بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۲۳۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸

لیوان یک بار مصرف کاغذی و لیوان پلاستیکی، هر دو جزء ظروف یکبار مصرف هستند و بعد از هر بار استفاده دور انداخته می‌شوند. کارایی و کاربرد کلی لیوان کاغذی و پلاستیکی یکی است، اما در عین حال تفاوت‌های زیادی بین آن‌ها وجود دارد.

از مهمترین خصوصیات لیوان کاغذی نسبت به لیوان پلاستیکی میتوان به قابلیت بازیافت آن اشاره کرد، لیوان کاغذی تجزیه پذیر بوده و قابل برگشت به چرخه طبیعت است ولی لیوان پلاستیکی سالیان سال بدون کوچک‌ترین تغییر در طبیعت باقی می ماند و همین مسئله بسیار مضر است.

با توجه به رواج روز افزون استفاده از این نوع ظروف، بهتر است با کاربردها و ویژگی‌های هر یک آشنا شوید. در ادامه به مهم‌ترین تفاوت‌های موجود میان لیوان یکبار مصرف کاغذی و پلاستیکی خواهیم پرداخت و نکاتی را خواهیم گفت که مزیت لیوان کاغذی نسبت به لیوان یکبار مصرف پلاستیکی را بیان می کند.

لیوان یکبار مصرف کاغذی

چرا لیوان کاغذی بهتر از لیوان پلاستیکی است؟

یکی از سوالات پر تکرار که امروزه بحث سر آن زیاد است، پاسخ به این سؤال است که لیوان کاغذی بهتر است یا لیوان پلاستیکی؟ در پاسخ به این سؤال باید تأثیراتی که هر یک از این محصولات بر سلامت و محیط زیست دارند، بررسی شود. ظروف یکبارمصرف کاغذی سازگاری بیشتری با محیط زیست دارند، تجزیه‌پذیری آنها بالاتر بوده و با سرعت بیشتری انجام می‌شود. از سوی دیگر لیوان‌های کاغذی، گازهای گلخانه‌ای تولید نکرده، سمی نیستند و بازیافت آنها به راحتی انجام می‌شود. از این رو استفاده از این ظروف بهتر و کاربردی‌تر است.

در سایت روند بازار در مورد فواید استفاده از لیوان های کاغذی آمده است که لیوان کاغذی یک لیوان یکبار مصرف است که از کاغذ ساخته شده و بعد از پوشیده شدن با پلاستیک یا موم از نشت مایع به بیرون یا خیس شدن کاغذ توسط آب جلوگیری می کند. لیوان های کاغذی از منابع تجدید پذیر ساخته می شوند و باید ماهیت بهداشتی داشته باشند.

مهمترین ویژگی در چاپ لیوان کاغذی چیست ؟

استفاده از ظروف یکبار مصرف کاغذی در جوامع امروز به سرعت در حال پیشرفت است. به نظر شما ظروف یکبار مصرف کاغذی چه ویژگی هایی دارند که باعث شده تا در محیط های مختلف مورد استقبال بسیاری از افراد قرار بگیرند ؟ 

اکثر لیوان های یکبار مصرف کاغذی با پلی اتیلن پوشیده شده است که از سوخت های فسیلی به دست آمدند، استفاده از پلی اتیلن در ساخت لیوان های یکبار مصرف کاغذی باعث می شود تا مایعات به بیرون از لیوان نفوذ نکند و دست شما هنگام سرو نوشیدنی های گرم نسوزد. در حالیکه لیوان های پلاستیکی زمانیکه مایعات درون آنها ریخته می شد بلافاصله تغیر شکل می داد و دیگر قابل استفاده نبود ضمن اینکه این مایعات با مواد سمی ترکیب می شد و سرطان زا نیز بود.

چاپ لیوان یکبار مصرف کاغذی

دلیل استفاده ظروف کاغذی در مکان های مختلف چیست ؟

فرض کنید شما صاحب یک فست فود هستید و مشتریان زیادی به شما مراجعه می کنند یکی از مهمترین مواردی که در کسب رضایت مشتریان خود می توانید داشته باشید این است که خیلی سریع مشتریان خود را پذیرش کنید و برای انجام این کار نیاز به ظروف یکبار مصرف دارید تا بتوانید خیلی سریع مشتری خود را پذیرایی کنید. ضمن اینکه ظروف یکبار مصرف کاغذی نیاز به شست و شو ندارد و مهمتر اینکه تجزیه پذیر هستند و به طبیعت نیز لطمه ای نمی زنتد.

مزایای استفاده از لیوان یک بار مصرف کاغذی

لیوان های یکبار مصرف کاغذی نسبت به دیگر ظروف یکبار مصرف دارای مزایایی هستند که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود :

  • بهترین محصول برای تبلیغات برندینگ می باشد
  • سرطان زا نبودن (به دلیل استفاده از پلی اتیلن مانع نفوذ مایعات به داخل لیوان می شود)
  • سبک بودن و نشکن بودن
  • ظاهر زیبا و تنوع در طرح های آن
  • قابل استفاده در مراسم های بزرگ
  • مقاوم در برابر حرارت
  • جلوگیری از هدر رفتن آب و صرفه جویی در وقت
  • قیمت مناسب و به صرفه
  • مقاوم در برابر نفوذ مایعات بدلیل استفاده از مقوای پلی‌اتیلن دار
  • تجدید پذیر بودن (آسیب نرساندن به محیط زیست)
  • مناسب برای نوشیدنی های گرم و سرد
  • بهترین انتخاب برای مکان های شلوغ است.

چطور چاپ لیوان یک بار مصرف کاغذی رونق گرفت ؟

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تغییر سبک زندگی انسان، بشر تمایل زیادی به تولید لیوان کاغذی پیدا کرد. محصولات کاغذی فواید و مزایای زیادی برای مصرف کننده خود دارند و نقش مهمی در زندگی روزمره انسانها پیدا کرده اند. خوشبختانه امروزه چاپ و تولید انواع لیوان کاغذی در طرح ها و نقش های مختلفی انجام می شود و به همین دلیل روز به روز بر محبوبیت آن افزوده می شود. ساحل جنوب سعی کرده با بهترین متدهای روز بهترین محصولات را در این زمینه تولید و چاپ نماید. اگر بخواهیم به تاریخچه چاپ لیوان کاغذی نگاه کنیم، متوجه سیر پیشرفت این صنعت می شویم. امروزه برندهای معتبر به جای استفاده از جوهرهای مضر برای انسان از جوهرهای خوراکی برای تولید لیوان های کاغذی استفاده می کنند که ضرری برای بدن ندارد.

قیمت عمده لیوان کاغذی

قیمت عمده لیوان کاغذی

لیوان های کاغذی به خواسته مشتریان در طرح ها و اندازه های مختلف تولید می شوند و به دست عموم می رسند. قیمت لیوان کاغذی بسته به تیراژی که خریداران آن درخواست می کنند تغیر می کند و از آنجا که این محصول امروزه در هر مکانی قابل استفاده هست سعی داریم قیمت مناسبی برای خریداران عمده این محصولات در نظر بگیریم.

قیمت محصولات کاغذی بسته به مواد اولیه بکار رفته در آن و نوع کاغذ مصرفی در تولید آن متغیر هست، البته بسته به نوع مواد اولیه قیمت لیوان های کاغذی متغیر هست ولی با توجه به استقبال زیادی که از محصولات کاغذی این روزها در بازار دیده می شود، محصولات کاغذی در طرح های مختلف و اختصاصی تولید و عرضه می شوند.

طی چند سال اخیر به دلیل نوسانات قیمت دلار، قیمت بسیاری از کالاها از جمله قیمت کاغذ، قیمت لیوان کاغذی عمده نیز بسته به نوع و کیفیت کاغذی که در تولید لیوان کاغذی استفاده می شود در بازار متغیر شد.

چاپ انواع لیوان های کاغذی

برای تعریف چاپ روی لیوان های کاغذی در ویکی پدیا آمده است : برای تولید لیوان کاغذی در ابتدا لیوان های کاغذی با استفاده از بلوک های لاستیکی نصب شده روی استوانه ها، با یک استوانه متفاوت برای هر رنگ ثبت می شوند. چاپ در بین رنگ های مختلف بسیار دشوار بود، اما بعداً صفحات فلکسوگرافی در دسترس قرار گرفتند و با استفاده از سیستم های نصب، ثبت در بین رنگ ها آسان تر شد و امکان طرح های پیچیده تری فراهم گردید.

چاپ لیوان های کاغذی طی چند مرحله انجام می شود. در ابتدا کاغذ توسط ماده پلی اتیلن روکش می شود، این روکش باعث مقاومت لیوان شده و مانع نفوذ مایعات در آن می شود، اگر کاغذ بصورت یکطرفه روکش شود آن را سینگل و اگر دو طرفه روکش شود آن را دابل می نماییم.

سخن آخر

محصولات کاغذی دارای طرفداران زیادی است که روز به روز بر تعداد آن ها افزوده می شود. لیوان های کاغذی گزینه ای سازگارتر با محیط زیست هستند زیرا می توان آنها را بازیافت کرد و به راحتی به چرخه طبیعت بر می گردد. در حالی که لیوان های پلاستیکی یکبار مصرف فقط به محیط زیست آسیب می رسانند.

منبع : لیوان کاغذی ساحل جنوب

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها