بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۲۳۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱

به نقل از کار و کسب فرم های الکترونیکی به یکی از ابزارهای پرکاربرد در سامانه‌های اتوماسیون (مانند اتوماسیون اداری، پیشخوان خدمات دولت و...) تبدیل شده‌اند؛ نقطه‌ شروع بسیاری از فرآیند‌های سازمانی، فرم‌های الکترونیکی هستند و در همین راستا، سازمان‌هایی که قصد الکترونیکی کردن خدمات و فرآیند‌های خود را دارند، باید از این نوع فرم ها استفاده نمایند.

طراحی و ساخت فرم های الکترونیکی قابل استفاده در سامانه‌های اتوماسیون و وب‌سایت سازمان‌ها، به دو روش امکان پذیر است؛ روش اول، طراحی و ساخت فرم با زبان‌های برنامه‌نویسی وب می‌باشد، که برای انتخاب این روش، یا باید یک برنامه‌نویس وب در سازمان خود استخدام نمایید و یا اینکه خودتان زبان برنامه‌نویسی وب و نحوه طراحی و ساخت فرم‌های الکترونیکی به کمک برنامه‌نویسی وب را فرا بگیرید.

روش دوم، استفاده از نرم افزار فرم ساز است؛ در این روش  بر خلاف روش اول  برای طراحی فرم نیازی به دانش برنامه‌نویسی و طراحی وب ندارید، بلکه در محیطی گرافیکی و با استفاده از قابلیت Drag&Drop می‌توانید به سادگی فرم های الکترونیکی مد نظر خود را طراحی نمایید. در این مقاله از کار و کسب به بررسی فرم ساز و همچنین معرفی نرم افزار فرم ساز فراگستر می پردازیم.

فرم ساز چیست؟

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، نرم افزار فرم ساز ابزاری برای طراحی، ساخت و مدیریت انواع فرم‌های الکترونیکی بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی می‌باشند؛ در این دسته از نرم‌افزارها، در محیطی گرافیکی و با استفاده از قابلیت Drag&Drop، قادر به طراحی فرم‌های الکترونیکی با فیلدهای مختلف مانند فیلدهای متنی، فیلدهای ایمیل، فیلدهای تاریخ و زمان، فیلدهای انتخابی و ... استفاده از آن در سامانه‌های اتوماسیون و وب‌سایت سازمانتان هستید.

فرم ساز تحت وب یک نرم‌افزار است که بر روی سرورهای وب سازمان شما نصب می‌شود و برای استفاده از آن، شما باید از طریق مرورگر وب با آن ارتباط برقرار کنید. شما می‌توانید بدون نیاز به دانش فنی وب، با استفاده از رابط کاربری گرافیکی و ساده، فرم‌های الکترونیکی خود را طراحی و تولید کنید

فرم سازهای تحت وب مختلفی در بازار وجود دارند، که هر کدام از آنها دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلفی هستند؛ یکی از این فرم سازهای تحت وب حرفه‌ای، نرم افزار فرم ساز فراگستر است. این نرم افزار، یکی از زیرسیستم‌های سامانه اتوماسیون اداری فراگستر است که در ادامه بیشتر با آن آشنا می شویم.

قابلیت ها و مزایای فرم ساز تحت وب فراگستر

نرم افزار فرم ساز فراگستر که بر بستر اتوماسیون اداری فعالیت می‌کند، دارای محیطی کاملا گرافیکی و فارسی است، که در آن با استفاده قابلیت Drag&Drop و بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی، قادر به طراحی انواع فرم‌ها و استفاده از آنها در قسمت‌های مختلف سامانه اتوماسیون خود و همچنین وب‌سایت سازمانتان می‌باشید. برخی از قابلیت‌ها و ویژگی‌های طراحی فرم با این نرم‌افزار عبارت‌اند از:

· مجموعه‌ای کامل از کنترل‌های اطلاعاتی تحت وب (مانند آپلود فایل، Grid، List Box، Textbox، تقویم و تاریخ شمسی و میلادی، جدول و...)

· کنترل‌کننده صحت اطلاعات وارد شده (مانند کد ملی، شماره کارت بانکی، شماره شبا، کد پستی و...)

· قابلیت طراحی و تعریف فرم‌های Master-Detail

· قابلیت طراحی فرم‌های تو‌درتو

· قابلیت طراحی فرم‌های تک/چند امضایی

· و...

فیلد‌های پیشرفته و متنوعی که در نرم افزار فرم ساز فراگستر در اختیارتان قرار گرفته‌اند، شما را قادر می‌سازند تا فرم‌های بسیار پیچیده‌ای را در کمترین زمان ممکن طراحی نمایید و مورد استفاده قرار دهید؛ اما مهم‌ترین قابلیت بخش طراحی فرم، اضافه کردن یک/چند امضا در فرم الکترونیکی می‌باشد.

به کمک این قابلیت، می توانید فرم‌های الکترونیکی خود را در جریان کار اتوماسیون و فرآیند‌های خودکار قرار دهید، تا فرم‌ها پس از تکمیل توسط کاربران، وارد جریان کار شوند و به گردش بیوفتند و در مواقعی که نیاز به تایید و امضا دارند، شخص مربوطه در سازمان، قادر به درج امضای خود در فرم باشد.

علاوه بر قابلیت‌ها و امکانات طراحی با Drag&Drop، فرم ساز فراگستر دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های دیگری نیز می‌باشد، که برخی از آنها عبارت‌اند از:

· فرم های واکنش گرا

· امکان فرمول نویسی و تعیین شروط منطقی

· طراحی ظاهر فرم به کمک CSS

· فیلدهای پیشرفته و هوشمند

· قابلیت اتصال به سامانه‌های اتوماسیون

· گروه‌بندی موضوعی فرم‌ها

· پشتیبانی از پروتکل‌های امنیتی

· و...

واکنش گرا بودن فرم‌ها، امکان تمکیل آن‌ها در گوشی‌های هوشمند را فراهم می‌سازد؛ این کار موجب افزایش دسترس‌پذیری فرم‌ها و همچنین راحتی کاربران می‌گردد؛ شایان ذکر است فرم‌هایی که فاقد این قابلیت هستند، در گوشی‌های هوشمند به هم میریزند و کاربران قادر به استفاده از آن نیستند.

به کمک قابلیت فرمول‌نویسی و تعیین شروط منطقی، می‌توانید محاسبات پیچیده‌ای را درون فرم‌های خود تعبیه کنید؛ به عنوان مثال، با استفاده از این قابلیت، می‌توانید باقی مانده مرخصی هر کاربر را در فرم درخواست مرخصی وی محاسبه نمایید و یا در فرم‌های درخواست/خرید/فروش کالا، مبلغ کل را محاسبه کرده و در فرم به نمایش در بیاورید.

از مهم‌ترین ویژگی‌های فرم ساز فراگستر، می‌توانیم به قابلیت اتصال آن به سامانه‌های اتوماسیون اشاره کنیم؛ به کمک قابلیت اتصال به سامانه‌ها و یکپارچه‌سازی آنها با یکدیگر، می‌توانید به سادگی فرم‌هایی که در فرم ساز طراحی نموده‌اید را در سامانه‌های اتوماسیون خود استفاده کنید.

با فرم ساز فراگستر در ۲ دقیقه فرم دلخواه خود را طراحی کنید

ابزارها و قابلیت‌های مختلفی که در نرم افزار فرم ساز فراگستر تعبیه شده‌اند، به شما این امکان را می‌دهند که در کمترین زمان ممکن و به ساده‌ترین شکل، انواع فرم‌های الکترونیکی خود را طراحی کنید.

برای طراحی فرم با فرم ساز فراگستر، پس از ورود به سامانه فرم ساز، با صفحه‌ی زیر مواجه می‌شوید:

با انتخاب گزینه طراحی فرم‌ها (کادر شماره 1)، منویی از فرم‌های از پیش طراحی شده برای شما به نمایش در می‌آید؛ با انتخاب گزینه راهنما (کادر شماره 2)، آموزش‌های فنی لازم برای انجام برخی از تنظیمات پیشرفته، در اختیار شما قرار می‌گیرد. برای ایجاد فرم، بر روی گزینه طراحی فرم کلیک می‌کنیم و منوی فرم‌های از پیش طراحی شده برای ما به نمایش در می‌آید.

در این قسمت شما می‌توانید با انتخاب گزینه جدید (کادر شماره 3) فرم جدیدی را از ابتدا طراحی کنید و یا اینکه با انتخاب گزینه طراحی هر کدام از فرم‌های از پیش طراحی شده (کادر شماره 4) ، آنها را مطابق نیازهای سازمانتان اصلاح کنید. پس از انتخاب هر کدام از این دو گزینه، وارد منوی طراحی فرم می‌شوید.

برای طراحی فرم الکترونیکی به کمک فرم ساز فراگستر، کافیست از سمت چپ (کادر شماره 1) فیلد‌های مورد نظر خود را با کلیک چپ بگیرید، بکشید و در قسمتی که از فرم که به آن نیاز دارید، رها سازید (Drag&Drop)؛ با انتخاب فیلد اضافه شده (کادر شماره 2) منوی تنظیمات آن فیلد در سمت چپ صفحه به نمایش در می‌آید (کادر شماره 3).

در بخش تنظیمات فیلدها، گزینه‌های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آنها، قادر به تنظیم دقیق ظاهر و عملکرد هر کدام از فیلدهای موجود در فرم خود هستید. پس از اتمام طراحی، تنها کافیست فرم‌های خود را در وب‌سایت مورد نظرتان، در اختیار کاربران قرار دهید.

به همین راحتی و در کمترین زمان ممکن، شما قادر به طراحی انواع فرم‌های الکترونیکی خود و استفاده از آنها در سامانه‌های اتوماسیون و یا وب‌سایت سازمان خود می‌باشید.

برای آشنایی بیشتر با نرم افزار فرم ساز فراگستر و یا کار با نسخه دموی آن، می‌توانید به آدرس www.faragostar.net/bpms/business-form/ مراجعه نمایید.

منبع


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها