به دنبال روشی برای از بین بردن آن هستند.

مراقبت‌ های بعد از لیپوماتیک غبغب چیست؟

عمل لیپوماتیک غبغب برای زیباسازی چهره و تاثیر گذاری بصری انجام شده و برای رسیدن به نتیجه دلخواه و ایده آل خود بهتر است بعد از عمل به چند نکته دقت کنید. رعایت تمامی این موارد راحت بوده و صبر و تحمل شما در این مدت نتیجه را چند برابر بهتر خواهد کرد. بهترین مشاور، دکتر شخصی شما است و بهتر است نکات درمانی و سوالاتی که در رابطه با مراقبت های بعد از لیپوماتیک غبغب دارید را از او بپرسید.

مصرف نوشیدنی های حاوی الکل و یا استفاده از سیگار می‌ تواند در میزان خون رسانی بدن شما اختلال ایجاد کند. از آنجا که میزان خون در گردش بعد از عمل کمک بسزایی به میزان اکسیژن رسیده به خون می‌ کند، بهتر است برای مراقبت های بعد از لیپوماتیک غبغب تا چند روز این مواد را استفاده نکنید. پزشک نیز برای بهبودی سریع‌تر شما داروهایی را تجویز می‌ کند که باید سر ساعت و در بازه‌های مشخصی مصرف کنید.

مهمترین نکته بعدی مربوط به ممنوعیت‌ های حرکتی بعد از لیپوماتیک غبغب است. هرگونه حرکتی که باعث فشار به غبغب و گردن شما شود، برای این عمل مضر بوده و باید تا مدتی که دکتر مشخص می ‌کند استراحت کنید. باید در نظر داشته باشید که بیشترین فشار زمانی وارد می ‌شود که گردن شما زاویه نامناسبی با بقیه بدن پیدا کند و یا اینکه از بالشت ‌هایی با زاویه بد استفاده کنید.

بهتر است از وسایل کمک کننده مانند گن بعد از لیپوماتیک غبغب به عنوان یکی از مراقبت های بعد از لیپوماتیک غبغب استفاده کنید. همچنین زمانی که به توصیه پزشک توانستید به حمام بروید، خوب است که ناحیه غبغب را به آرامی ماساژ دهید تا مایعات اضافی باقی مانده در بافت بدن به آسانی خارج شوند. با توجه به میزان چربی خارج شده از بدن، دردهای موضعی و التهاب طبیعی خواهد بود و شدت آن در بین بقیه افراد متغیر است. بهتر است از گذاشتن کمپرس‌های گرم یا سرد خودداری کنید.

گن بعد از لیپوماتیک غبغب

گنی که بعد از عمل لیپوماتیک به شما داده می ‌شود، نرم است. پوشیدن گن باعث می‌ شود تا ورم و کبودی کاهش پیدا کرده و سرعت بهبودی شما بیشتر شود.

دلیل استفاده از گن این بوده که جریان خون افزایش پیدا کرده و و بافت ‌های سالم سریع ‌تر رشد کنند. علاوه بر این بدن شما بعد از عمل جراحی شروع به تولید مایعات در ناحیه عمل می ‌کند. پوشیدن گن باعث می ‌شود تا مایعات تولید شده در طول مدت نقاهت خارج شوند. همچنین مقدار خونی را که به سطح پوست می ‌رسد کاهش پیدا می ‌کند. پوشیدن گن مزیت دیگری هم دارد و آن این بوده که از چروک شدن و افتادگی پوست شما جلوگیری می‌ کند. این کار همچنین سریع ‌تر محل زخم ‌ها را از بین می ‌برد.

شکل ظاهری گن ‌ها با هم تفاوت ندارند اما در جنس و رنگ می ‌توانند متفاوت باشد. برای انتخاب گن باید حتما با پزشک متخصص خود مشورت کنید و بعد گن را انتخاب کنید. این گن علاوه بر این که باید وظیفه خود را انجام دهد، روی پوست هم نباید احساس آزاردهنده ‌ای ایجاد کند؛ در غیر این صورت در مدت طولانی اذیت می ‌شوید.

مدت زمان کافی برای پوشیدن گن ‌ها بین سه تا چهار هفته است اما مدت دقیق آن باید توسط پزشک مشخص شود. دلیل آن هم این بوده که بدن هر فرد نسبت به عمل یک واکنش نشان داده و از طرفی میزان چربی‌ تخلیه شده و شل بودن پوست افراد هم با یکدیگر متفاوت است. اگر پوست شل ‌تری داشته یا چربی بیشتری از ناحیه غبغب خارج شده باشد، باید مدت زمان بیشتری گن‌ را بپوشید.

از طرفی برای عدم استفاده از گن هم باید با پزشک خود مشورت کنید. اگر به یک باره گن را درآورده و دیگر استفاده نکنید، شوک بدی به غبغب و ناحیه لیپوماتیک شده وارد می ‌شود. بنابراین این کار باید مرحله به مرحله بوده و حتما در تمام مراحل توسط پزشک ویزیت شوید.

ماساژ بعد از لیپوماتیک غبغب

با انجام ماساژ موضعی به عنوان یک روش از مراقبت های بعد از لیپوماتیک غبغب می‌ توانید بعد از مدت کوتاهی قدرت لامسه آن عضو را برگردانده و اکسیژن بیشتری به آن برسانید تا ورم آن زودتر از بین برود.

روش ‌های مختلفی برای ماساژ بعد از لیپوماتیک غبغب وجود دارد. می‌ توانید ناحیه زیر چانه را به سمت پایین مالیده و به سمت سینه دست بکشید. می ‌توانید ماساژ را به صورت دایره‌ ای و در مناطق کوچک، به صورت یکنوخت و آرام انجام دهید. مهم این است که ماساژ را بعد از چند روز شروع کرده و تا پایان کامل ریکاوری ادامه دهید. مطمئن باشید انجام اینکار هم احساس بهتری به شما داده و هم اینکه نتیجه نهایی را جذاب تر نشان می ‌دهد.

رژیم غذایی بعد از لیپوماتیک غبغب

رژیم غذایی به دو دسته قبل از لیپوماتیک غبغب و بعد از لیپوماتیک غبغب دسته بندی می ‌شود. بیشتر محدودیت ‌هایی که قبل از عمل جراحی توصیه می ‌شود برای یک هفته تا 24 ساعت قبل از عمل است. به عنوان مثال توصیه می ‌شود تا شب قبل از عمل حتما غذای سبک میل کرده و اصلا به سراغ غذاهای چرب و سرخ کردنی نروید. از طرفی بهتر است مایعات کمتری هم مصرف کنید.

چیزی که اهمیت دارد این است که در مراقبت های بعد از لیپوماتیک غبغب، رژیم غذایی دقیقی را دنبال کنید. این رژیم غذایی در درجه اول باعث می‌ شود تا ورم‌ ها و کبودی ‌ها زودتر بهبود پیدا کرده و در بعد هم مانع از بازگشت دوباره چربی به غبغب شود. برای رژیم غذایی بعد از عمل جراحی به خصوص در روزهای ابتدایی بعد از عمل حتما با پزشک خود مشورت کنید. با این حال در دراز مدت هم باید یک رژیم غذایی سالم که شامل تمام مواد مغذی و ضروری بوده، استفاده کنید.

استفاده از کربوهیدرات، پروتئین‌ ها، انواع ویتامین ‌ها و چربی‌ های سالم ضروری است. بنابراین باید در همه وعده‌ های اصلی و فرعی خود از تمام گروه‌ های غذایی استفاده کنید. نوشیدن آب کافی هم بسیار مهم است. هرچقدر آب بیشتری بنوشید، بدن بهتر و قوی ‌تر فعالیت می‌ کند. با کار کردن کلیه‌ ها، عمل هضم نیز بهتر انجام می‌ شود. پس روزانه بسته به توان خود بین 2 تا 6 لیتر آب بنوشید. از طرفی سعی کنید تا از میل کردن غذاهای بسیار چرب، فست فود، شور و غذاهای فرآوری شده پرهیز کنید.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها