بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۲۳۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳

اگر قصد تفریح و گردش در کشور سوئیس را دارید برای ورود به این کشور باید حتما ویزای توریستی سوئیس را بگیرید. شما برای ورود به این کشور ویزای شینگن سوئیس را دریافت خواهید کرد. با داشتن این ویزا علاوه بر گردشگری می‌توانید به دیدن اقوام و دوستان بروید، از خدمات درمانی استفاده کنید و هر نوع سفر علمی یا شرکت در همایش‌ها را تجربه نمایید. با داشتن این ویزا اجازه کار یا تحصیل در این کشور را نخواهید داشت.

شرایط گرفتن ویزای توریستی سوئیس

این کشور از سال 2008 به عضویت کشورهای شینگن درآمده است و شما با داشتن ویزای شینگن سوئیس می‌توانید به تمام 26 کشور منطقه شینگن بروید و از زیبایی‌های این مناطق لذت ببرید. با توجه به آنکه سوئیس عضو این کشورها به شمار می‌رود شما برای ورود به این کشور باید همان ویزای توریستی شینگن را بگیرید. در اینکه سوئیس تکه‌ای از بهشت در جهان واقعی برای گردشگران به شمار می‌رود، شکی نیست، اما برای آنکه ویزای شما بدون مشکل برایتان صادر شود و ریجکت نشوید چند شرط دارد که باید آن را اجرا نمایید.

مراحل گرفتن ویزای توریستی سوئیس

اگر می‌خواهید که بدون هیچ مشکلی ویزای توریستی سوئیس خود را دریافت کنید باید مراحل زیر را سپری نمایید:

· متقاضی باید ببیند که آیا می‌تواند ویزای شینگن خود را بگیرد یا نه

· باید مشخص کند که در کدام سفارت می‌خواهد درخواست ویزای خود را ثبت کند

· بهترین زمان برای ارائه درخواست ویزای شینگن را بررسی کند

· فرم درخواست ویزای شینگن را تکمیل نماید

· مدارک لازم برای ارائه درخواست را جمع‌آوری و ترجمه کند

· تعیین وقت مصاحبه سفارت

· در زمان مصاحبه سفارت در وقت تعیین شده به موقع حاضر شود

· تمامی هزینه‌های ویزای شینگن را خودش پرداخت نماید

· انتظار برای اینکه سفارت درخواست ویزا را بررسی کرده و خبر دهد

· ویزای شینگن از طرف سفارت صادر می‌شود

شرایط گرفتن ویزای توریستی سوئیس

گرفتن ویزای توریستی سوئیس در شرایط مختلف تفاوت می‌کند. اگر متقاضی دعوت‌نامه معتبر از طرف فردی که ساکن سوئیس است یا از جانب یک شرکت معتبر داشته باشد خیلی راحت می‌تواند ویزای توریستی خود را دریافت کند. وقتی دعوت‌نامه داشته باشید خود به خود دارید تضمین می‌دهید که به کشور خود باز خواهید گشت. داخل دعوت‌نامه محل اقامت و مشخصات فردی شخصی که می‌خواهد شما را دعوت کند آمده است و قطعا چنین چیزی شرایط شما را برای دریافت ویزا ساده‌تر خواهد کرد.

گرفتن ویزای توریستی سوئیس بدون دعوت‌نامه هم امکان‌پذیر است، فقط ممکن است پروسه صدور ویزا کمی بیشتر طول بکشد و بررسی‌های بیشتری لازم داشته باشد. فراموش نکنید که تمکن مالی شما در مورد پرداخت هزینه‌های سفر و همچنین مدارکی که دارایی شما را در کشور مبدأ ثابت کند، یکی از عوامل مهمی است که روند صدور ویزا برای شما را ساده‌تر خواهد کرد. تنها ممکن است برای کسانی که تا به حال به کشورهای اروپایی سفر نکرده‌اند این پروسه با کمی تأخیر و طولانی شدن پیش برود.

مدارک لازم برای گرفتن ویزای توریستی سوئیس

برای آنکه روند دریافت ویزای خود را سریع‌تر انجام دهید باید بدانید که چه مدارکی را از قبل آماده کنید. ما در اینجا مواردی که برای گرفتن ویزا عمومیت دارد برای شما می‌آوریم تا سریع‌تر بتوانید این مدارک را آماده کرده و در زمان خود صرفه‌جویی کنید.

· اصل و کپی پاسپورت متقاضی که دو برگه خالی و حداقل 3 ماه اعتبار داشته باشد

· پاسپورت‌های قبلی و تاریخچه سفرهایی که در آن ثبت شده است

· اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه

· اصل فرم تکمیل شده درخواست ویزای توریستی سوئیس

· مدارکی که مهر رسمی دارد باید ترجمه شده باشند

· 2 قطعه عکس رنگی که 6 ماه از تاریخ آن نگذشته باشد با پس زمینه روشن و با اندازه عکس پاسپورت

· اگر دعوتنامه توریستی دارید ارائه کرده و برنامه سفر خود را مشخص کنید

· تاریخ ورود و خروج به کشور سوئیس را با رزرو بلیت خود باید مشخص کنید

· بیمه درمانی مسافرتی که اعتبار داشته باشد (حداقل 30 هزار یورو در سوئیس و کل منطقه شینگن)

· اگر دعوت‌نامه ندارید باید مدارک رزرو هتل یا محل اقامت خود را به سفارت بدهید

· شرایط مدنی خود مانند (ازدواج، شناسنامه فرزندان، گواهی فوت همسر و ...) را اثبات کنید

· گواهی تمکن مالی ارائه دهید

هزینه ویزای توریستی سوئیس

هزینه‌های ویزای سوئیس یا به طور کلی ویزای توریستی شینگن، با توجه به نوع ویزای درخواستی، سن متقاضی و همچنین برخی موارد استثنائی دیگر با هم فرق می‌کند.

هزینه‌ای که برای صدور ویزا پرداخت می‌کنید شامل هزینه‌های انگشت‌نگاری، بررسی مدارک، وقت مصاحبه، صدور ویزا و غیره است. تا زمانی که این هزینه‌ها را پرداخت نکرده باشید نمی‌توانید توقع داشته باشید که سفارت مدارک شما را بررسی نماید.

هزینه ویزا را می‌توانید در کنسولگری یا سفارت سوئیس با استفاده از پول نقد یا کارت اعتباری بپردازید. گرچه شاید برخی سفارت‌ها اجازه ندهند با پرداخت اعتباری هزینه ویزای خود را بپردازید.

همچنین برای دریافت ویزای توریستی ایتالیا نیز می‌توانید به سایت ویزافوری مراجعه کنید.

وقت سفارت آمریکا

اگر قصد دارید ویزای آمریکا را اپلای یا وقت سفارت آمریکا را تعیین کنید، ابتدا باید فرم مخصوص درخواست ویزا را پرکنید. ویزاهای آمریکا دو دسته دارند ویزاهای مهاجرتی و ویزاهای غیر مهاجرتی. بیشترین هزینه‌ای که باید برای گرفتن این ویزا پرداخت کنید هزینه MRV یا هزینه ویزاهای غیر مهاجرتی آمریکاست که چندین ویزا از جمله ویزای توریستی آمریکا و ویزای دانشجویی را در بر می‌گیرد.

مراحل درخواست ویزا و تعیین وقت سفارت آمریکا

ویزاهای آمریکا فرم‌های مختلفی دارند و توجه داشته باشید که برای هر کدام باید فرم مخصوص آن را پر کنید. ویزاهای F1/F2 J1/J2 B1/B2 جزء ویزاهای غیر مهاجرتی آمریکا هستند.

گرفتن وقت مصاحبه و انگشت‌نگاری برای ویزای آمریکا

مطمئنا این سوال برای شما پیش می‌آید که چگونه باید وقت سفارت آمریکا بگیرید. برای این کار باید به وب‌سایت رسمی خدمات ویزای آمریکا مراجعه کنید و روی گزینه Nonimmigrant Visa Applicant کلیک کنید و موارد زیر را کامل انجام دهید:

اولین مرحله انتخاب کشوری است که برای مصاحبه می‌خواهید به آنجا بروید. اگر می‌خواهید مصاحبه شما به زبان فارسی باشد تنها می‌توانید کشورهای ترکیه، ارمنستان و امارات متحده عربی را انتخاب کنید.

مرحله بعد سه گزینه پیش روی شما قرار می‌گیرد و از آنجا که فرم درخواست ویزا را قبلا پر کرده‌اید روی گزینه Apply کلیک کنید.

در صفحه بعد از شما سوالاتی می‌پرسند که در آن می‌خواهند نوع ویزایی را که لازم دارید، بشناسند.

اطلاعات خود را وارد و روی گزینه create account کلیک کنید. در این مرحله یک ایمیل برایتان می‌آید که باید حساب خود را تأیید کنید و در مرحله بعد حساب ایمیل شما فعال می‌شود.

فرم ارسالی را بر اساس اطلاعاتی که قبلا برای درخواست ویزا پر کرده‌اید مجددا پر نمایید و هیچ‌گونه مغایرتی نداشته باشد.

سفارتی که می‌خواهید برای درخواست و گرفتن ویزا به آن مراجعه کنید در این مرحله معرفی کنید.

مرحله بعد پرداخت هزینه سفارت آمریکا است و باید در مورد آن صحبت کنیم.

بعد از آنکه پرداخت را انجام دادید به صفحه‌ای می‌روید که در آن وقت سفارت آمریکا را تعیین می‌کنید. تاریخ و ساعت مصاحبه و انگشت‌نگاری برای شما تعیین می‌شود. در نهایت یک برگه تأیید وقت سفارت آمریکا برای شما صادر می‌شود که در روز مراجعه به سفارت باید همراه خود داشته باشید.

پرداخت هزینه ویزای آمریکا به چه صورت است؟

معمولا هزینه انواع ویزای آمریکا به ازای هر نفر 185 دلار است. این هزینه بر اساس آنکه شهروند کدام کشور هستید و بر اساس نوع ویزای مورد نظر می‌تواند تغییر کند. این هزینه شامل هزینه‌های انگشت‌نگاری و مصاحبه هم می‌شود و لازم نیست برای آن هزینه دیگری پرداخت کنید.

برای پرداخت می‌توانید از مستر کارت یا ویزا کارت استفاده کنید.

چند نکته مهم درباره پرداخت ویزا و وقت سفارت آمریکا

تا یک سال بعد از آنکه هزینه ویزا را پرداخت کردید می‌توانید وقت سفارت آمریکا را بگیرید.

برای گرفتن وقت سفارت آمریکا، مصاحبه و انگشت نگاری می‌توانید به دفاتر خدمات ویزای آمریکا در شهرهای دبی، ابوظبی، استانبول، آنکارا، ایروان، اسلام آباد، اربیل، بغداد، بیروت و باکو بروید و کارهای مربوط به صدور ویزا را انجام دهید.

مصاحبه فارسی را فقط در سفارت شهرهای ایروان، دبی و آنکارا می‌توانید انجام دهید.

هزینه‌ای که برای گرفتن ویزا پرداخت کرده‌اید نمی‌توانید پس بگیرید.

اگر ویزای شما ریجکت شود یا در مدت مشخص برای انگشت‌نگاری و مصاحبه نروید هزینه MRV را باید مجددا پرداخت کنید.

نتیجه‌گیری

متقاضیان برای دریافت ویزای توریستی سوئیس و گرفتن ویزای شینگن سوئیس می‌توانند مدارک خود را از روز شنبه تا پنجشنبه از ساعت 7:30 تا 15:30 به سفارت سوئیس واقع در الهیه، خیابان بوستان، خیابان شریفی‌منش، کوچه یاسمن، پلاک 13 تحویل دهند.

اگر دوست دارید موارد بیشتری را به غیر از آنچه در این مقاله آمده است بدانید، می‌توانید با کارشناسان ویزافوری تماس بگیرید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند و هر اطلاعاتی که لازم دارید برای شما فراهم نمایند.

منبع : لینک


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها