بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۲۳۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸
در جنوب غربی استان آذربایجان شرقی و در دامنه‌های خوش آب و هوای کوه سهند، شهری قرار دارد و در زمانی که نامش شنیده می‌شود، همه به یاد رصدخانه و خواجه نصیرالدین طوسی می‌افتند. بله؛ منظورمان شهر مراغه است. این شهر زیبا که در روزگار ایلخانیان مرکز بزرگ علم، فرهنگ و هنر ایران به‌شمار می‌رفت، در بازسازی تمدن ایران بعد از حمله مغول‌ها نقش پررنگی داشت. البته برای خرید بلیط مراغه و سفر به این شهر، دلایل بسیار زیادی به جز رصدخانه این شهر وجود دارد. مراغه جاذبه‌های تاریخی و طبیعی زیادی دارد و یکی از ده شهر تاریخی ایران به‌شمار می‌آید. در این مطلب روش‌های سفر به مراغه را بررسی و بهترین مسیر برای رفتن به این شهر را معرفی می‌کنیم.





چه زمانی برای سفر به مراغه بهتر است؟

همان‌طور که بالاتر گفتیم، مراغه در دامنه کوه سهند قرار دارد. رودخانه صوفی چای هم از کنار این شهر می‌گذرد. به همین دلیل، آب و هوای مراغه در تابستان‌ها معتدل است و در زمستان‌ها بسیار سرد می‌شود. با سفر در فصل‌های سرد سال، خیلی از جذابیت‌های این شهر را تجربه نخواهید کرد. پس بهتر است تا بلیط مراغه را برای فصل‌های بهار و تابستان بگیرید.



بررسی روش‌های سفر به مراغه

به‌طور کلی برای سفر به هر کدام از شهرهای ایران، چهار انتخاب پیش روی شماست. این چهار انتخاب شامل گرفتن بلیط مراغه و سفر با هواپیما، سفر با قطار، سفر با اتوبوس و سفر با خودروی شخصی می‌شوند که آن‌ها را جداگانه بررسی می‌کنیم.



  1. سفر به مراغه با هواپیما؛ سریع، ساده و بدون خستگی

همان‌طور مشخص است، مسیر هوایی سریع‌ترین و ساده‌ترین روش برای سفر به مراغه محسوب می‌شود. فاصله هوایی تهران تا مراغه حدود 590 کیلومتر است و این پرواز تقریبا یک ساعت و چهل دقیقه زمان می‌برد. در حال حاضر فقط از مبدا تهران به مقصد فرودگاه مراغه پرواز انجام می‌شود و فقط هم خط هوایی ایران ایر به این شهر پرواز دارد. اگر در شهرهای دیگر کشورمان زندگی می‌کنید، می‌توانید با هواپیما به تبریز بروید و از آن‌جا با اتوبوس و تاکسی خودتان را به مراغه برسانید.

شاید قیمت بالای بلیط مراغه روی تصمیم شما برای انتخاب روش سفر به این شهر تاثیر بگذارد. اما، همیشه هم نباید قیمت را در اولویت قرار داد. با مقداری هزینه بیشتر می‌توانید در وقتتان صرفه‌جویی کنید و بدون خستگی به مقصدتان برسید.





  1. سفر به مراغه با قطار؛ طولانی

راه‌آهن مراغه در سال 1335 افتتاح شد. باز هم مثل مسیر هوایی، سفر به مراغه با قطار تنها از مبدا شهر تهران انجام می‌شود. کسانی که در شهرهای دیگر زندگی می‌کنند، می‌توانند با قطار خودشان را به تبریز برسانند و از آن‌جا با تاکسی یا اتوبوس به مراغه بروند. البته این افراد می‌توانند به تهران سفر کنند و از این شهر با قطار به مراغه بروند. فاصله تهران تا مراغه حدود 600 کیلومتر است و سفر با قطار حدود 9 الی 10 ساعت طول می‌کشد. این مسیر طولانی و تا حدودی خسته‌کننده است.



  1. سفر به مراغه با اتوبوس؛ ارزان اما خسته‌کننده

اگر به جای سفر با هواپیما و قطار بخواهید با اتوبوس به این شهر بروید، هزینه‌تان کاهش زیادی می‌یابد اما، مدت سفرتان طولانی‌تر و خسته‌کننده‌تر می‌شود. نشستن روی صندلی‌های اتوبوس و محدودیت فضا، می‌تواند شما را طوری خسته کند که حتی لذت گردش در مراغه هم برایتان کمتر شود. برای سفر با اتوبوس، در بیشتر اوقات از ترمینال غرب تهران برای مراغه اتوبوس وجود دارد. اما، برای سفر از شهرهای دیگر باید از ترمینال محل زندگی‌تان کسب اطلاعات کنید.



  1. سفر به مراغه با خودروی شخصی؛ خسته‌کننده‌تر از اتوبوس

شاید شما هم جز آن‌هایی باشید که به جای خرید بلیط مراغه، دلشان می‌خواهد که با خودروی شخصی به مراغه سفر کنند. سفر با خودروی شخصی شرایط تقریبا مشابهی با اتوبوس دارد؛ با این تفاوت که محدودتربودن فضا، راحتی کمتر صندلی‌ها و البته رانندگی‌کردن، شرایط سفر با خودروی شخصی را سخت‌تر می‌کند. خستگی راه می‌تواند در تمام مدت حضورتان در مراغه در بدنتان باشد و لذت سفر را از شما بگیرد.

با‌این‌حال اگر تصمیم به انتخاب این روش دارید و در تهران یا شهرهای اطرافش زندگی می‌کنید، باید به اتوبان تهران کرج بروید. سپس، به سمت قزوین و زنجان حرکت کنید و بعد از آن به سمت مراغه بروید. اگر در شرق کشور زندگی می‌کنید، باید از مسیر بیرجند، کاشمر، سبزوار و شاهرود خودتان را به تهران برسانید و همان مسیر قبلی را پیش بگیرید.

اگر ساکن شهرهای جنوبی هستید باید از مسیر شهر بابک، یزد، نایین، کاشان، قم و زنجان به مراغه بروید. سفر جاده‌ای از شهرهای جنوبی می‌تواند تا 20 ساعت هم طول بکشد. اگر ساکن شهرهای غرب کشور هستید، با حرکت در مسیر شهرهای دیواندره، سقز، بوکان، میاندوآب، ملکان و بناب خودتان را به مراغه برسانید.



جمع‌بندی درباره بهترین راه سفر به مراغه

تصمیم‌گیرنده نهایی درباره بهترین روش رسیدن به مراغه خودتان هستید. اما، طبق توضیحاتی که دادیم، پیشنهاد ما به شما انتخاب مسیر هوایی و خرید بلیط مراغه است. با پرواز به این شهر هم در زمانتان صرفه‌جویی زیادی می‌شود و هم خسته نمی‌شوید. اگر هم به قیمت بالای بلیط هواپیما فکر می‌کنید، می‌توانید سفرتان را برای فصل‌های خلوت‌تر برنامه‌ریزی کنید تا قیمت آن کاهش یابد. همچنین با خریدن بلیط‌های چارتری و لحظه آخری می‌توانید در هزینه‌های سفرتان صرفه‌جویی کنید.





خرید بلیط مراغه و خدمات سفر با بهترین قیمت از فلای تودی

اگر برای سفر به مراغه مسیر هوایی را انتخاب کردید، بهتر است بلیطتان را از فلای تودی بخرید. فلای تودی تمام بلیط‌های موجود برای سفر به مراغه را با ارزان‌ترین قیمت به شما نشان می‌دهد. همچنین اگر بلیط لحظه آخری به مقصد مراغه موجود باشد، آن را با یک برچسب بهتان نشان می‌دهد. شما می‌توانید بلیط انتخابی‌تان را به‌سادگی و با زدن چند دکمه خریداری کنید.

به غیر از امکان خرید بلیط مراغه، می‌توانید بهترین هتل های مراغه را از فلای تودی رزرو کنید. از دیگر خدمات سایت فلای تودی می‌توانیم به امکان خرید ترانسفر فرودگاهی و خدمات تشریفات با تخفیف ویژه اشاره کنیم.

برچسب ها : فلای تودی,بلیط هواپیما,رزرو هتل

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها