بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۲۳۹۰۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰


در صنعت فرآوری میوه، دستگاه میوه خشک کن صنعتی نقش مهمی را ایفا می‌کند. عملکرد درست این نوع دستگاه سبب می شود تا میوه خشک تولید شده کیفت بالایی داشته باشد و رنگ و طعم آن مناسب برای ارائه به بازارهای داخلی و خارجی باشد.

برای انتخاب دستگاه خشک کن میوه مواردی باید در نظر گرفته شود که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. همچنین با این وجود که در خط تولید میوه خشک، دستگاه ها و تجهیزات دیگری نظیر اسلایسر میوه، دستگاه های شستشوی میوه و دستگاه های بسته بندی مورد نیاز است اما دستگاه میوه خشک کن به دلیل تاثیر مستقیم بر کیفیت میوه خشک تولید شده، مهم ترین دستگاه این خط، محسوب می شود.

دستگاه خشک کن میوه و سبزی از جمله دستگاه های پرکاربرد و پرسود در حوزه کسب و کارهای صنعتی و نیمه صنعتی می باشد که با هزینه های مختلف می توان اقدام به خریداری آنها کرد.شرکت آراد ماشین از سازندگان با تجربه در حوزه ساخت انواع دستگاه میوه خشک کن کابینی در ظرفیت های مختلف خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی است و همچنین دستگاه های خشک کن مواد غذایی، دارویی و شیمیایی را در مدل های تونلی، دوار، سینوسی و ... را طراحی و تولید می کند.با توجه به ظرفیت و نوع دستگاه، قیمت دستگاه میوه خشک کن آراد ماشین متغیر است و می توان با سرمایه کم اقدام به راه اندازی کسب و کار میوه خشک کرد.

در ادامه، انواع مختلف دستگاه های خشک کن صنعتی موجود را بررسی می‌کنیم و نکات ضروری برای تصمیم‌گیری آگاهانه برای خرید این دستگاه‌ها که عموما در تولید میوه خشک به کار گرفته می شوند ارائه می‌کنیم.

انواع دستگاه میوه خشک کن صنعتی

در ادامه دو نوع اصلی دستگاه خشک کن را بررسی و 2 نمونه سوخت مصرفی این دستگاه‌ها را نیز معرفی می‌کنیم:

دستگاه خشک کن میوه کابینی: جمع و جور و همه کاره

خشک کن کابینی یک انتخاب محبوب برای خشک کردن میوه در مقیاس کوچک تا متوسط است. این خشک کن‌ها به صورت محفظه‌های بسته طراحی شده‌اند تا امکان توزیع کنترل شده و یکنواخت گرما را فراهم می‌کند.

دستگاه خشک کن میوه کابینی برای کارگاه‌های محدود و کوچک مناسب هستند. ویژگی‌های کنترل دما و رطوبت آن باعث شده است شرایط خشک کردن مطلوبی را برای انواع مختلف میوه‌ها تضمین کند. تنظیمات حرفه‌ای و ساده و همچنین سهولت استفاده از آن، خشک کن‌های کابین را به راه حلی مقرون به صرفه برای کارگاه‌ها تبدیل کرده است.

دستگاه میوه خشک تونلی: تولید میوه خشک با حجم بالا

خشک کن‌های تونلی برای تأسیسات فراوری میوه در مقیاس بزرگ که نیاز به ظرفیت تولید بالایی دارند، ایده آل هستند. همان‌طور که از نام آن پیداست، این خشک کن‌ها با یک ساختار تونل مانند طولانی طراحی شده‌اند که میوه‌ها را از طریق تسمه نقاله عبور می‌دهند.

دستگاه میوه خشک کن صنعتی تونلی به سیستم‌های جریان هوای پیشرفته برای اطمینان از خشک شدن یکنواخت و کیفیت ثابت مجهز هستند. اگرچه خشک کن‌های تونلی در مقایسه با خشک کن‌های کابینی به فضا و سرمایه گذاری بیشتری نیاز دارند، ظرفیت و بهره وری بالای آن‌ها برای کارگاه‌هایی در مقیاس بزرگ، بسیار عالی است.

خشک کن‌های گازی: کارایی بالا و مقرون به صرفه بودن

خشک کن‌های گازسوز برای کارگاهایی در مقیاس‌های بزرگ که در آن ظرفیت بالا و خشک کردن سریع اهمیت دارد، مناسب هستند.

در حقیقت انتخاب میوه خشک کن صنعتی جهت خشک کردن میوه در تناژ های بالا در کارگاه ها و کارخانجات میوه خشک کنی، به عوامل متعددی از جمله ظرفیت تولید، نوع محصول، ابعاد سالن و همچنین میزان بودجه بستگی دارد. هر دو خشک کن کابینی و تونلی می تواند گزینه مناسبی برای راه اندازی و یا گسترش شغل میوه خشک کنی باشد. مشاهده فیلم، تصاویر، کاتالوگ، قیمت و اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاه میوه خشک کن صنعتی به آدرس زیر مراجعه کنید:

https://machinsaz.com/product/دستگاه-خشک-کن-صنعتی-برای-انواع-میوه

برای راه اندازی یک تولیدی میوه خشک (چیپس میوه) نیاز به یکدستگاه میوه خشک کنصنعتی بوده و همچنین برای مراحل آماده سازی که شامل شستشو ، پوست کندن ، هسته گیری ، اسلایس ( ورقه ) کردن می شود نیز می توان از تجهیزات دستی یا برقی استفاده کرد. پس از خشک کردن محصول نیز با استفاده از دستگاه های مختلف بسته بندی محصول را بسته بندی کرده و انبار می کنید.

قیمت دستگاه میوه خشک کن صنعتی

قیمت دستگاه خشک کن صنعتی میوه بر اساس عوامل مختلفی متفاوت است. این عوامل شامل نوع خشک کن، ظرفیت آن، برند دستگاه، ویژگی‌های کنترلی و قابلیت‌های اضافی است.

خشک کن‌های کابینی به دلیل اندازه و ظرفیت کوچک‌تر، عموماً در مقایسه با خشک کن‌های تونلی قیمت پایین‌تری دارند. هنگام انتخاب خشک کن، الزامات خاص تأسیسات فراوری میوه و محدودیت‌های بودجه خود را در نظر بگیرید.


نکات مهمی که هنگام خرید میوه خشک کن صنعتی باید در نظر گرفت

خرید دستگاه خشک کن صنعتی مناسب برای بهینه سازی عملیات فراوری میوه بسیار مهم است. در ادامه چند نکته مهم قبل از خرید را بررسی می‌کنیم:

حجم و ظرفیت مورد نیاز:

ظرفیت تولیدی کارگاه و حجم مورد نظر خود را ارزیابی کنید. دستگاه میوه خشک کن انتخابی باید نیازهای تولیدی شما را بدون کاهش کیفیت برآورده کند.

بهره وری انرژی:

عایق کاری کارآمد، سیستم‌های بازیابی گرما و کنترل‌های هوشمند، مصرف انرژی و هزینه‌های عملیاتی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند.

تعمیر و نگهداری و پشتیبانی:

در دسترس بودن قطعات یدکی، پشتیبانی فنی و خدمات تعمیر و نگهداری را در نظر بگیرید.

آراد ماشین؛ ارائه دهنده جدیدترین دستگاه خشک کن میوه سال 1402

شرکت آراد ماشین در سال 1389 تأسیس شده است و در حال حاضر به عنوان یکی از پیشروترین ارائه دهندگان ماشین آلات مواد غذایی و بسته بندی پیشرفته شناخته می‌شود.

با توجه به اینکه آراد ماشین بصورت کاملا تخصصی بر روی طراحی و ساخت انواع میوه خشک کن صنعتی کار می کند با بررسی نیاز مشتریان خود و در جهت ارتقاء ماشین آلات خود در سال 1402 از جدیدترین مدل دستگاه خشک خود رونمایی کرده است. دستگاه میوه خشک کن صنعتی دارای یک کنترلر هوشمند می باشد که به منوی آن یک مرحله با قابلیت خشک کردن محصولات در زمان کوتاه تر اضافه شده است. کوتاه تر شدن زمان در این دستگاه، بر خلاف نمونه های دیگر خشک کن موجود در بازر، سبب کاهش کیفیت محصول نخواهد شد.


میوه خشک کن‌های صنعتی این شرکت، شرایط خشک کردن بهینه را فراهم می‌کنند و باعث حفظ ارزش غذایی، رنگ و طعم میوه‌ها و سبزیجات می‌شوند. چه یک تولید کننده در مقیاس کوچک یا یک کارخانه صنعتی باشید، خشک کن‌های این شرکت نتایجی کارآمد و یکنواخت و باکیفیت را با کمترین میزان مصرف انرژی ارائه می‌دهند.

خرید دستگاه میوه خشک کن صنعتی

بررسی انواع مختلف خشک کن‌ها و شرکت‌های تولیدی به شما در تصمیم گیری آگاهانه کمک می کنم. برای راه اندازی خطوط تولید میوه خشک و سرمایه گذاری برای خرید دستگاه میوه خشک کن صنعتی می توانید از مشاوره های تخصصی بهره مند شوید. برای اطلاعت بیشتر در خصوص دستگاه خشک کن میوه به سایت آراد ماشین ( https://machinsaz.com/ ( مراجعه کنید.

ایمیل: info@aradmachinery.com

شماره تماس : 02191300269 - 09120807304

شبکه های اجتمائی: @aradmachinery

آدرس کارخانه آراد ماشین: تهران- شهرک صنعتی نصیرآباد- سرو18-پلاک 24


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها